קפטן בית"ר ירושלים דן איינבינדר (צילום: ניר קידר)
דן איינבינדר (צילום: ניר קידר)

"אני חולם להניף את הגביע כקפטן בית"ר ירושלים"

פורסם בתאריך: 16.2.17 12:25

שבע עונות שלמות חלפו מאז הצליחה בית"ר להגיע לשלב חצי גמר גביע המדינה. בפעם האחרונה שזה קרה, אם תהיתם, היא גם המשיכה כל הדרך אל הזכייה השביעית שלה. המספר שבע, כפי ששמתם לב, מאוד משמעותי כאן והגיע הזמן לדלג מעליו ומעל משוכת רבע הגמר, שבה כשלה בית"ר ארבע פעמים בשנים הללו.

עם המטען הזה, תגיע בית"ר ביום שלישי הקרוב למשחק נגד הפועל קרית שמונה (21:00 בטדי), הראשון מבין שני מפגשי רבע הגמר, כשהיא מכוונת לדבר אחד בלבד – עלייה ראשונה לחצי הגמר לראשונה לאחר שבע עונות.

אם מוסיפים למשוואה הזו גם את העובדה שמשחק הגמר צפוי להתקיים גם השנה באצטדיון טדי, הרי שזהו יכול להיות מתכון משובח לחגיגת גביע גדולה בירושלים, חגיגה שאם תתרחש, במוקד שלה יעמוד דן איינבינדר – הקפטן של בית"ר והאיש שצפוי להניף את הגביע אם וכאשר.

"אני חולם להניף את הגביע כקפטן בית"ר", מדגיש השבוע איינבינדר בראיון ל"ספורט כל העיר". "זו תהיה בשבילי פסגת הקריירה וזה יהיה הדבר הכי מרגש עבורי. אנחנו אמנם רק ברבע הגמר ויש לנו יריבה מאוד קשה, אך תוך כדי השיחה, הזיכרונות מחגיגות של הגביע האחרון צפים ויהיה מדהים לחוות את זה שוב. כעת, כל אחד מהשחקנים צריך לגרום לזה לקרות. אני חושב שזה יעשה הרבה טוב, יחזיר את הקהל ואת הרעב, כי משהו נכבה בשנים האחרונות ואני מקווה שההמשך שלנו יהיה טוב וחיובי. זה משהו מאוד חשוב מלא מעט סיבות. אני מאוד רוצה את הגביע ואני מאמין שניתן 100 אחוז בשביל להשיג את זה".

שלב רבע הגמר, כידוע, משוחק בשיטת בית וחוץ, כך שלבית"ר עוד ממתין משחק גומלין בקרית שמונה בתחילת חודש מרץ.

"בגלל השיטה אסור לנו לספוג שער בטדי", אומר איינבינדר. "אם יבוא הרבה קהל גדול, שידחוף אותנו כמו שהוא דחף אותנו במשחק נגד סכנין, זה יעניק לנו הרבה ביטחון ויבלבל את שחקני קרית שמונה, ולכן אני קורא לאוהדים להגיע ולדחוף אותנו. כשהיציע המזרחי מלא זה מעניק נחת וביטחון לשחקנים".

הזכרת את הניצחון על סכנין, איך היו התחושות לאחר המשחק?

"מדהימות. סכנין קבוצה טובה והעובדה שזה היה משחק גביע בלי אפשרות לתקן נתנה לניצחון משמעות מאוד גדולה. אנחנו ברבע גמר גביע ואנחנו יכולים להפוך את העונה הזו להרבה יותר שמחה".

***

לא בכדי מדבר איינבינדר על חשיבות התמיכה והחיבור עם הקהל. החודשים האחרונים התאפיינו בהרבה מאוד מתיחות בין המועדון לבין האוהדים, שהתבטאו בנוכחות דלילה ביציעים, בקללות ושריקות בוז לשחקנים ובקריאות תתפטר למאמן רן בן שמעון הן במשחקים והן במתחם האימונים.

"לרוב השחקנים זה לא נעים", אומר הקפטן. "בטח שזה קורה במשחק ועוד יותר מכך באימונים. זה גורם לחוסר ביטחון ומוסיף לחץ, שגם ככה קיים במועדון. אבל למרות הכל, אני יוצא מעודד מהתקופה הזו. הרבה מאוד שחקנים וגם רן התנהגו בצורה מצוינת ועברנו את המשברון הזה בצורה בוגרת".

גם השחקנים חוו קריאות קשות מצד הקהל.

"אנחנו יודעים שאכזבנו בהרבה מהמשחקים, יודעים שלא סיפקנו את הסחורה – לא בתוצאות וגם לא ביכולת. אנחנו מוכנים לשמוע את הביקורות ויודעים להתמודד איתן, אבל זה צריך להיות עד גבול מסוים כי בסופו של דבר האינטרס המשותף לנו ולקהל הוא להצליח".

ואיך ההרגשה האישית שלך, גם ביחס לעונה שעברה?

"אני מרגיש טוב. אני חושב שהעונה הזו היא המשך ישיר לזו שעברה. יש לי הרבה ביטחון, אני מרגיש שאני מוביל את הקבוצה ושיש לי חלק משמעותי בה".

***

בסיום העונה הקרובה מסיים איינבינדר את חוזהו בבית"ר, ולמרות היכולת הטובה שהוא מפגין והמעמד הבכיר שיש לו במועדון, הוא עדיין לא קיבל הצעה לחוזה חדש.

"זו סיטואציה שאף פעם לא הייתי בה", הוא אומר בגילוי לב, "סיטואציה קצת מבלבלת. אני מרגיש שאני נמצא בתקופה הכי טובה בקריירה שלי ואני חושב שזה בא לידי ביטוי בכל משחק. אני לא יודע למה לא קיבלתי הצעה, בסופו של דבר אצטרך לדאוג לעתיד שלי, גם המקצועי וגם הכלכלי. כרגע אני נותן לדברים לזרום, אני מאוד סבלני אבל אני באמת לא יודע מה יהיה בעונה הבאה".

אתה מאוכזב מההתנהלות של הבעלים אלי טביב מולך?

"אני תמיד משתדל להסתכל על הדברים בצורה חיובית. אני רואה את הדברים הטובים שהמועדון נותן לי. זה לא עניין של מה בכך בשביל להיות קפטן בית"ר ושחקן מוביל בקבוצה. כמובן שזה קורה גם בגלל יכולת טובה שלי, אבל גם בגלל דברים שהצוות המקצועי והצוות הניהולי נותנים לי. לגבי החוזה, זה לא החלטה שלי, אני לא יכול להגיד לאנשים מה לעשות. אני בטוח שאלי טביב יודע ומבין את הסיטואציה והוא מחליט להתמודד איתה בדרך שלו. אני מקבל את זה, משתדל להישאר אופטימי ולעשות את הדברים הכי טובים על כר הדשא".

הסוכן שלך אבי נמני אמר בשבוע שעבר שלא בטוח שתישאר בבית"ר. מה עמדתך בנושא?

"אני חושב שכולם מבינים את זה. אני לא מנסה לרצות אף אחד ולא מנסה לגרום לאף אחד להאמין במשהו שהוא לא נכון. אנחנו כבר בחודש פברואר ואני לא יכול להגיד איפה אהיה בשנה הבאה. ברור שטוב לי בבית"ר, אני נמצא במקום שיקר לי, במקום שמעריכים אותי ואני מחובר לקהל, אבל בסופו של דבר חוזה זה עניין של משא ומתן, זה עניין של רצון של שני צדדים. הדברים הם דינמיים ומשתנים ואני לא באמת יודע מה יהיה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר