שכונות העתיד: מגדלים רבי קומות ואלפי זוגות צעירים ומשפרי דיור (תכנון: סטודיו a2o. הדמיה: arc-deco)
שכונות העתיד: מגדלים רבי קומות ואלפי זוגות צעירים ומשפרי דיור (תכנון: סטודיו a2o. הדמיה: arc-deco)

"העתיד של ירושלים הוא בהתחדשות עירונית"

"הפתרון למחסור בקרקעות ולמצוקת הדיור בארץ בכלל ובירושלים בפרט טמון בהתחדשות העירונית", אומר אבישי מאירוביץ, סמנכ"ל פיתוח עסקי של קבוצת "בית ירושלמי", המקדמת כיום בעיר את בנייתן של כ-4000 דירות. לדבריו, בתוך מספר שנים ירושלים תשנה את פניה ושכונות שלמות יתחדשו לחלוטין בזכות פרויקטים של פינוי-בינוי. קטמונים, למשל, תהפוך לשכונה מודרנית ואטרקטיבית מצמרת השכונות של ירושלים • יש למה לחכות

פורסם בתאריך: 24.4.22 16:13

עד השנים האחרונות, ההתפתחות הנדל"נית בירושלים בפרט ובארץ בכלל נעשתה באמצעות בנייה של בניינים חדשים, בעיקר באמצעות מכרזים ממשלתיים ותוכניות מתאר של לשכת התכנון והוועדה המקומית. במשך עשורים תוכננו שכונות חדשות, לצד עיבוי שכונות קיימות והוספת רחובות חדשים, אך בשנים האחרונות התרחשו מספר תהליכים ששינו את מפת הדיור בירושלים. "מצוקת הדיור והמיצוי היחסי של מלאי הקרקעות הובילו לכך שההתחדשות העירונית תופסת את מרבית נפח הבינוי המתוכנן", מסביר אבישי מאירוביץ, סמנכ"ל פיתוח עסקי של קבוצת הנדל"ן "בית ירושלמי". "הממשלה מעודדת זאת על ידי הקלות מיסוי ומתן מענקים ובאמצעות חקיקה, ונראה כי גם עיריית ירושלים מקדמת זאת, מתוך הבנה שזו הדרך לפתח את העיר מבחינה כלכלית, להוסיף דירות ולחדש את השכונות הוותיקות והמתיישנות".

מה זה אומר בפועל?

"הורגלנו לראות בנייה בהיקפים קטנים בתוככי השכונות ופיתוח של מקומות חדשים. זה הולך להשתנות. בתוך מספר שנים שכונות שלמות יתחדשו לחלוטין, וברחובות ייראו יותר טרקטורים מכלי רכב פרטיים, וזאת לא קלישאה".

יש לך דוגמאות?

"הדוגמה המובהקת היא שכונת קטמונים שכיום כוללת כ-6000 דירות, בעיקר במבני שיכונים ישנים ונמוכים. השכונה כולה מיועדת להתחדשות עירונית, רובה באמצעות פינוי-בינוי. קבוצת 'בית ירושלמי' לבדה מקדמת בשכונה כ-1200 דירות בארבעה מתחמים שונים באמצעות פינוי-בינוי. עם מימוש התוכניות תהפוך שכונת קטמונים לשכונה מודרנית ואטרקטיבית מצמרת השכונות של ירושלים. מגדלים רבי קומות לצד בניינים אורבניים, שדרות מסחר, שבילי הליכה, פארקים חדשים וחיבור לקו הכחול של הרכבת הקלה. לשכונה יגיעו אלפי זוגות צעירים ומשפרי דיור, שישנו לחלוטין את אופי השכונה ומעמדה הסוציו-אקונומי".

וזוהי הסנונית הראשונה?

"שכונת קטמונים היא, מבחינתנו, מיקרוקוסמוס לירושלים כולה. לפי נתונים של גורמי התכנון,  בירושלים ייבנו עשרות אלפי דירות חדשות על ידי חברות פרטיות בפרויקטים של פינוי-בינוי. קבוצת 'בית ירושלמי' לבדה מובילה ומקדמת כיום כ-4000 דירות חדשות בעיר. אם עד היום תוכנית של 1000 דירות הייתה נחשבת למגה פרויקט, כיום הכמות כזו מאושרת כמעט מדי חודש".

העיר מסוגלת לעמוד בכמות כזו? בסופו של דבר גם צריך לשווק את הדירות הללו.

"לדעתנו המקצועית, לטווח הארוך של עשור קדימה, חידוש העיר דווקא יגרום להפחתת העומסים, כפי שאנחנו רואים בבירות אחרות בעולם. אנו, מצידנו, נדרשים בכל פרויקט חדש להקים חניון תת קרקעי שמפחית את עומס הרכבים על צירי התנועה, ומצד גורמי התכנון מקודמת כבר היום הגדלת התשתיות בהתאם לכמות הדירות הצפויה, תוספת עשרות ק"מ של רכבת קלה ושבילי הליכה.

"כמובן שלצד זה, ברוב אזורי העיר המדיניות היא של ניצול משאבי הקרקע באמצעות בנייה לגובה והפקעות של שטחים לטובת מבני ציבור, גינות, גני ילדים וכדומה".

הפרויקטים בירושלים של קבוצת "בית ירושלמי"

הפרויקטים בירושלים של קבוצת "בית ירושלמי"

מה הערך המוסף שאתם מעניקים לדיירים בהתחדשות העירונית בירושלים?

"קבוצת 'בית ירושלמי' מביאה עימה שני יתרונות עיקריים ומשמעותיים להתחדשות העירונית: ניסיון וביטחון. מבחינתנו, 'בית ירושלמי' היא לא סמל אלא מהות, כאשר כלל היקף הפעילות שלנו ממוקד במחוז ירושלים עם תכנון וביצוע של אלפי דירות הפרושות בכל שכונה ושכונה בעיר. דבר זה מקנה לנו ניסיון רב מול גורמי התכנון של העיר והיכרות עם ההליכים הייחודיים לקידום תוכניות".

 

 

יש הבדל בין פרויקט פינוי-בינוי לפרויקט ייזום סטנדרטי?

"כמובן. בפרויקט פינוי-בינוי נדרשת עבודה מול עשרות יועצים שונים, הובלת תהליכים להכרזה ממשלתית ולקבלת תמיכה מחוזית ומקומית, הסרת התנגדויות, וזאת לצד פעילות חברתית משמעותית מול מאות דיירים, גיבוש המתחמים והובלת ההליך במהירות ובמקצועיות. בנוסף, חשוב להבין, כי פרויקט התחדשות עירונית, בדגש על פינוי-בינוי, דורש תכנון ואשרור של תב"ע (תוכנית בניין עיר) חדשה. זהו הליך עימו כבר התמודדנו והובלנו בהצלחה רבה במיזמי הנדל"ן הפרטיים של החברה בכל רחבי העיר. בפרויקטים רבים ביצענו הליך שינוי תב"ע ותוספת זכויות למימוש הפוטנציאל בכל משאב קרקע, מתוך ראייה תכנונית מקצועית ויצירת פרויקטים איכותיים".

"בית ירושלמי" היא חברת ייזום ובנייה שנוסדה לפני כעשור. היא התחילה במיזמים פרטיים ובהמשך החלה בהתחדשות עירונית. החברה מובילה, יוזמת ומקימה עשרות פרויקטים למגורים ולמסחר ומתמחה בכל הנוגע לתכנון ולביצוע מיזמי בנייה, מתוך ניסיון רב בהנעת תהליכים מהירים של עשרות תוכניות בוועדות המחוזיות ובוועדות המקומיות.

מאירוביץ: "גם כיום, עם חטיבת התחדשות עירונית מהמובילות בעיר, אנו ממשיכים בקידום מיזמי נדל"ן פרטיים באמצעות רכישת מגרשים. רק לאחרונה השלמנו עסקת ענק לרכישת שלושה מגרשים בהר חומה בהיקף של כ-105 מיליון שקלים, ובמקביל, אנחנו בשלבי ביצוע של מאות דירות חדשות, בכמה שכונות בעיר".

מה המסר שלכם לדיירים שמהססים לפנות להתחדשות עירונית?

"התחדשות עירונית היא לא תוכנית על הנייר, אלא עובדה קיימת. הפרויקטים הללו מקודמים ומאושרים, ובתוך מספר שנים נראה כמות מאסיבית בביצוע בשטח. צריך להבין שתוכנית פינוי-בינוי במהותה היא אמנם תוכנית ממשלתית, אך היא מקודמת על ידי התארגנויות של דיירים והתקשרות עם חברות יזמיות. מתחמים שאינם בתוך התהליך ימצאו את עצמם במבנים ישנים הנטועים בתוך שכונה חדשה ומודרנית, מה שיגרום לנסיגה דרמטית בערך הדירות הישנות וקושי משמעותי למציאת שוכרים, כשהאלטרנטיבה יפה ומזמינה פי כמה".


"קבוצת בית ירושלמי", רחוב  הרטום 7 ירושלים, טל': 02-6455391,  מוקד מכירות 5924*

דוא"ל: [email protected]

לאתר אינטרנט של קבוצת בית ירושלמי >>>

לדף הפייסבוק של קבוצת בית ירושלמי >>>

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר