בית הספר הדו לשוני בפת (משמאל), תיאטרון הקרון בגן הפעמון (צילומים: עמותת יד ביד, דור קדמי)
בית הספר הדו לשוני בפת (משמאל), תיאטרון הקרון בגן הפעמון (צילומים: עמותת יד ביד, דור קדמי)

גידול של מיליונים בגיוס כספים: סיכום השנה של הקרן לירושלים

בקרן מסכמים את 2021 ומציינים כי במהלך השנה החולפת נרשם גידול של 24 אחוז בגיוס התרומות לעיר, שעמדו על 36 מיליון דולר. בסך הכל השקיעה הקרן לירושלים כ-98 מיליון שקלים בפרויקטים שונים

פורסם בתאריך: 9.2.22 08:20

הקמת התיכון הדו לשוני יד ביד בפת, פתיחת תיאטרון הקרון בגן הפעמון, תמיכה בעשרות יוזמות קהילותיות ועוד – אלו הם הפרויקטים המרכזיים שבהם השקיעה הקרן לירושלים במהלך שנת 2021.

מסיכום 2021 שנערך בקרן לירושלים עולה כי נרשמה עלייה של 24 אחוז בגיוס התרומות עבור פרויקטים שונים בירושלים. בקרן מציינים כי זו שנה שנייה ברציפות שבה נרשם גידול בגיוס התרומות עבור העיר, וזאת למרות שמדובר בשנים קשות יחסית שבהן עמדה הקורונה במרכז בכל מקום בעולם.

כאמור, בנוסף לתוצאות היפות בתחום גיוס הכספים, בקרן מסכמים את שנת 2021 עם השלמת פרויקטים משמעותיים ברחבי העיר, בשיתוף פעולה הדוק עם עיריית ירושלים, גופים ציבוריים וקרנות נוספות. בין הפרויקטים המרכזיים שהסתיימו השנה: סיום הבנייה של התיכון הדו-לשוני "יד ביד" הממוקם בין שכונת פת לשכונת בית צפאפא, פתיחת הבית החדש של תיאטרון הקרון ע"ש דוידסון בחלקו המזרחי של גן הפעמון ותמיכה בעשרות יוזמות תרבותיות וקהילתיות. סך הכל ההשקעה הכוללת של הקרן לירושלים בפרויקטים ובתכניות בכל רחבי העיר מגיעה לכ-98 מיליון שקל.


תיאטרון הקרון בגן הפעמון (צילום: דור קדמי)

תיאטרון הקרון בגן הפעמון (צילום: דור קדמי)


בסיכום השנה מתייחסים בקרן לירושלים, איך לא, להתפרצות נגיף הקורונה בחודש מרץ 2020 ומציינים כי "עם התפרצות נגיף הקורונה לפני כשנתיים התגייסה הקרן לירושלים בכדי להעניק סיוע חירום לצרכים הבסיסיים ביותר בכל חלקי העיר, בעיקר בקרב האוכלוסיות החלשות והפגיעות ביותר. התמיכה נמשכה גם בשנה זו, אך בנוסף החלו בקרן לירושלים במאמץ לסייע לגופי תרבות וקהילה לחזור לפעילות מלאה על אף המשבר שנגרם בעקבות מגפת הקורונה. בין היתר יזמה הקרן את 'סדרתרבות' בתמיכת קרן ג'ק, ג'ף ומורטון מנדל שהפיקה עשרות אירועי תרבות במהלך חודשי הקיץ לטובת כל אוכלוסיות העיר. זאת ועוד, במהלך שנת 2021 חנכה הקרן לירושלים שתי ספריות ומעבדה למדעים בבתי ספר במזרח העיר והשיקה סל תמיכה מיוחד לקידום חיים משותפים והעצמה קהילתית באמצעות הספורט".

בקרן לירושלים ומסתכלים על ההווה והעתיד ומציינים כי "בשנת 2022 מתכוונת הקרן להמשיך ולתמוך בעשרות פרויקטים בתחומי הליבה שלה, המוצגים בחזון "ירושלים 2030". כך, למשל, בתחום התרבות היוצרת, מתכוונת הקרן לירושלים להתחיל בבניית מבנה חדש של קונסרבטוריון הסדנה למוזיקה, שעתיד לעבור מבית הספר "אדם" לבית משלו במושבה הגרמנית, להתחיל בבניית פביליון הכניסה לגן הבוטני וכן לשפץ בית לתרבות במזרח ירושלים – בית פיילי. בנוסף תמשיך הקרן לירושלים להיות הקרן המובילה בתמיכה בתרבות בעיר עם תמיכה במוסדות העוגן בתרבות וביוזמות תרבותיות אחרות. למעלה ממיליון וחצי דולר יוקצו בשנה הקרובה לטובת פרויקטים חדשניים בתחום התרבות והקהילה במסגרת 'קרן החדשנות' שהקימה הקרן בסיוע ידידיה בארצות הברית. עשרות גופים כבר הגישו הצעות לפעילות בשנת 2022 במסגרת 'קול קורא' שפרסמה הקרן לירושלים בנושא".


מבנה בית הספר הדו לשוני בשכונת פת (צילום: עמותת יד ביד)

מבנה בית הספר הדו לשוני בשכונת פת (צילום: עמותת יד ביד)


פרויקטים נוספים שבהם תשקיע הקרן לירושלים: בניית מרכז חינוכי בעמק הצבאים, פתיחת בית השנטי בשכונת עין כרם והקמת 5 ספריות בבתי ספר במזרח העיר ובמערבה. זאת בנוסף לתחילת עבודות הבנייה של בית חדש לשבט הצופים בתלפיות מזרח וחנוכת מרכז פולינסקי – מרכז הכשרה מקצועית לבני נוער עם צרכים מיוחדים בשכונת קריית היובל.

 

 

עוד מציינים בקרן לירושלים כי "בתחום של מנהיגות עתידית תמשיך הקרן לירושלים לתמוך גם השנה במחזור חדש של עמיתי תכנית 'קיימה' – דוקטורנטים שישתלבו בתפקידי מפתח במוסדות בעיר ויהוו עתודה מנהיגותית לירושלים לצד המשך תכנון בית קבע לישיבה החילונית ותמיכה בפרויקט מנהיגות של בוגרי המכינה הירושלמית בשיתוף עמותת טנא ירושלמי ועוד פרויקטים רבים אחרים".

נשיא הקרן לירושלים שי דורון: "הקרן לירושלים מוציאה לפועל את חזונה לעתיד ירושלים בשיתוף פעולה הדוק עם עיריית ירושלים והעומד בראשה משה ליאון. אנו אסירי תודה לתומכי הקרן, מכל רחבי העולם ומישראל. האמון המוחלט שבו זוכה הקרן לירושלים ושיתוף הפעולה האסטרטגי עם ראש העיר והעירייה, יחד עם קידום תכניות ופרויקטים מרכזיים שהם בבחינת משני משחק בעיר, יהוו את הבסיס לפעולות הקרן בשנים הקרובות. הקרן לירושלים היא הגורם המרכזי והמוביל המתאם והמתכלל – הזרוע הארוכה של העיר ירושלים בתחום הפילנתרופיה. אנו מצפים גם להמשך הגידול בגיוס המשאבים לטובת העיר במהלך שנת 2022 לתכניות ולפרויקטים שילוו את הקרן והעיר בשנים הבאות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. פוגרסיביות

    למה אדריכלות מכוערת כל כך לתיאטרון הקרון?
    ולמה הקרן לא משקיעה כספים בירושלים, אלא רק לכל מיני אנשים וקבוצות כנראה מקורבים?
    פשוט מביש שהקרן לירושלים הפכה להיות ארגון פוליטי.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר