תור ענק בסניף משרד הפנים בוואדי ג'וז
תור ענק בסניף משרד הפנים בוואדי ג'וז

ביזיון בסניף משרד הפנים במזרח העיר: צפיפות ותורים פנויים רק לעוד שנה ומעלה

האפליקציה של הלשכה בוואדי ג'וז קרסה, והצפיפות בלתי נסבלת. סמנכ"ל רשות האוכלוסין: "בוחנים אפשרות להפנות את התושבים למתחמים אחרים"

פורסם בתאריך: 25.3.18 14:05

תושבי מזרח ירושלים, התור שלכם ללשכת מרשם האוכלוסין במשרד הפנים נקבע לעוד שנה: בשבוע שעבר קרסה האפליקציה לזימון תורים ללשכת מרשם האוכלוסין בוואדי ג'וז. כעת מציעה הלשכה לתושבי השכונות שבמזרח העיר קביעת תור לעוד שנה ואף רחוק מזה. תושבים רבים בוחרים לנסות את מזלם ומגיעים ללשכה בעצמם, ללא קביעת תור – מה שמוסיף עוד אלפי אנשים למתחם הלשכה, על אלפי התושבים שכבר הוזמנו אליה. התוצאה: הצפיפות בלשכה הופכת בלתי נסבלת, והבלגן חוגג.



המצב הבלתי אפשרי נחשף במהלך דיון מיוחד בוועדת הפנים של הכנסת, שהתקיים לבקשת ח"כ אחמד טיבי, ח"כ לשעבר אוסמה סעדי והשר לשעבר משה ארנס. עו"ד אחמד דראושה, היועץ הפרלמנטרי של ח"כ טיבי, אמר בדיון: "נכנסתי לאפליקציה. במערב העיר התור הכי רחוק הוא לעוד חודש, ואפשר לקבל תור לעוד שבועˉשבועיים. במזרח ירושלים אתה יכול לקבל תור רק לעוד שנה. האפליקציה לא נותנת מענה, ולכן התושבים מגיעים ללשכה ללא תור".

תור ענק בסניף משרד הפנים בוואדי ג'וז

תור ענק בסניף משרד הפנים בוואדי ג'וז

חיה הורביץ מארגון רופאים לזכויות אדם אמרה: "היינו בלשכה במזרח העיר עם לקוח שהזמין תור. יש שם ארבעה תורים – תור אחד בחניה שמחוץ ללשכה, תור אחד ברחבה הכללית, תור לקבלת מספר ורק אחריו התור שבו התושב ממתין עד שהמספר שלו יגיע. מדובר על שעה וחצי של המתנה בין תור לתור. אגב, פניתי ללשכה לקבל תור לבקשת התאזרחות. הוא נקבע לינואר 2020".

נאיף הינו, סמנכ"ל רשות האוכלוסין, אמר במהלך הדיון: "אנחנו בוחנים אפשרות להפנות את התושבים למתחמים אחרים, אבל יש בעיה של פערי שפה. הנושא נמצא על שולחן שר הפנים ומנכ"ל משרד הפנים. בדצמבר הוספנו ללשכה במזרח העיר חמש עמדות, נוסף על הˉ14 הקיימות, ועכשיו אנחנו מקימים עוד שש עמדות במתחם, שתהיינה מוכנות בתוך חצי שנה. במקביל אנו עובדים עם האוצר על מציאת מבנה להוספת עוד לשכה. הביטוח הלאומי אמור לפַנות מבנה ביוני, והוא ערוך לקבל קהל".

תור ענק בסניף משרד הפנים בוואדי ג'וז

תור ענק בסניף משרד הפנים בוואדי ג'וז

 

הנושא הגיע לפתחו של סגן ראש העיר לשעבר פפה אללו, מסיעת מרצ, שמתכוון להתמודד על ראשות העיר. אללו מנסה לסייע לתושבי מזרח העיר אשר זקוקים בדחיפות לשירותי משרד הפנים באזור.

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ בגין, ביקש מהח"כים ומהארגונים לזכויות אדם להעלות על הכתב הצעות ורעיונות לפתרון הבעיה והודיע כי יבקש דיון נוסף בנושא, שאליו יזומנו דרגים גבוהים יותר. "נדרשת כאן זריקת מרץ. הפתרונות מסתמנים, אבל אי אפשר שהם יהיו כמו אופק, שככל שמתקרבים אליו הוא מתרחק. מדובר באנשים. דונו בפתרונות מידיים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר