הילדה בגן
הילדה בגן

הוריה של ילדה עם אלרגיות מבקשים שבתם תקבל את האוכל בצהרון

אימה של הילדה בת ה-5 מדרום העיר, שאלרגית לאגוזים ולביצים, מבקשת שבתה תאכל את האוכל של הצהרון יחד עם חבריה. העירייה: "הילדה היא בעלת אלרגיה מסכנת חיים; היא לא תוכל לאכול מהאוכל שמוגש בצהרון כדי לא לסכנה"

פורסם בתאריך: 12.2.18 11:33

הוריה של ילדה בת 5, הלומדת בגן חובה בדרום העיר, שאלרגית לאגוזים וביצים, מתלוננים כי בתם לא מקבלת ארוחת צהריים בצהרון, בשל האלרגיות שלה, וטוענים כי הדבר פוגע בה חברתית. כפי שכבר פורסם ב"כל העיר" במרץ 2017, הסיפור החל בשנה שעברה. הוריה של הילדה אומרים כי בתם מבקשת להיות כמו כל הילדים בגן, ולאכול את ארוחת הצהריים של הצהרון. בתחילת השנה הוריה שלחו עבורה ארוחות צהריים מהבית, אולם הילדה רוצה לאכול יחד עם שאר הילדים, ולטענת ההורים האוכל בצהרון לא מסכן אותה. העירייה החליטה לא לאשר לילדה לאכול את ארוחת הצהריים של הצהרון.

בשיחה עם "כל העיר" מספרת האמא: "בתחילת השנה, הבת שלי באה עם האוכל שלה, אבל לפני חודשיים, התחילה לשבת בצד, היא מרגישה שונה ולא רוצה לאכול עם כולם. היא אומרת שהיא רוצה להיות כמו כולם. אחרי כמה זמן הסכימו לתת לה אוכל, עד שמישהי התלוננה בעירייה. התקבלה החלטה לא לתת לה את האוכל של הצהרון. הבאתי אישור מרופא שאומר שאין מניעה כי הילדה תאכל את האוכל שהוכן במטבח של הקייטרינג. ביום ראשון היתה לנו פגישה בעיריית ירושלים, והם פשוט לא מוכנים. כל אחד מפחד על עצמו. יצאנו ממש עצבניים".

 

למה אתם כל כך מתעקשים שהיא תאכל את האוכל של הצהרון. הרי ברור שעדיף אוכל ביתי, גם יותר בריא וגם בטיחותי עבורה?

"הילדה מרגישה שונה. הגננת אומרת שהיא יושבת בצד ולא רוצה לאכול עם כולם. שלחתי לה אוכל עם ביצת קינדר, סוכריות. היא פשוט מחזירה לי את האוכל בחזרה".

יכול להיות שאתם צריכים לשווק לה יותר טוב את הסיטואציה?

"עשינו את זה בתחילת השנה. אבל היא יושבת ורואה את האוכל שהילדים אוכלים והיא רוצה להיות כמו כולם. באנו לעירייה ואמרנו להם שאנחנו מוכנים לחתום שאנחנו לוקחים אחריות על הילדה והם לא מוכנים. אני ובעלי אמרנו שאנחנו מוכנים לבוא ולמזוג לה את האוכל, באחריות שלנו, והם לא מוכנים. אמרו לי, אם תמשיכי לבוא למזוג לילדה את האוכל, אנחנו נוציא את הילדה מהצהרון. אני לא אתן שזה יקרה. הילדה שלי תהיה בצהרון ותאכל כמו כולם".

ההורים הגישו לעיריית ירושלים חוות דעת של רופא אלרגיות, שבו נכתב בין השאר כי "הילדה סובלת מאלרגיה למזון וצבעי מאכל, יכולה בהחלט לאכול תבשילים של ירקות שונים, תפוחי אדמה ודומיהם שלא מכילים ביצה ואגוזים. אין בעיה עם מאפים שיש בהם ביצה (פשטידה, עוגה וכו'). לא יכולה מרנג או צבעי מאכל. אין כל בעיה עם פסטה למיניהם עם רטבים, או פחמימות אחרות. אין מניעה שהאוכל יוכן במטבח הקייטרינג".

מהעירייה נמסר: "תוכנית ההזנה של ניצנים כוללת גם התארגנות לילדים עם אלרגיות. הילדה אליה הפניה נוגעת היא בעלת אלרגיה מסכנת חיים ועל כן יש לה גם סייעת רפואית צמודה. מסקנות התזונאית הממונה היא שהילדה לא תוכל לאכול מהאוכל שמוגש בצהרון כדי לא לסכנה בשל האלרגיה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. לילך

    מהעירייה נמסר: "תוכנית ההזנה של ניצנים כוללת גם התארגנות לילדים עם אלרגיות" – אם יש התייחסות לאלרגיות והרופא המטפל נותן הנחיות מפורשות שמאפשרות לילד להיות ולאכול עם כלל הילדים אין מקום ליצור את ההחרגה של הילדה ולפגוע בה.
    הפגיעה הרגשית והעומס סביב נושא האוכל צריך לקבל מענה הולם והחלה ע"י מערכת החינוך!!
    ילדים אלו חיים בידיעה שמזון זה מסוכן – ויכולות להיווצר הפרעות אכילה ובעיות חברתיות במידה ולא מטופל נכון

  2. פ

    יש לי אלרגיה .. אין מצב שאני אגע באוכל הזה .. אין סיכוי! זאת הכנה המונית ונוגעים בזה המון ילדים ומורים ועוד.. ויכול להכיל הכל.. לא לגעת להביא משהו בתיק ולאכול את הארוחה המבושלת בבית. להגיד לילדה שזאת ממש לא אשמתה . זאת החברה שאנו חיים בה שלא מבינים כללים באף נושא ,ומי שהכללים נועדו להציל אותו שלא יסמוך על אף אחד .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר