מחלקות הקורונה בהדסה עין כרם ובשערי צדק (צילומים: דוברות הדסה, דוברות שערי צדק)
מחלקות הקורונה בהדסה עין כרם ובשערי צדק (צילומים: דוברות הדסה, דוברות שערי צדק)

"מתאמצים עד הקצה" – בבתי החולים בעיר מנסים להתמודד עם המחסור באנשי צוות

מספר חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים בירושלים ממשיך לעלות, כשבמקביל נרשמת עלייה גם במספר אנשי הצוות שנדבקו או שנמצאים בבידוד. "אתגר מורכב"

פורסם בתאריך: 19.1.22 10:37

הזינוק בתחלואת הקורונה: בתי החולים בירושלים מתמודדים בימים האחרונים עם עלייה משמעותית במספר המאושפזים במחלקות הקורונה, כולל עלייה משמעותית במספר החולים קשה וקריטי, כשבמקביל הם נאלצים להסתדר עם כוח אדם חסר – זאת בשל אנשי צוות חולים או מבודדים.

כידוע, כפי שפורסם, הגל החמישי, ובעיקר זן האומיקרון, הוא המדבק ביותר עד כה, כשנכון לאמש – בירושלים היו כ-30,000 חולים פעילים ואחוז הבדיקות החיוביות בעיר עמד על 21 אחוז. בשלושת בתי החולים בירושלים – שערי צדק, הדסה והרצוג – מאושפזים נכון לאתמול (שלישי) 318 חולי קורונה, 28 במצב קריטי (מונשמים) ו-111 במצב קשה.

במחלקות הקורונה בשערי צדק מאושפזים 140 חולים, 7 במצב קריטי (3 מחוברים למכשיר אקמו) ועוד 30 במצב קשה – מספר המאושפזים בשערי צדק הוא הגבוה ביותר מבין כל בתי החולים בישראל;  בהדסה עין כרם מאושפזים 96 חולים, 21 מהם במצב קריטי ו-40 במצב קשה. בין החולים, 5 ילדים המאושפזים ביחידה לטיפול נמרץ ילדים לחולי קורונה. מרבית הילדים עם מחלות רקע אשר הוחרפו בשל מחלקת הקורונה; בהרצוג מאושפזים 82 חולי קורונה, מחציתם במצב קשה.

לצד העלייה במספר המאושפזים, בבתי החולים מתמודדים, כאמור, גם עם מחסור לא פשוט בכוח האדם. כך למשל, בשערי צדק מדווחים על 220 אנשי צוות, בהם גם רופאים ואחיות, שנמצאים בבידוד. מהדסה נמסר כי 563 מעובדי המרכז הרפואי נמצאים בבידוד בביתם – 90 מהם רופאים/אות ו-146 אחים/יות. כמו כן, בבית החולים חסרים 43 אנשי צוות.

משערי צדק נמסר: "על אף העומס במחלקות ובידודים של כוח אדם, צוות שערי צדק ממשיך לפעול סביב השעון ולהעניק טיפול מסור לכלל באי המרכז הרפואי כבכל הגלים, מתחילת המגפה".

 

 

ד"ר קובי חביב, מנהל מוסר: "אנחנו מתאמצים עד הקצה. לכאורה, 43 אנשי צוות חסרים – נשמע מספר לא דרמטי, אלא שבהם כמה אנשי ונשות מפתח. נוסף על כך, מחלקות הקורונה מחייבות תגבור ומאמץ מוגבר של השגחה וטיפול. משום כך, כל גורם בצוות בית החולים, שחסר – הופך את ניהול בית החולים לאתגר מורכב. אני מעריך שהמחסור בכוח אדם ימשיך לגדול בימים הבאים. יחד עם זה, לשמחתי, כלל העובדים בהרצוג מגויסים ומחויבים. בשם הנהלת הרצוג אני מבקש להביע הערכה עצומה למאמץ הרב ולנכונות לעבוד ללא הספקה, עם הרבה נשמה למען החולים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר