בית הספר הניסויי ארגנטינה (צילום: ועד הורי בית הספר)
בית הספר הניסויי ארגנטינה (צילום: ועד הורי בית הספר)

בשעה טובה – התוכנית להרחבת בית הספר הניסויי ארגנטינה אושרה

אחרי עיכוב של כחצי שנה, הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיריית ירושלים אישרה היום, שלישי, את התוכנית להרחבת בית הספר הניסויי ארגנטינה. התמורה שקיבלו החרדים - פתיחת בית הספר החרדי לבנות בית יעקב בקרית היובל

פורסם בתאריך: 16.8.22 11:01

התוכנית להרחבת בית הספר הניסויי ארגנטינה אושרה היום (שלישי, 16.8) בוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים. המשמעות – המשך צמיחתו של בית הספר, שיזכה בקרוב למבנה נוסף לטובת תיכון ובכך יושלם למעשה רצף לימודי של 12 שנים בבית הספר שיכלול יסודי, חטיבת ביניים ותיכון.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כזכור, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר", התוכנית להרחבת בית הספר עוכבה בחודשים האחרונים על ידי ועדת התכנון המקומית. סיבות ממשיות לעיכוב ולמשיכת הזמנים על ידי הוועדה, בראשות אליעזר ראוכבגר (דגל התורה) לא ניתנו, אך כל הזמן הזה התחייב ראש העיר משה ליאון שהתוכנית תעבור בסופו של דבר, ובכך הוא אכן עמד – גם אם במרחק של מספר חודשים.

התוכנית שאושרה מציעה למעשה את ההתרחבות של בית הספר והקמת מבנה נוסף וחדש לטובת 3 שכבות עליונות שיהוו את התיכון ובכך ישלימו רצף לימודי בבית הספר – מכיתת גן ועד לכיתת י"ב.

על פי התוכנית, שני מבנים בשטח בית הספר יהרסו – אולם ספורט וגנ"י רימונים – במקומם יוקם מבנה בן 4 קומות עבור בית הספר הניסויי ארגנטינה. במבנה יהיו 12 כיתות לימוד שישמשו את חטיבת הביניים והתיכון של בית הספר. כמו כן, על פי התוכנית יוקם מבנה נוסף שבו יהיו 3 כיתות לימוד, 2 גני ילדים, ספרייה ואולם ספורט.

בתוך כך, בחודשים האחרונים שבהן עוכבה התוכנית עלתה השאלה מדוע היא מעוכבת על ידי חברי מועצת העירייה החרדים. כעת, ככל הנראה, ניתנה התשובה כאשר במקביל לאישור התוכנית להרחבת הניסויי אושרה גם תוכנית לפתיחת בית ספר חרדי לבנות בקרית היובל. מדובר על סמינר בית יעקב אשר יעקב מבית וגן למבנה של ליידי דיוויס.

המשמעות החשובה מהסיפור הזה היא שנוצרה משוואה מאוד מוזרה בקרית היובל לפיה כל אישור של תוכנית עבור המגזר הכללי בקרית היובל מצריך אישור של תוכנית כזו או אחרת עבור המגזר החרדי – דבר אשר אין לו מקבילה בשום שכונה אחרת בעיר. כך קרה עם התוכנית למתחם ורבורג, שבמקביל אליה אושר הקמת בית כנסת בגן שמורק וכך קורה גם כעת – כשאישור תוכנית שעוכבה בשל סיבות לא ענייניות חודשים ארוכים מתרחשת במקביל לאישור להקמת בית ספר חרדי לבנות בשכונה.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים פועלת כל העת למען כל תושביה, ללא יוצא מן הכלל, ומתאימה פתרונות לצרכים המשתנים. שתי התוכניות המדוברות נמצאות בתהליך מזה זמן וכל אחת מהן התקדמה בהתאם לצורך ולדרך המתאמים לה. לעיתים נראה כי דברים קשורים האחד בשני רק מכיוון שהם על מסלולים קרובים או מקבילים. כך גם בעניין מוסדות החינוך האלה. מדיניות העירייה היא לשמור על אופיין של השכונות ולאפשר חיים של אלה לצד אלה, תוך תמיכה בכל הצרכים הנדרשים לכל הקהילות".

ראש העיר משה ליאון: "היום התקבלה בוועדה המקומית ההחלטה משמעותית לשפץ את המבנה בבית הספר הניסויי ארגנטינה המכיל 12 כיתות לימוד. מדובר בבשורה משמחת, להורים, תלמידים ולסגל החינוכי. נמשיך להשקיע בחינוך ילדינו במישור הלימודי, וגם בסביבת לימודים ראויה ונעימה".

"אני גאה על כך שעיריית ירושלים מצליחה לקדם ולשפר את שירותיה לטובת כל התושבים, תוך שמירה על שיח והבנה", עוד אמר ראש העיר.

מנגד, חבר המועצה אדיר שוורץ (התעוררות) מתרעם וטוען: "שימו לב למשוואה החדשה שייצרו פטרוניו החרדים של ליאון בקרית היובל – אין שום דבר שהציבור הכללי מקבל בלי תשלום במזומן לעסקני המגזר החרדי. רוצים בית ספר? תנו בית ספר. רוצים בית תרבות בורבורג? תנו את גינת שמורק. והנה, אחרי חודשים שהדיונים על בית ספר ארגנטינה מעוכבים – נמצא התשלום בדמות בניית סמינר חרדי בקרית היובל. להזכירכם, לא מדובר בשכונה חרדית. ככה הורסים את ירושלים. ככה מפרים את האיזון. ככה הופכים את קרית היובל לחרדית".

סגן ראש העיר יוסי חביליו: "אני מברך על אישור ההיתר המתבקש לשיפוץ והרחבת הניסויי-ארגנטינה, דבר שהיה צריך לקרות כבר מזמן וללא צורך בתשלום כלשהו. אני חושש ממה שמסתמן כתג המחיר הפוליטי לכך – הכנסת בית ספר חרדי למבנה ׳עמל׳ בקרית היובל. לא ייתכן שמוסדות החינוך הממלכתיים יילקחו כבני-ערובה בידי עסקנים חרדים, ואין שום הצדקה לכך שהציבור הלא-חרדי ייאלץ לשלם ״פרוטקשן״ בשביל שיפוץ מתבקש. קרית היובל הינה שכונה ממלכתית וציונית, ולפי הסטטוס-קוו – ובכדי לשמור על הציביון הליברלי שלה – אין לפתוח בה בתי ספר שאינם ממלכתיים".

מנגד סוררת תדהמה בקרב חלק מחברי הנהלת יובלים "אני מרגיש כמו סמרטוט לניקוי רצפה. מרגישים את הבחירות בפתח, ושנת הבחירות מגרשת את כל העבודה המשותפת לטובת אינטרסים שמעוררים מלחמות בין תושבי השכונה". את הדברים האלו מספר לנו חבר הנהלת מינהל קהילתי יובלים, אחרי שגילה מעל גבי העיתון שראש העיר סגר, מאחורי גב המנהל, דיל פוליטי שמערער על היציבות השברירית בשכונה שלו. "תארו לכם מה זה להיפגש עם ראש העיר, להצטלם מחוייך ומחובק איתו כאשר בא 'לעבוד רק איתנו בשיתוף איתנו על בית טילור' ואז ולגלות למחרת על מוסדות ציבור חדשים וקריטים שנכנסים לשכונה ללא שום תיאום וללא שיתוף".

מחפשים דירת 3 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר