עו"ד רחלי אייבס (צילום: פרטי)
עו"ד רחלי אייבס (צילום: פרטי)

"הניסיון האישי שלי הוא הערך המוסף שאני מביאה"

הליך גירושים קשה שחוותה בעצמה, גרם לעו"ד רחלי אייבס להבין שמה שהיא רוצה לעשות בחיים זה להיות שם עבור אחרים כעורכת דין. היעד הבא שלה: "להקים מרכז גישור, שבו יעברו בני הזוג את כל ההליך ויקבלו ליווי ותמיכה צמודים עד ההגעה להסכם"

פורסם בתאריך: 6.3.22 16:45

שם: רחלי אייבס.

עיסוק: עורכת דין.

שנת הקמת המשרד: 2016.

מצב משפחתי: בת 47,  גרושה ואימא לילדה.

מגורים: מבשרת ציון.

למה דווקא עריכת דין: "אפשר לומר שהמקצוע בחר בי ולא אני בחרתי בו. התחתנתי בגיל מאוד צעיר ועברתי הליך גירושים מאוד קשה, כשהבת שלי הייתה תינוקת. הייתי מסורבת גט במשך כמה שנים, ובכל הזמן הזה לא הייתה לי היכולת לשכור שירותי עורך דין, ונאלצתי לייצג את עצמי רוב הזמן. גם בהליך סרבנות הגט ייצגתי את עצמי וקיבלתי גט בכפייה, הישג שהיה מאוד נדיר בישראל של 2003. לאורך הדרך נתקלתי בהמון קשיים, בגבייה של דמי המזונות ובזמני השהות של בתי עם אביה, ותוך כדי ההתמודדות עם הקשיים העצומים, הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים – להיות עורכת דין".

התמחות: "דיני משפחה וחדלות פירעון. החלטתי להתמחות בדיני המשפחה, לנוכח המסע שעברתי בחיי".

מה החזון שלך: "להקים מרכז גישור. במקום שבני זוג יתנהלו בערכאות משפטיות, הם יגיעו למרכז, יעברו את כל ההליך ויקבלו ליווי ותמיכה צמודים עד ההגעה להסכם. גם היום אני מעודדת הגעה להסכמים, גם במחיר של ויתור והתגמשות, על מנת שכמה שיותר זוגות יסיימו את הנישואים בהסכם – לטובתם ובעיקר לטובת ילדיהם. אבל כמו שאני אומרת תמיד ללקוחות שלי: כדי להגיע להסכם נחוץ פרטנר שמעוניין בכך".

קשיים בדרך: "תקופת לימודי המשפטים הייתה מאוד לא פשוטה – לממן תואר במשפטים, לעמוד בכל המטלות והמבחנים, כאשר את מגדלת לבדך ילדה בת 6, זו משימה מאתגרת מאוד. בסופו של יום, הצלחתי לעמוד במשימה עם עזרה מהוריי. לאחר שעבדתי כעורכת דין שכירה, בשנת 2016 החלטתי לצאת לדרך עצמאית ופתחתי משרד. כיום, לא מעט אנשים מגיעים אליי, בגלל הערך המוסף שאני מביאה, הניסיון האישי שלי, היכולת לתת ללקוחות מענה ותמיכה בתקופה הקשה ביותר בחייהם, וזאת מכיוון שאני יודעת איך זה להיות במקום שלהם".

מוטו בעבודה: "הילדים הם מעל הכל, והם בשום פנים ואופן לא יהיו כלי במלחמה בין הצדדים. אם אני מייצגת הורה, לא משנה אם זה האב או האם ואני יודעת שהוא פוגע בילדים, שהוא מנכר או מסית, או שהוא או היא הגישו תלונת שווא, אני לא אייצג בתיק, ולא משנה מה המחיר הכלכלי שאשלם".

סיפור בלתי נשכח: "היה לי תיק שבו ייצגתי אישה שטענה שהיא אישה מוכה. ייצגתי אותה בהליך של צו הגנה, באמונה שלמה שהיא אישה מוכה. במהלך ניהול ההליכים, התברר לי שלא רק שהיא לא אישה מוכה, אלא היא בעצמה נהגה להכות את בן הזוג שלה. ברגע שהבנתי את המצב, התפטרתי מיד מהתיק".

 

 

הלקוח הירושלמי: "הירושלמים הם אנשים מאוד חמים ומיוחדים. מצד אחד, הם יודעים להעריך עבודה מאומצת, ומצד שני יש להם פחות יכולות כלכליות לעומת לקוחות מאזור המרכז. למרות זאת, אני מעדיפה לנהל תיקים בירושלים, מעדיפה את הלקוחות הירושלמים, את עורכי הדין המקומיים ואפילו את השופטים הירושלמים שהם הרבה יותר נעימים".

מתחרים: "בתחום דיני המשפחה, בשונה מתחומים אחרים, אנשים בוחרים את העורך דין לפי החיבור הראשוני שלהם איתו. כשלקוחות מגיעים אליי ובוחרים בי שאייצג אותם, זה בדרך כלל לא קשור למחיר שאני גובה, אלא בעיקר לאישיות שלי, לניסיון וליכולת שלי להכיל אותם וללוות אותם בדרך הקשה שיעברו".

העצמה נשית: "בניגוד לארגוני הנשים ולפמיניסטיות שחושבות שצריך להיאבק על גובה דמי המזונות, אני מאמינה שהעצמה נשית תבוא מהשוויון בהורות. הזכות והחובה לגדל את הילדים צריכות להתחלק בין שני ההורים, וזה מה שיאפשר לנשים להתפתח, לעבוד במשרה מלאה, ללמוד, לחיות ברווחה כלכלית ולהשקיע בזוגיות טובה ומיטיבה".

ירושלים לאן: "לירושלים יש צביון מאוד מיוחד, אבל, לצערי, אני מרגישה שהיא מאבדת אותו. שהעיר מתחרדת, שזוגות צעירים עוזבים את העיר, מכיוון שאין להם יכולת לעמוד במחירי הדיור הגבוהים, וזה חבל".

כתובת: המשרד עבר לרחוב האומן 25 בירושלים.

טלפון: 02-5028005/6/7, 050-9682664

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר