פלר חסן-נחום, ניר ברקת (צילום: ג'קי לוי)
פלר חסן-נחום, ניר ברקת (צילום: ג'קי לוי)

סגנית ראש העיר החדשה עונה למבקרים: "זו לא היתה החלטה קלה"

פלר חסן-נחום, שהצטרפה השבוע לקואליציה של ברקת, ממשיכה ותוקפת את מבקריה: "עשיתי צעד לטובת הציבור שלי - עדיף היה לפחד מהתעוררות? או ממה שלורה ורטון תגיד?"

פורסם בתאריך: 27.12.17 14:54

ההסכם הקואליציוני שנחתם השבוע בין סיעת ירושלמים, שבראשה עומדת פלר חסן-נחום, לבין ראש העיר ניר ברקת, לא הפתיע את הסיעות האחרות במועצת העירייה – המהלך התבשל כבר מספר שבועות. יחד עם זאת חסן-נחום סופגת מאז המהלך הפוליטי ביקורת חריפה, לא רק מהסיעות החרדיות שמתנגדות למתווה ההסכם, אלא בעיקר מהסיעות הפלורליסטיות, בראשן התעוררות ומרצ.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", ביום שני, 25.12, הצטרפה באופן רשמי סיעת ירושלמים לקואליציה של ברקת – וזאת פחות משנה לאחר שפרשה בעקבות התנגדותה למהלך השביתה של ברקת, במסגרתה לא נאספה אשפה מרחובות העיר כמה ימים. לפי ההסכם הקואליציוני חסן-נחום תתמנה לסגנית ראש העיר. היקף השכר של חסן-נחום מותנה באישור משרד הפנים – כזכור כפי שפורסם בהרחבה ב"כל העיר" – שכר סגן ראש עיר הינו 31,389 שקלים בחודש. יש להדגיש כי ההסכם בין הצדדים נחתם פחות משנה למועד הבחירות המוניציפליות לראשות העיר, ועל רקע דיוני התקציב העירוני לשנת 2018. כמו כן, כפי פורסם ב"כל העיר" כי ברקת בעצמו טרם הודיע אם בכוונתו לרוץ לקדנציה נוספת: ההעדפה שלו – הצטרפות לליכוד.

 



 

התגובות החריפות, כאמור, לא איחרו להגיע. בהתעוררות טוענים כי סיעת ירושלמים "נמחקה מהמפה הפוליטית וחדלה לשרת את הציבור שבחר בה", עוד אמרו בהתעוררות בין השאר כי "אין לסיעת ירושלמים עמוד שדרה או קו אידיאולוגי. הם זגזגנים חסרי תקנה".

חברת האופוזיציה לורה ורטון (מרצ) מציינת כי "הזיגזוג של סיעת ירושלמים פשוט מביך. להיכנס לקואליצה, לצאת, לחזור", והוסיפה: "חבל שבעבור תפקיד סגן ראש העירייה סיעת ירושלמים הולכים נגד הציבור הפלורליסטי בירושלים ויתפקדו כעלה תאנה בקואליציה החרדית-ימנית של ברקת".

המועמד לראשות העיר יוסי חביליו, יו"ר "מצילים את ירושלים", אומר: "חברי ירושלמים שברו שיא חדש בציניות ובאופורטוניזם. פחות משנה לבחירות, במקום לאחד כוחות במאבק להחלפת ברקת, חברי ירושלמים זוחלים לקואליציה שלו".


ניר ברקת, פלר חסן-נחום (צילום: ג'קי לוי)

ניר ברקת ופלר חסן-נחום, השבוע בלשכת ראש העיר (צילום: ג'קי לוי)


חסן-נחום, עונה השבוע למבקריה ואומרת בשיחה עם "כל העיר": "ציפיתי לחלק מהתגובות האלה, אבל מנהיגות זה לפעמים לעשות דברים לא פופולאריים. זו לא היתה החלטה קלה. אני אדם שאוהב לעשות ולבנות, אבל יותר מתאים לי להיות בקואליציה, הבאתי דברים חשובים באופוזיציה, אך המקום הטבעי שלי זה ליצור קשרים ולפתח פרויקטים".

לגבי מינויה לסגנית ראש העיר, חסן-נחום טוענת כי "הכסף לא היה שיקול פה, אבל אני צריכה להתפרנס, אני לא עשירה, עבדתי בהתנדבות שנה וחצי. אני היום עובדת בשלוש משרות – יש לי עסק לייעוץ תקשורתי עם כמה שותפות ואני עובדת כמו סוס, יש לי ארבעה ילדים ובעל ויש לי את העבודה הציבורית בהתנדבות. אני מוכנה לעבוד בהתנדבות עד הסוף. רוב הסיכויים שלא אקבל את השכר, ואז אצטרך להמשיך ולעבוד בחברה שלי. יש לי מספיק אנרגיה לעשות את הכל. הכסף לא היה שיקול. רוב הסיכויים שלא תהיה משכורת, בגלל שאנחנו נמצאים פחות משנה לבחירות. אני לא בונה על זה".

חסן-נחום, תושבת בקעה, אביה, (סר) ג'ושוע חסן, היה ראש ממשלת גיברלטר. "אבא שלי לימד אותי משהו שמלווה אותי כל החיים", אומרת חסן-נחום, "שקודם כל חושבים על הציבור ואחר כך על הפוליטיקה. אני מנסה לחיות לפי האתוס הזה. ידעתי שיהיו את כל הריקושטים האלה, אבל אנחנו צריכים לדאוג לתקציבים מבפנים".

המבקרים טוענים שאתם כלי במשחק הפוליטי של ברקת.

"אנחנו רוצים להשיג יותר לציבור שלנו כמו יותר פעילויות בשבת למשפחות חילוניות במינהלים הקהילתיים, שיעורי 'מיניות בריאה' בבתי הספר, מיזם אופניים להשכרה ורכב להשכרה. עשיתי צעד לטובת הציבור שלי – עדיף היה לפחד מהתעוררות? או ממה שלורה ורטון תגיד? עשיתי משהו אמיתי לציבור שלי בעיר. אני חושבת שאנחנו יכולים להיות מאוד יצירתיים בתוך הסטטוס קוו".


רחל עזריה (צילום אורן בן-חקון)

ח"כ רחל עזריה (צילום אורן בן-חקון)


המהלך לא עבר חלק גם בתוך 'ירושלמים'. ל"כל העיר" נודע כי מייסדת התנועה חברת הכנסת רחל עזריה (כולנו), לא ממש נתנה את ברכת הדרך. "יש לי הרבה הכרת טוב לרחל עזריה", מציינת חסן-נחום, "אבל אנחנו לא מבקשים אישור מאף אחד. הגענו להחלטה בקונצנזוס, היו חילוקי דעות, זה מהלך רגיש, עדין ואמיץ. כולם תקפו אותנו, אבל עשינו את זה באידיאולוגיה שלא ניתן להפקיר את התקציבים של 2018 לקואליציה צרה. קודם כל בא הציבור ואחר כך באה הפוליטיקה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר