עו"ד חנה דוד (צילום: תומר קצב ל-Q Elite Beauty)
עו"ד חנה דוד (צילום: תומר קצב ל-Q Elite Beauty)

"מאחורי כל תיק עומד אדם"

עו"ד חנה דוד מתמחה בדיני תעבורה ובמשפט הפלילי, ולמשרד הפרטי שלה הביאה את הניסיון הרב שצברה כחוקרת ותובעת משטרתית. "הייחודיות שלי היא שאני הגעתי מבפנים, כלומר מתוך המערכת המשטרתית, ויודעת איך להתנהל מולה"

פורסם בתאריך: 6.3.22 16:51

שם: חנה דוד.

עיסוק: עורכת דין.

שנת הקמת המשרד: 2013.

מצב משפחתי: בת 44,  נשואה ואימא לארבעה ילדים.

מגורים: יישוב על יד ירושלים.

למה דווקא עריכת דין: "טרם היותי עורכת דין עצמאית, שירתי במשטרה כשוטרת תנועה, חוקרת ותובעת. במהלך השירות המשטרתי יצאתי ללימודי משפטים וגילתי שאני ממש אוהבת את התחום, בעיקר את התחום שממנו אני באה, ואף הצטיינתי בו. לכן היה לי ברור שזה התחום שאני רוצה לעסוק בו. אחרי שסיימתי התמחות, התלבטתי האם להמשיך במערכת או לצאת לדרך עצמאית, והחלטתי שהכי נכון לי לפתוח משרד משלי, לעזור לאנשים ולייצג נאשמים – אנשים נורמטיביים, בדרך כלל, שעשו טעות. היום, עם ניסיון של יותר מ-20 שנה, אני לא רואה את עצמי במקום אחר, אני אוהבת לעזור לאנשים, להקשיב ולנסות לתקן התנהגויות. לצד היותי עורכת דין, יש לי תואר גם בחינוך, ובעברי הייתי מחנכת. כעורכת דין אני מטפלת גם בבני נוער, ולצד הובלת הלקוח לתוצאה הטובה ביותר, אני גם מנסה להעניק לנערים קצת חינוך, במטרה שלא יעברו עוד עבירות".

התמחות: "תעבורה ומשפט פלילי. הייחודיות שלי היא שאני הגעתי מבפנים, כלומר מתוך המערכת המשטרתית, ויודעת איך להתנהל מולה. אני מכירה את המערכת, את הנהלים, את המסמכים, את הדוחות ואת המכשירים שהם מפעילים, שאת חלקם אני בעצמי הפעלתי. היום אני מטפלת בתיקים האלה גם בתעבורה וגם בפלילי. אני אמנם ירושלמית, אבל אני מייצגת לקוחות בכל הארץ".

מה החזון שלך: "שבית המשפט יהיה מקום שיהיה בו יותר צדק. שלא יהיה מצב ששופט ירצה רק לסיים תיק בגלל עומס ולעבור לתיק הבא. שיבין שמאחורי כל תיק עומד אדם ושצריך לראות אותו, להקשיב לו, להכיר את העבר שלו ואת הנסיבות ואת המקרה הספציפי. בית המשפט צריך לחשוב איך למנוע את המקרה הבא, ולא רק להעניש על המקרה הנוכחי".

קשיים בדרך: "לפתוח משרד זה לא דבר קל, ובתחילת הדרך הייתי בטוחה שמרגע שאפתח אנשים יעמדו בתור ויחכו לי. לקח זמן עד שהכירו אותי ועד שהשם שלי התפתח, ולאחר שנים רבות כשכירה, הייתי צריכה ללמוד להיות עצמאית. עד היום אני ממשיכה ללמוד ולהתפתח מקצועית ואישית, על מנת שאוכל לייצג את הלקוחות שלי בצורה הטובה ביותר. אני מאמינה שידע הוא כוח". מוטו בעבודה: "להיות אמיתית ומקצועית. אני משקיעה בכל תיק את מלוא תשומת הלב, פורשת ללקוח את התמונה המלאה, על מנת שיידע למה הוא צפוי, כאשר אני מבטיחה לעשות את המקסימום, על מנת שהוא יקבל את המינימום".

סיפור בלתי נשכח: "ייצגתי בן של רב מוכר, שהיה בערך בן 16. הוא נהג בלי רישיון נהיגה ועשה תאונת דרכים, שבה נכנס ברכב מאחור ואף ניסה להציג עצמו כאדם אחר. התיק שלו נפתח בבית משפט לנוער, ובסופו של יום הוא לא הורשע, על מנת שזה לא יסבך אותו בעתיד, הוא קיבל קנס סמלי והתנדבות למען הקהילה".

 

 

הלקוח הירושלמי: "הלקוחות הירושלמים הם חמים, נאמנים ויילכו איתך לאורך הדרך".

מתחרים: "אני חושבת שלכל עורך דין יש את הייחודיות והייעוד שלו. מי שבחר בי, בחר בי בגלל מי שאני. חוץ מזה, אני חברה של כולם, ורוב עורכי הדין יודעים לפרגן ולסייע האחד לשני".

העצמה נשית: "אני חושבת שנשים בדרך כלל הן עורכות דין טובות יותר. "כשאני מחפשת אדם שייצג אותי אני בדרך כלל מתחילה בלחפש עורכת דין אשה". היא מבינה, היא אחראית ויש תחושה של יותר מקצועיות. כמובן שזה תחום שמתאים גם לנשים וגם לגברים, אך יש לא מעט לקוחות שאומרים שבחרו בי, דווקא כי אני אישה והם סומכים עליי. אישה היא הרבה פעמים יותר אחראית ואנושית מגבר".

ירושלים לאן: "אני מקווה שירושלים תמשיך להתפתח, ונראה שהיא בדרך הנכונה".

איפה תהיי בעוד 20 שנה: "חברים הציעו לי להגיש מועמדות להיות שופטת, כי, לטענתם, זה מתאים לי, אבל כרגע זה לא עומד על הפרק. אני רוצה להיות במקום שבו אני משפיעה. אני לא שוללת שום דבר לגבי העתיד".

כתובת: בית הדפוס 12 גבעת שאול

טלפון: 050-4708166

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר