מעבר חציה (צילום: אור ירוק)
מעבר חציה (צילום: אור ירוק)

הסכנה בכבישים: קרוב למחצית מתושבי ירושלים חוששים גם במעבר חציה

סקר חדש של עמותת אור ירוק חושף כי 46 אחוז מהולכי הרגל בירושלים וסביבתה מרגישים חוסר בטחון כשהם חוצים את הכביש במעבר חציה. "הגברת האכיפה והנוכחות המשטרתית בכבישים וריסון ומיתון תנועה בעיקר ברחובות האדומים יובילו לצמצום בהיפגעות", אומר מנכ"ל אור ירוק

פורסם בתאריך: 23.6.22 07:59

סקר חדש שערכה עמותת אור ירוק חושף כי לא רק מסוכן ללכת ברגל בישראל אלא בעיקר מפחיד – קרוב למחצית הנשאלים מירושלים (46 אחוזים) הודה כי הוא חש לא כל כך בטוח או כלל לא בטוח כשהוא חוצה כביש במעבר חציה.

בעמותת אור ירוק מציינים כי הסקר נועד לבחון את מידת הביטחון שחש הציבור בעת חצית כביש במעבר חציה, ואת שיעור האנשים שנפגעו או שמכירים אנשים שנפגעו או כמעט נפגעו בעת חציה במעבר חציה.

מהסקר באזור ירושלים עולה עוד כי 35 אחוזים מהנשאלים דיווחו כי הם או מישהו שהם מכירים נפגע/כמעט נפגע כשחצה את הכביש במעבר חציה בשנה האחרונה, 26 אחוזים מהנשאלים הולכים יותר ברגל מאז הקורונה, 40 אחוזים מהנשאלים ציינו כי בקרבת מגוריהם אין פסי האטה או שישנם אך לא מספיק, ו-72 אחוזים מהנשאלים באזור ירושלים חושבים שצריך להוסיף פסי האטה באזורים עם ריבוי ילדים וקשישים.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל היא בין המדינות המסוכנות להולכי רגל והדברים באים לידי ביטוי גם בסקר. רוב הציבור חושש לחצות את הכביש ותחושת הביטחון ירודה מאוד. את המצב הזה חייבים לשנות בהעדפה של הולכי הרגל על פני כלי הרכב הפרטיים. מיתון וריסון תנועה בערים הם צעדים הכרחיים ונדרשים אשר יצמצמו את הסיכון של הולכי הרגל להיפגע בתאונת דרכים".

 

לדברי יעקב, "יש לרכז מאמץ בעיקר בקרב ילדים ואזרחים וותיקים אשר מהווים כ-50 אחוזים מכלל הולכי רגל ההרוגים. שילוב נכון של הגברת האכיפה והנוכחות המשטרתית בכבישים וריסון ומיתון תנועה בעיקר ברחובות האדומים יובילו לצמצום בהיפגעותם של הולכי הרגל . אלו צעדים שיצילו חיי אדם ויגבירו  את תחושת הבטיחות והביטחון של האזרחים".


מחפשים דירת 4 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר