תפילות תשעה באב בכותל (צילומים: הקרן למורשת הכותל המערבי)
תפילות תשעה באב בכותל (צילומים: הקרן למורשת הכותל המערבי)

בצל הלחימה בדרום – רבבות צפויים לפקוד את הכותל ואת הר הבית; היערכות מוגברת של המשטרה

אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים פרוסים ברחבי ירושלים, בדגש על העיר העתיקה ובמיוחד באזור הכותל והר הבית - אליהם צפויים להגיע היום, ראשון, רבבות מתפללים יהודים לציון תשעה באב

פורסם בתאריך: 7.8.22 08:13

על רקע הלחימה בדרום והעובדה כי מאות אלפי ישראלים נתונים תחת איום מתקפת טילים של הג'יהאד האסלאמי בעזה, היממה הקרובה, ראשון, עשויה לקבוע במידה רבה לאן יילכו פני הדברים מבחינת סיום מבצע 'עלות השחר' בעזה.

הגזרה המתוחה ביותר היום, ראשון, הינה ירושלים – בדגש על הכותל ועל הרב הבית – אליהם צפויים להגיע במהלך היממה רבבות מתפללים, בעיקר לתפילות סיום תשעה באב בשעות הערב המוקדמות, אבל ישנו צפי גם להגעת מאות (אולי אף אלפים) במהלך השעות הקרובות להר הבית, זכר לחורבן בית המקדש.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


במשטרת ירושלים, כמעט מיותר לציין, ערוכים בכוחות מתוגברים בפריסה עירונית, אך הדגש, כמובן, יהיה על אזור העיר העתיקה ובמיוחד על הכותל ועל הר הבית. אלפי השוטרים, לוחמי המג"ב והמתנדבים יפעלו לאבטח את המתפללים הרבים שצפויים להגיע ויפעלו כדי לשמור על הסדר.

בישראל קיים חשש כי יהיו מי שינסו להבעיר את השטח בשל עליית יהודים להר הבית בזמן הלחימה בעזה. החשש הגדול הוא מהצטרפות החמאס ללחימה בעזה, כמו גם התפרעויות של ערבים-ישראלים בערים המעורבות – זאת לאור ההסתה ברשתות החברתיות והניסיון התלוש לקשר בין הלחימה בעזה לבין אל אקצא.

בסיומם של הערכות מצב שהתקיימו במהלך הימים האחרונים החליט הדרג המדינה בראשות ראש הממשלה יאיר לפיד שלא להגביל עליית יהודים להר הבית – כולל חברי כנסת. יחד עם זאת, לפיד, כמו גם השר לביטחון פנים עומר בר לב, הנחו את השוטרים לשמור על איפוק כדי לא להביא לאירועים חריגים שעלולים להביא להסלמה ויגררו את חמאס לתוך העימות בעזה.

השר בר צב מסר: "משטרת ישראל תהיה פרוסה גם במוקדים השונים בירושלים לרגל תשעה באב על מנת להבטיח את שלום הציבור. אין כל שינוי בהתנהלות הרגילה בירושלים, זאת בניגוד לפייק-ניוז שמפיצים ארגוני הטרור ברשתות החברתיות. אני קורא לציבור להמשיך לנהוג באחריות ולהקפיד למלא את הנחיות פיקוד העורף".

 

 


מחפשים דירת 5 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר