מתקן פרומוט (צילום: פרומוט מתקני חניה)
מתקן פרומוט (צילום: פרומוט מתקני חניה)

הפתרון למצוקת החניה בירושלים? עלייה בביקוש למתקני חניה תת קרקעיים בפרויקטים חדשים

לאחר עשור שבו ניתן היה למצוא מתקני חניה לסוגיהם בעיקר בתל אביב, כובש הטרנד בסערה גם את ירושלים, עם פרויקטים רבים בהיקף כולל של מאות מקומות חניה. יתרונם הגדול – יכולת להכפיל ואף לשלש את מספר מקומות החניה בשטח נתון

פורסם בתאריך: 11.4.22 08:09

אחת הדרישות הנפוצות ביותר אצל רוכשי דירות חדשות או בקרב דיירים שניצבים בפני התחדשות עירונית (תמ"א 38 או פינוי בינוי) היא חניה, ולעיתים אף יותר מאחת. כך מעידים יזמים, קבלנים ומתווכים אשר שוחחו עם "כל העיר" בחודשים האחרונים. כולם מעלים את הדרישה של תושבי העיר – חניה – כאחת החשובות בבואם לחתום בין אם על רכישת דירה ובין אם הסכמה לביצוע התחדשות עירונית.

אבל ירושלים, ולא רק היא חשוב לומר, אינה משופעת בשטחים מיותרים שיכולים להקנות חניה לכל דורש, ועל כן מצוקת החניה בעיר היא מהבעיות הבולטות והידועות. התופעה במסגרתה רכבים מחנים את רכבם על המדרכות היא בעייתית מאין כמוה וגורמת לנזק גדול להולכי הרגל, ולמרות שאינה חוקית נהגים חוזרים עליה שוב ושוב – רבים מהפעמים פשוט כי אין ברירה אחרת באזור.

התעצמות הבניה ברחבי ירושלים, לצד פרויקטים להתחדשות עירונית ורצון לנצל באופן מיטבי את הקרקע הכניסו בשנים האחרונות לענף הבניה הירושלמי סוג חדש של אמצעי שחשוב להכיר – מתקן החנייה. במהלך השנים האחרונות התפשט השימוש במתקנים בעיר, עם עשרות רבות של פרויקטים, בהיקף כולל של אלפי מקומות חניה. בין אם במרכז העיר ובין אם בשכונות הוותיקות, בין אם בשכונות חרדיות או כלליות, ובין אם בפרויקטים של בנייה חדשה או של התחדשות עירונית – נדמה שבכל מקום ניתן להיתקל כיום במתקני החניה.

מהו בעצם מתקן החניה ומדוע יש בו צורך?

מתקני חניה הם שם כולל למגוון פתרונות, המשמשים את יזמי הבניה והקבלנים להגדלת מספר מקומות החניה בפרויקט, מעבר לכמות שניתן היה להשיג בחניון רגיל. הפתרונות הנפוצים ביותר הם מכפילי החניה – מתקן מכני המופעל בלחיצת כפתור ומשמש לחנייתן של שתי מכוניות (ולעתים שלוש) זו מעל זו –  וכן מערכות חניה אוטומטיות-רובוטיות. אלו כוללות חדר כניסה שבו משאיר הנהג את רכבו, ומשם הרובוט מחנה את הרכב בעצמו בחלל החניון התת קרקעי. יתרונם הגדול של פתרונות החניה, הוא במתן האפשרות לקבל מספר רב יותר של מקומות בשטח נתון. מאפיין זה הופך את פתרונות החניה לפופולריים ואף קריטיים בפרויקטים של התחדשות עירונית, אשר בהם כמות יחידות הדיור מוכפלת פי 3 ו-4, וישנו צורך בהגדלת מקומות החניה.

יצוין כי מי שמובילה את המגמה היא חברת פרומוט מתקני חניה, אשר ביצעה עד כה בעיר כ-25 פרויקטים להתקנת מתקני חניה, בהיקף של כ-200 מקומות חניה. בין היתר התקינה החברה מתקני חניה בפרויקט "מחיר למשתכן" שבנתה חברת גיא ודורון לוי בשכונת רמת שלמה, בבניין משרדים באזור התעשייה הר חוצבים, בעשרות פרויקטים של תמ"א 38, ואפילו בסניף המרכזי של עמותת יד שרה בבית הכרם.


(צילום: פרומוט מתקני חניה)

(צילום: פרומוט מתקני חניה)


 

 

לדברי מנכ"ל פרומוט אודי דרזנר, "לאחר שבעשור האחרון היה השימוש בפתרונות החניה האוטומטיים נפוץ בעיקר בתל-אביב ובשכנותיה גבעתיים ורמת גן, אנו מזהים כי בשנתיים האחרונות חלה עליה חדה בביקוש למתקני חניה גם בירושלים, אשר כיום ממוקמת מיד לאחר תל אביב בהיקפי הביקוש למתקנים. ככל שפרויקטים של התחדשות עירונית ימשיכו להתבצע בעיר בהיקפים גבוהים, כך גם הביקוש למתקנים צפוי להתגבר".


מחפשים דירות 4 חדרים בעיר? היכנסו ללוח הדירות של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר