אילוסטרציה קייטנה, תלמידים, pixabay.com
אילוסטרציה של קייטנה (pixabay.com)

"לתעדף את הכיס של ההורים" – קריאה להוזלת מחירי הצהרונים של חודש יולי

ביום ראשון יחל בית הספר של החופש הגדול, שההשתתפות בו חינמית לתושבי העיר. בסיעת התעוררות מבקשים מראש העיר לסבסד את עלות הצהרון, 630 שקלים, ולהשוותו למחיר במהלך השנה - 330 שקלים - ובכל להקל על ההורים. העירייה בתגובה: "עלות הצהרון במשך השנה מסובסדת על ידי המדינה"

פורסם בתאריך: 29.6.22 19:42

שנת הלימודים הגיעה לסיומה, והחל מיום ראשון הקרוב (3.7) ישתתפו עשרות אלפי מילדי הגנים וכיתות א' עד ג' (כ-49,000 אם לדייק) בבית הספר של החופש הגדול. למעשה מדובר בקייטנת קיץ בחסות משרד החינוך וזאת למען יצירת רצף חינוכי עבור הילדים ואפשרות לתת להורים להמשיך בעבדותם למשך שלושה שבועות נוספים.

כידוע, העלות של שעות הפעילות הרגילות של בית הספר של החופש הגדול – מהשעה 8:00 ועד 13:00 הינה 0 שקלים לתושבי ירושלים (זאת בשל הדירוג הסוציו-אקונומי הנמוך של העיר). אולם כדי להשאיר את הילדים בצהרון (עד השעה 16:00 בבתי הספר ועד 16:30 בגנים) צריכים ההורים להיפרד מסכום לא מבוטל של 630 שקלים ביום.

לאור ההצלחה של המאבק להוזלת מחירי קייטנת חודש אוגוסט וסבסודם על ידי העירייה – נפתח בימים האחרונים בחסות תנועת 'התעוררות' מאבק נוסף – להוזלת מחירי הצהרון בחודש יולי לסכום אותו משלמים ההורים על הצהרון בכל חודש – 330 שקלים.

יצוין כי הפער בין התשלום החודשי הקבוע לבין הסכום אותו דורשת העירייה על בית הספר של החופש הגדול נובע מסבסוד של המדינה לצהרונים ברחבי הארץ – זאת בהתאם לדירוג הסוציואקונומי של כל עיר ועיר. דירוגה הנמוך של ירושלים מוזיל את העלות החודשים להורים.
יחד עם זאת, כשם שהעירייה הכניסה את היד לכיס והסכימה לסבסד את העלות של קייטנת אוגוסט, בסיעת התעוררות טוענים שיש לסבסד גם את מחירי הצהרונים של חודש יולי – ולהקל על ההורים, במיוחד לאור גל יוקר המחייה שגם כך מקשה על כולם.


עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)


"גל יוקר המחייה מכביד מאוד את העול הכלכלי על ההורים בירושלים", מסביר יו"ר התעוררות עופר ברקוביץ. "אחרי שנלחמנו להוריד את מחירי קייטנות אוגוסט והצלחנו, עתה יש להילחם גם בנוגע למחירי הצהרון וגם עבור פתרונות לילדי החינוך המיוחד בכל גיל. מגיע לכל ילד ליהנות ממסגרות חינוכיות במחיר שפוי. מסגרות ראויות צריכות להיות פתוחות לכולם, לא רק לעשירים".

ברקוביץ מוסיף ומציין כי "בישיבת המועצה הקרובה (יום חמישי, 30.6, ר"ג) אדרוש מליאון לסבסד את העלויות של הצהרונים. הגיע הזמן שליאון יכניס את היד לכיס העצום של העירייה, 11 מיליארד שקלים, כדי לתעדף את הכיס של ההורים, על תקציבי הדוברות ועל תקציבים סקטוריאליים שלא מגיעים להקלת ההורים העובדים".

בשאילתא שהגיש ברקוביץ לקראת ישיבת המועצה נכתב, בין השאר, "אין זה ברור מדוע עבור אותו השירות ובאותו המקום (לפחות זמן) נאלצים הורי ילדי ירושלים לשלם סכום כפול, על רקע העלייה המשמעותית ביוקר המחייה, על העירייה לאפשר את פעילות הצהרון ללא עלות ובכך לתמוך בהורים הצהרים במעמד הביניים הירושלמי הסובל רבות מיוקר המחייה, הארנונה וממחירי הדיור הגבוהים בעיר. אני קורא לך להתערב במחירי קייטנות יולי, גם במחיר של מימון עירוני לטובת הנושא. בתקציב של 11 מיליארד שקלים של עיריית ירושלים, אני בטוח שיכולים להימצא מיליוני שקלים בודדים שיקלו על משפחות בהן מספר ילדים להשתתף בקייטנות עד שעה 16:00".

 

 

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עלות הפעלת צהרון חודשית לילד במהלך שנת הלימודים הינה 935 שקלים, עבור 18.5 ימי פעילות ממוצעים בחודש – 44 שקלים ליום לילד. עלות צהרוני בית הספר של החופש הגדול הינה 630 שקלים לילד ל-15 ימי פעילות, 42 שקלים ליום לילד. במהלך השנה, זכאים ההורים לסבסוד המדינה ועל כן, העלות בפועל להורים עומדת על 330 שקלים בלבד. בחופשת הקיץ, לא ניתן סבסוד מטעם המדינה. העלויות חושבו כך שתתאפשר פעילות עירונית איכותית ומהנה לכל ילד".


מחפשים פנטהאוזים בקטמון? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר