דרך חברון, כביש בגין (צילומים: אורן בן-חקון)
דרך חברון, כביש בגין (צילומים: אורן בן-חקון)

דרך חברון ובגין – הכבישים שבהם נפגעו הכי הרבה בני אדם בארץ

לפי נתוני אור ירוק - בירושלים נמצאים שני הכבישים הקטלניים ביותר בארץ, מתוך רשימה של 325 רחובות

פורסם בתאריך: 29.4.18 16:46

שני הרחובות המסוכנים ביותר בישראל נמצאים בירושלים: עמותת אור ירוק פרסמה באחרונה נתונים על הרחובות האדומים ביותר ביישובי הארץ – רחובות שבהם נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים – ומנתונים אלו עולה שבירושלים נמצאים שני הרחובות המדממים ביותר:

דרך חברון, שבה נפגעו 114 בני אדם בתאונות דרכים בין השנים 2014 ל-2016, ודרך בגין, שבה נפגעו באותה תקופה 104 בני אדם. ברשימת עשרת הרחובות האדומים בישראל שלושה רחובות ירושלמיים בסך הכול: רחוב האלוף עוזי נרקיס נמצא במקום השישי ברשימה, עם 73 נפגעים בתקופה שנבדקה. בשלושת הרחובות יחד נהרגו בין 2014 ל-2016 שלושה בני אדם, ו-22 נפצעו קשה.



10 הכבישים האדומים של ישראל - דרך חברון וכביש בגין בראש

10 הכבישים האדומים של ישראל – דרך חברון וכביש בגין בראש


בעמותת אור ירוק איתרו בסך הכול 325 רחובות ברחבי הארץ שבהם אירעו יותר משלוש תאונות עם נפגעים בממוצע בכל שנה, במשך שלוש שנים. בירושלים ישנם יותר מ-50 רחובות שעונים על הקריטריון המפחיד הזה, ומלבד דרך חברון, דרך בגין ורחוב האלוף עוזי נרקיס נמצאות ברשימה גם שדרות גולדה מאיר, לדוגמה, עם 51 נפגעים בשלוש שנים.

ב-325 הרחובות ה'אדומים' בכל רחבי הארץ, כך מגלים הנתונים שאספה העמותה, נפגעים מדי שנה יותר מ-2,000 בני אדם בממוצע, ו-24 בני אדם נהרגים.

דרך חברון (צילום: אורן בן-חקון)

דרך חברון (צילום: אורן בן-חקון)


רשימת הרחובות הכי מסוכנים בירושלים - לפי עמותת אור ירוק

רשימת הרחובות הכי מסוכנים בירושלים


כזכור, לפני כשבועיים נפצע הולך רגל כבן 50 באורח קשה מפגיעת אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. הולך הרגל פונה לבית החולים הדסה עין כרם במצב קשה עם פגיעה בראשו ושברים בגוף. בחודש ספטמבר האחרון צעירה כבת 20 נפגעה בתאונת דרכים בצומת הבנקים – רחוב דרך חברון בעיר. הצעירה נפגעה ממיניבוס ופונתה במצב בינוני עד קשה עם פגיעת ראש אל בית החולים הדסה.

כביש בגין (צילום: אורן בן-חקון)

כביש בגין (צילום: אורן בן-חקון)

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "עשרות בני אדם מקפחים את חייהם ברחובות האדומים בכל שנה בעקבות מעורבות בתאונת דרכים. מדובר בזירת היפגעות ברורה וידועה: רוב הרחובות מוכרים כאדומים במשך שנים, ולא נעשה כמעט דבר כדי להפוך אותם לבטוחים. אפשר למנוע צער וכאב רב בפעולות פשוטות ומיידיות: כבר מחר צריך להגביר את האכיפה ובעיקר את הנראוּת המשטרתית באותם רחובות מרובי תאונות, ובמקביל חייבים לשפר את התשתית ולהפוך אותה לכזאת שתמנע תאונות דרכים ופגיעה בהולכי הרגל. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא יכול להמשיך ולהטיל את כל האחריות רק על הנהגים. הגיע הזמן לקחת אחריות ולשים בראש סדר העדיפויות את הצלת החיים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה נורא ואיום, כי בבגין לא אמורים לצעוד כלל הולכי רגל ואילו דרך חברון היא דרך 'משולבת'. כך שהנתון, לגבי דרך חברון, גרוע בהרבה מסתם מספר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר