ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)
(צילום: ארנון בוסאני)

המתכננים האורבניים במינהלים הקהילתיים בעיר נאבקים לשיפור תנאי העסקתם

לטענתם הם מועסקים בחצאי משרות ומרוויחים כ-3,200 שקלים ברוטו בחודש

פורסם בתאריך: 29.4.18 17:29

המתכננים האורבניים שמועסקים במינהלים הקהילתיים בירושלים מוחים על תנאי השכר שלהם. לטענתם הם מועסקים בחצאי משרות ומרוויחים כ-3,200 שקלים ברוטו בחודש. בשבוע שעבר שלחו המתכננים האורבניים הקהילתיים במינהלים מכתב לחברי מועצת העיר, שבו הם מבקשים שיפעלו להעלות את שכרם ואת היקפי משרתם.

במכתבם מציינים המתכננים כי שכרם לא הועלה מזה 20 שנים, דבר אשר גורם לתחלופה גבוה, וכתוצאה מכך, פוגע בתהליכים תכנוניים, ובסופו של דבר בתושבים עצמם. ראוי לציין כי דרישות הקבלה לתפקיד הינם תואר שני בתכנון ערים או אדריכלות. עוד נכתב במכתב כי בזמן הכניסה לתפקיד נדרש מכל מתכנן התמקצעות של כשנה עד שנה וחצי של התמקצעות.



"אנו עדים לקולות מהמערכת העירונית, שקוראים לכך שהמתכננים הקהילתיים ידרשו לעסוק אך ורק בנושאי מיקרו, בפחי אשפה", כך נכתב. "קולות אלו, לא רק שמביעים זלזול במורכבות הרבה שכרוכה בשמירה על נראות וניקיון השכונות, אלא מעל הכל, מעידים על הרצון להחליש את הקהילות בעיר ומעורבותן ולדחוף את הציבור מחוץ למערכת התכנון העירונית".

סיון שריר כהן, מתכננת אורבנית קהילתית במינהל קהילתי לב העיר, מזה 3 שנים: "מתכנננים קהילתיים עובדים בחצאי משרות ומרוויחים כ-3,200 שקלים בחודש. כאשר מדובר באנשי מקצוע בעלי תואר שני בתכנון ערים או תואר באדריכלות, לפעמים אפילו שניהם וזהו תנאי מחייב לתפקיד. ב-2016 העלו את תנאי השכר לכלל העובדים הקהילתיים, פרט ל-30 המתכננים הקהילתיים. צריך להבין שאמנם מדובר בחצי משרה, אבל אין לנו אפשרות לעבוד בעבודה נוספת, כיוון שהעבודה במינהל הקהילתי דורשת מאיתנו גמישות בשעות העבודה בוקר וערב".

עם שליחת המכתב לחברי מועצת העיר הגיבו מספר יו"רים מינהליים קהילתיים, וביניהם, ד"ר אופיר לנג, יו"ר מינהל קהילתי לב העיר: "לתחום התכנון והפיתוח הפיזי קיימת השפעה מרכזית על איכות חייהם של תושבי העיר ועל יצירת תחושת השייכות של התושב לקהילתו וסביבת חייו. תחום מהותי זה קיבל ביטוי במינהלים הקהילתיים בהגדרת תפקיד המתכננים האורבניים-קהילתיים ברמת התכנון ובנייה, התפעול, ההתחדשות העירונית וליווי עבודות הפיתוח בשכונות".


אופיר לנג (צילום: פרטי)

אופיר לנג (צילום: פרטי)


ברכה אדלשטיין, יו"ר מינהל קהילתי בקעה רבתי כתבה: "המתכננים האורבניים הם נכס ,שלא יסולא בפז לעיר ירושלים ולתושביה. בנוסף להיותם מתכננים אורבניים,המכירים הכי טוב את השטח ואת צרכיו ,הם גם סמי עובדים קהילתיים".

למעשה, תפקידו של המתכנן האורבני במינהלים הקהילתיים הינו לתווך בין אגף תכנון ובנייה בעירייה לבין תושבי העיר. כפועל יוצא, התפקיד מהווה צינור להעברת בקשות וטענות בנוגע לתכניות בינוי בין הרשויות לבין התושבים. על פי מקורות שעבדו בשיתוף עם המתכננים הקהילתיים נמסר כי תהליך העבודה המשותף מעלה את רמת התכניות בעיר. במינהלים הקהילתיים של ירושלים ישנם 28 תקנים למשרה זו. חלק מהמתכננים מאיישים לעתים שני תקנים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר