שוק מחנה יהודה (צילום: ארנון בוסאני)
שוק מחנה יהודה (צילום: ארנון בוסאני)

פסח בירושלים: בילוי קולינרי בשוק מחנה יהודה

איך מצליחים להפוך מתחם טוב ומעניין למתחם מעולה וסופר-אטרקטיבי? קולינריה וחיי לילה, תוכניות לפיתוח התרבות, גגות ותאורה ואפילו מיני מוזיאון - שיחה עם נינו פרץ, יו"ר ועד עובדי שוק מחנה יהודה

פורסם בתאריך: 26.3.18 19:15

לשוק מחנה יהודה מזמן לא מגיעים רק כדי לקנות ירקות ופירות, רבים נוהרים לשוק כדי לספוג חוויה ירושלמית שונה, אטרקטיבית וקולינרית. יו"ר ועד העובדים בשוק מחנה יהודה בשנתיים האחרונות, נינו פרץ, פועל ופעל רבות לשדרוג המקום והצליח לשלב אותנטיות לצד אזור בילוי, הפועל גם בשעות הלילה הקטנות, ומגדיר בגאווה את שוק מחנה יהודה כ"אתר התיירות מספר אחד בארץ".

פרץ מספר מדוע כדאי להגיע לשוק במהלך בחופשת חול המועד פסח: "חג פסח , הוא חג של מוקד עליה לרגל של כל עם ישראל. כשמגיעים לבקר ולטייל בירושלים מגיעים גם לאתר התיירות מספר אחד בארץ, לשוק מחנה יהודה. לרוב, המטיילים מתחילים או מסיימים את יום הביקור בירושלים – אצלנו בשוק. אנשים משלבים ביקור בכותל ובחומות ירושלים, בשוק מחנה יהודה. מוקד המשיכה הוא כמובן התחום הקולינרי המפותח, לצד חיי לילה תוססים, וכמובן בגלל השוק עצמו: הריחות, הצבעים, הבסטות, האנשים המיתולוגים של השוק".

בשנתיים האחרונות, מאז כניסתו של פרץ לתפקיד, שודרג מתחם השוק: נוספו בשוק גגות עם מפוחים, תאורת לדים הפועלת 24 שעות, הוקם מחסום חשמלי ומושמעת מוזיקת רקע. ללא ספק מדובר בתמהיל מוצלח של חגיגת קולינריה לצד בסטות אותנטיות. לחג הפסח הקרוב מבטיח פרץ אווירה קסומה ואטרקציות: "מדריכי תיירים יסתובבו בשוק ויספרו על המקום, ניתן יהיה לראותם בסמטאות ובינות לדוכנים.

סיורים מודרכים במתחם ייצאו אחת לכמה זמן וכל אחד יוכל להשתלב בהם. מעבר לכך יתקיימו משחקים וחידונים אודות שוק מחנה יהודה לקהל המבקרים".

 

 

חשוב לדעת כי המסעדות בשוק יכשירו את עצמם לפסח ויהיו פתוחות במהלך כל ימות חול המועד. גם חווית הלילה בשוק לא תיפסק ובלילות יתקיימו מסיבות בבארים הרבים שבשוק. "לא מדובר במסיבות רועשות, אלא בסגנון מאוד איכותי, באווירה קלאסית ומותאמות לסטודנטים ולמבוגרים, בדיוק כפי שאוהבים אצלנו במהלך כל השנה. נכון שלא ניתן לשתות בירה בחג", מחייך פרץ, "אבל ניתן לחגוג".

שוק מחנה יהודה (צילום: נינו פרץ)

שוק מחנה יהודה (צילום: נינו פרץ)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כל החגיגה הזו תתקיים לצד אווירה תרבותית, בסמטאות וברחוב המרכזי בשוק יתקיימו מופעי רחוב של נגנים בכלי נגינה מגוונים, וכמובן האמן האהוב זמר יהודה קיסר ישיר וינגן.

פרץ מבקש להוסיף כי בזמן הקרוב עתיד להיפתח מרכז מבקרים "מיני מוזיאון" ובו יהיה תיעוד של השוק מהמאה שעברה והמאה שלפניה. התיעוד יכלול סרט על שוק מחנה יהודה בכל תקופותיו, יוצגו במרכז צילומי ארכיב של השוק בשחור לבן.

כמו כן, יהיו מייצגים ישנים כמו ארגזי העץ הישנים שהתחלפו בימנו לארגזי קרטון, מאזניים לשקילה שבשונה מהיום אינן אלקטרוניות או חשמליות, תוכלו להתרשם מהחשבוניות הישנות שהוגשו ללקוחות ואפילו דמות מגיש הקפה, שהיה נוהג בעבר לעבור בין הבסטות, יגיע עם כוס קפה. "מרכז המבקרים יוקם על אחד הגגות, מיני מוזיאון מדהים שיהפוך להפתעת השנה" מבטיח פרץ בהתלהבות סוחפת.

ועד אז הקהל מוזמן לבקר בשוק בחול המועד, ליהנות מתרבות, ממוזיקה חיה, מקולינריה משובחת ומגוונת, מהברים הפתוחים עד השעות הקטנות של הלילה, מהסיורים המודרכים ומאווירה שמרחיבה את הלב.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר