משה ליאון על רקע הגגות המשודרגים של שוק מחנה יהודה (יח''צ)
משה ליאון על רקע הגגות המשודרגים של שוק מחנה יהודה (יח''צ)

ליאון על שדרוג הגגות בשוק: "זריקת מרץ נוספת לסוחרים"

בהשקעה של כ-15 מיליון שקלים ואחרי עבודה בת ארבע שנים, ייחנך ביום ראשון חלקו האחרון של הפרויקט. המועמד לראשות העיר ליאון, שהוביל את הפרויקט עוד כשהיה יו"ר הרל"י: "מחזק את כלכלת השוק"

פורסם בתאריך: 12.4.18 11:21

פרויקט שדרוג הגגות בשוק מחנה יהודה הגיע לסיומו, כשביום ראשון הקרוב, 15.4, ייחנך חלקו האחרון של הפרויקט שהחל אי שם בשנת 2014, בהשתתפות ראש העיר ניר ברקת, מחזיק תיק המינהלים הקהילתיים והמועמד לראשות העיר משה ליאון, אשר ליווה את הפרויקט מתחילתו ומכובדים נוספים.

שדרוג הגגות של שוק מחנה יהודה הינו פרויקט עירוני, יוזמת הרשות לפיתוח ירושלים והעירייה ובתמיכת משרד התיירות, אשר השקיעו בו סכום המוערך בכ-15 מיליון שקלים. על הביצוע הופקדה חברת עדן – החברה לפיתוח כלכלי בירושלים. את העבודות, כאמור, ליווה ואף הוביל מיומן הראשון המועמד לראשות העיר ליאון, עוד כשהיה בתפקיד יו"ר הרשות לפיתוח ירושלים. בשיחה עם "כל העיר" השבוע הוא מציין כי "אנו חונכים את הפרויקט ביום ראשון אחרי שנים רבות של עבודה, אבל את הפירות התחלנו לקצור בשלבים מוקדמים יותר. אני בטוח שסיומו של פרויקט שדרוג הגגות ייתן זריקת מרץ נוספת לסוחרים ולשוק ואני מברך על כך".

שוק מחנה יהודה (צילום: אסף קרלה)

שוק מחנה יהודה (צילום: אסף קרלה)

איך יצא הפרויקט לדרך?
"הכל התחיל לפני כ-5 שנים, עוד בתקופת כהונתו של עוזי לנדאו כ שר התיירות. אני כיהנתי אז בתור יו"ר הרשות לפיתוח ירושלים, ומתוקף תפקידי היה חשוב לי להשקיע באחד המקומות החשובים בעיר – שוק מחנה יהודה. הבאתי את השר לנדאו ביחד עם אנשי מקצוע ממשרד התיירות לסיור מקיף בשוק, כאשר בסופו החלטנו על קידום פרויקט שיפוץ וחידוש בהתאם לצרכים שעלו מהשטח ומהמסקנות של בעלי המקצוע".

איך נבחרו הגגות? הסוחרים בוודאי היו שמחים לשפץ את הבסטות או המדרכות? 
"תראה, אתה צודק, צריך להשקיע רבות בשוק, אלא שהמלצות בעלי המקצוע וגם פניות הסוחרים שמו דגש על מצב הגגות שהיו שבורים, מלאי חורים ונזילות שפגעו בסחורה ובחוויית הסיור, הקניות והבילוי בשוק. במהלך העבודה, הבנו שלא די בזה ובמקביל חייבים לטפל גם במרזבים, באוורור ובחוטים שנתלו מהתקרה בצורה מסוכנת. שיפוץ הגגות מביא לשיפור כללי: פחות דליפות שפוגעות בסחורה ובאווירה, כלומר יותר קונים, תיירים ובליינים שיכולים ליהנות משוק איכותי וברמה גבוהה יותר. הדבר מחזק את כלכלת השוק, וגם משפיע בצורה חיובית על העיר באופן כללי".

 

ישנם לא מעט דיונים סביב חיי הלילה שהתפתחו במחנה יהודה, איך אתה רואה את העתיד השוק?
"בשנים האחרונות השוק עבר כמה שינויים מאוד קיצוניים שהביאו לעלייה משמעותית בתחום חיי הלילה והבילויים. מצד אחד אני שמח על הפופולריות שהשוק זוכה לה – כל כך חשוב שיש מקום בילויים ירושלמי תוסס לצעירים וצריך להמשיך לפתח מקומות כאלה. מצד שני, השוק הוא סמל ירושלמי חשוב מאין כמותו, ואני מאמין שצריך לשמר אותו במתכונתו המוכרת במידה מסוימת, וכמובן לשמור גם על הסוחרים. צריך להגיע למתווה שמאפשר חיי שוק לצד חיי לילה תוך רגישות לצרכי הסוחרים ולדיירי הרחובות הסמוכים".

העבודות להחלפת הגגות בשוק (צילום: עיריית ירושלים)

העבודות להחלפת הגגות בשוק (צילום: עיריית ירושלים)

"לאחר חמש שנים של מגורים בירושלים ובהמשך לעשייתי הרבה", מסכם ליאון, "אני יודע כי ירושלים בראשותי תהיה ירושלים שצועדת קדימה ולמעלה. עבדתי רבות יחד עם ניר ברקת בחמש השנים האחרונות ומפה אני מתכוון להמשיך – יש מספר פרויקטים שאני עובד עליהם, גגות השוק זה רק קצה הקרחון".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שוק הולך ונעלם

    חבל,ששוק כל כך הסטורי וחשוב הולך ונעלם,
    במקום זה השוק הופך להיות לעוד מתחם לעסקים שלא קשורים לשוק,
    מסעדות,בארים,בתי קפה,בוטיקים,
    בכל מקום בעולם השוק הוא היחוד של העיר,שוק של פירות,ירקות,תבלינים,דגים ובשר,ושאר המרכיבים של שוק מיוחד,
    אצלנו כרגיל אין תכנון וחשיבה,השוק הופך למרכז בילוי ולאלכוהול,מעבר לרעש המוגזם של רמקולים שתלויים על המזללות ובארים שמשמיעים רעש מוזיקה בצורה ברברית.
    מה שמעניין,ממה שקראתי לאחרונה שבתל אביב החליטו להגביל את עניין מסעדות,בארים ושאר העסקים שלא קשורים לשוק האוטנטי והמקורי בשוק הכרמל.

  2. גיא

    חבל לעשות עוד טעות ולבחור בחרדי/דתי!
    הליאון הזה לא נבלע לי. מריח כאן צרות ואני לא טועה אף פעם תשאלו את אישתי!
    ירושלמים היזהרו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר