נבחנות בבחינת סימולציה במיילדות 2017 צילום: באדיבות דוברות משרד הבריאות
נבחנות בבחינת סימולציה במיילדות 2017 צילום: באדיבות דוברות משרד הבריאות

מציאות עולה על כל דמיון – מבחני רישוי מדמי מציאות לעיסוק בתחום הסיעוד

התפתחות הרפואה והעלייה ברמת המורכבות של המטופלים באשפוז ובקהילה מחייבים המשך פיתוח מקצועי בסיעוד. הכשרה על בסיסית המאפשרת לשדרג את העשייה המקצועית של האחים והאחיות המוסמכות/ים על-ידי הוספת מיומנויות, סמכויות ותחומי אחריות. בתום ההכשרה המקצועית בוגרי ההשתלמות נבחנים בבחינת רישוי במתכונת של מבחן סימולציה.

פורסם בתאריך: 13.5.18 17:26

מבחני הרישוי נועדו לאשר את כשירותו של הנבחן לעסוק בתחום מוגדר בסיעוד. עמידה בבחינת רישוי ממשלתית היא תנאי לרישום הנבחן כבוגר השתלמות מוכרת בסיעוד. התנאי מוגדר בתקנות המהוות חלק מפקודת בריאות העם. החל משנת 2008 מתקיימים מבחני הרישום הממשלתיים להשתלמויות מוכרות בסיעוד במתכונת של מבחן בסימולציה. תחום הסימולציה כולל מגוון רחב של טכניקות הוראה והערכה והמשותף לכולן הוא היותן מבוססות על יצירת סביבה מדומה ומבוקרת המאפשרת לימוד מובנה ובטוח.
מגוון שיטות הסימולציה כולל שימוש בסימולטורים ושחקנים והמתאמן מתנסה בתרחיש הלקוח מעולם התוכן המקצועי שלו.

במהלך הסימולציה נבדקות יכולות הנבחן בתחומים אלה: ביצוע מיומנויות קליניות, שמירה על בטיחות המטופל, חשיבה קלינית, יכולת לקבל החלטות, מיומנויות הדרכה, יכולת להתמודד עם מגוון מצבים ותרחישים אפשריים.

מבחני סימולציה:
1. מאפשרים את הערכת יכולותיו של הנבחן לתפקד בשדה הקליני על סמך ביצועיו בבחינת הסימולציה.
2. המבחנים נערכים בסביבה סימולטיבית מהשדה הקליני המאפשרת שמירה על סטנדרטיזציה עבור כל הנבחנים (תנאים אחידים, מצבים קליניים אחידים, רמת קושי אחידה ועוד), ובכך מובטחת הערכה מהימנה והוגנת.

3. הערכת הנבחן מבוססת על חוות דעתם של מספר בוחנים אשר מעריכים את הנבחן באופן בלתי תלוי בתחנות שונות.

 

מבחני הרישום נבנים ומופעלים על ידי מנהל הסיעוד ומסר (המרכז הארצי לסימולציה רפואית) ובליווי מקצועי של המרכז הארצי לבחינות והערכה. הבוחנים הם אנשי סיעוד מוסמכים ובוגרי השתלמות מוכרת, שנבחרו בקפידה ועברו הכשרה ייעודית להכשרת בוחנים.

בין השנים 2009-2017 נבחנו במסר 8503 משתלמים, מתוכם התווספו 8304 בעלי רישיונות חדשים על-פי התחומים השונים:

בשנת 2017 נבחנו כ-1200 נבחנים בתחומים השונים:

השנה התקיים לראשונה כנס הוקרה לבוחני מסר במעמד האחות הראשית הארצית ד"ר שושי גולדברג ומנהל מסר פרופ' זיו אמיתי במרכז "נא לגעת" ביפו כהוקרה על פועלם ותרומתם למערך הסיעוד בארץ.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר