הפגנת הנכים, חוסמים את תנועת הרכבת הקלה (צילום: אורן בן-חקון)
הפגנת הנכים בנובמבר 2017, חוסמים את תנועת הרכבת הקלה (צילום: אורן בן-חקון)

הפגנת הנכים בכניסה לעיר: תנועת הרכבת הקלה שובשה

כ-50 נכים הפגינו בצומת יפו-שרי ישראל, חסמו את הכביש ושיבשו את תנועת הרכבת הקלה

פורסם בתאריך: 16.7.18 16:23

** עדכון (17:55): מחאת הנכים הסתיימה. הצירים בכניסה וביציאה מירושלים פתוחים לתנועה.

****

בשעה 16:05 הגיעו כ-50 נכים לאזור הכניסה לעיר וחסמו את הכביש – כמו כן, שיבושים נרשמו בתנועת הרכבת הקלה. הנכים מחו בצומת שרי ישראל-יפו, סמוך לתחנה המרכזית. במקום היו עומסי תנועה כבדים.

"כ-50 נכים מפגינים כעת בצומת יפו-שרי ישראל ומשבשים את התנועה במקום ואת תנועת הרכבת הקלה", נמסר מהמשטרה, "שוטרי משטרת ישראל שערוכים במקום פועלים להשבת הסדר הציבורי והתנועה לשגרה, ומכווינים את ציבור הנהגים בשלב זה לצירים חלופיים".

מוקדם יותר מחו הנכים בכיכר הכניסה למשכן הכנסת, עקב כך נחסמו לתנועה הרחובות קפלן וזוסמן. השוטרים במקום הכווינו את התנועה לצירים חלופיים.

מחאת נכים יום שני 2.10.17 (צילום: דוד מזרחי)

מחאת הנכים בכניסה לירושלים ביום 2.10.17 (צילום: דוד מזרחי)



כזכור, גם בפברואר השנה הפגינו הנכים סמוך לבית ראש הממשלה בירושלים. מדובר בחלק ממאבק ארוך של ארגוני הנכים – "נכה, לא חצי בן אדם" ו"מטה מאבק הנכים". ראשי המאבק בקמפיין שילוט חוצות ברחבי הארץ, שבו מופיעים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הכיתוב "לא עומד במילה", שר האוצר משה כחלון עם הכיתוב "נטו לא חברתי" ושר הרווחה חיים כץ עם הכיתוב "פוגע בנכים". הנכים העלו הילוך במחאה שהם מובילים – בשנה האחרונה חסמו המפגינים צירים מרכזיים ברחבי הארץ, ביניהם גם בירושלים. בין השאר חסמו הנכים את הכניסה לעיר, את רחוב עזה סמוך לבית ראש הממשלה ואת תוואי הרכבת הקלה ואת רחוב יפו.

הפגנת הנכים מול בית ראש הממשלה (צילום: אוליבייה פיטוסי)

הפגנת הנכים מול בית ראש הממשלה, אוקטובר 2017 (צילום: אוליבייה פיטוסי)

חלק מקבוצות המאבק של הנכים ממשיכים במחאתם, על אף ההסכם שאליו הגיעו ארגוני מחאה אחרים עם הממשלה. הנכים שלא מקבלים את תנאי ההסכם פועלים להשוואת הקצבאות לשכר המינימום. כפי שפורסם, לפי ההסכם הקצבה של כל הנכים בעלי 100 אחוז אי כושר השתכרות תגדל לכ-4,000 שקלים בחודש בארבע פעימות, מינואר 2018 ועד ינואר 2021. מבחינת התקציב הממשלתי – מדובר בתוספת של 4.2 מיליארד שקלים. כמו כן, נקבע בהסכם כי קצבת הנכות תוצמד לשכר הממוצע במשק והסכום שעד אליו ניתן להשתכר ולשמור על מלוא סכום הקצבה יוגדל מ-2,800 שקלים ל-4,300 שקלים בשתי פעימות. לפי ההסכם הממשלה תבחון את השפעת העלאת הסכום, ואם תתברר כחיובית הממשלה תשקול להעלות את הקצבה עד לסכום של 5,300 שקלים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אבירן

    כתבתם מידע שגוי – בסופו של תהליך קצבת הנכות (אולי) תעלה ל3700 ₪ ולא ל4000 ₪ וניתן להרוויח מעבודה מבלי שהקיצבה תקוזז רק 3700 ₪

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תתביישו, נמאסתם. לכו להפגין מול השרים ולא מול האזרחים התמימים

  3. אלונה

    המאבק הוא לא של ארגונים "נכה לא חצי בן אדם" ו"מטה מאבק הנכים", אלה לא לוקחים חלק במאבק. המאבק הוא של נכים רבים אחרים.
    בין השאר גם קבוצת "ארגון הנכים" ו"הנכים הופכים לפנתרים" ועוד קבוצות.
    מעטים מהנכים הצליחו לצאת מביתם ולהגיע להפגנה, אבל המחאה היא של רבים. כמאות אלפי נכים שייכים למחאה בפייסבוק, למרות שרובם לא מצליחים פיסית להפגין.

    המחאה היא כי לא ניתן לשרוד מקצבה שהיא פחות משכר המינימום, לא אדם נכה לפחות. היה הסכם עם ארגוני נכים מסוימים, אבל גם הוא לא כובד ולפי החוק של השר חיים כץ העלו את הקצבה ל3,169 שקל עבור נכים לא קשישים ובערך 2,600 שקל עבור נכים קשישים. גם את ההסכם העלוב שהוסכם הממשלה לא קיבלה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר