המבנה ברחוב החלוץ (צילום: שלומי הלר)
המבנה ברחוב החלוץ (צילום: שלומי הלר)

בית הכרם: מאבק נגד תוכנית להקמת בית החלמה ליולדות למגזר החרדי

יו"ר מינהל בית הכרם נגה לבציון: "ניאבק בכל האמצעים, חבל על הכסף של היזמים". בעלי הנכס: "הקמת בית החלמה ליולדות במבנה ברחוב החלוץ - ואם וכאשר המיזם ייצא לדרך - לא יפגע באופיה הפסטורלי של השכונה"

פורסם בתאריך: 30.8.18 19:30

בית הכרם שוב סוערת. השבוע חלק מהתושבים בשכונה פתחו במאבק נגד התוכנית להקמת בית החלמה ליולדות ברחוב החלוץ, שככל הנראה ישמש את המגזר החרדי. התושבים מבקשים להקים בנכס שברחוב החלוץ בית אבות – מה שיכול לשמש את תושביה של השכונה. "אין סיכוי שיוקם בית החלמה בשכונה בזמן שזה לא משרת את התושבים", מציינת יו"ר מינהל קהילתי בית הכרם נגה לבציון, "ולהעדיף על פני הקמת בית אבות שישרת את התושבים.ניאבק בזה בכל האמצעים, חבל על הכסף של היזמים".



בפוסט בפייסבוק, שפרסמה עדית טחורש-ג'אנה, חברת הנהלה במינהל בית הכרם, היא מתריעה נגד התוכנית: "חברים יקרים, ברחוב החלוץ 29 יפתח, בשבועות הקרובים, בית החלמה ליולדות בצביון חרדי". בהמשך הפוסט היא מפרטת כיצד הם נחשפו לתוכנית. "הענין התגלה במפתיע על ידי השכנים שראו שמתחילים לשפץ והחלו לברר. אין למבנה היתר עירוני לבית החלמה ליולדות אלא רק לבית אבות, ובעירייה טוענים שאינם יודעים דבר. טיפלתי בנושא מכמה כיוונים, יחד עם כמה מתושבי השכונה, והמליצו שהתושבים יפתחו טופס תלונה. כדאי שהמקום ישאר בית אבות כי כך יש סיכוי שקשישי השכונה יוכלו ליהנות ממנו. בית החלמה בצביון חרדי פחות ישמש את תושבי שכונתנו, מה גם שעוד לא ניתן היתר של העירייה והם כבר נכנסים, מה שאסור. שינוי ייעוד אמור לעבור הליך עירוני של אישור, לפני שנכנסים לנכס".

המבנה ברחוב החלוץ (צילום: שלומי הלר)

המבנה ברחוב החלוץ (צילום: שלומי הלר)

בעלי הנכס מבהירים בשיחה עם "כל העיר" כי "הקמת בית החלמה ליולדות במבנה ברחוב החלוץ – ואם וכאשר המיזם ייצא לדרך – לא יפגע באופיה הפסטורלי של השכונה, ולא יהווה מטרד רעש כמו שבית אבות במקום לא פגע בהווי השכונתי. בנוגע לחניה – הנושא יוסדר על ידי היזמים ששכרו את המבנה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "בעקבות תלונות שקיבלה מחלקת הפיקוח על העבודות שמבוצעות במקום, ביקרו השבוע מפקחי הבנייה בבניין ברחוב החלוץ 29. בבדיקה עלה כי בבניין מבוצעות עבודות שיפוץ פנימי אשר אינן מצריכות היתר בנייה. המקום יישאר במעקב ובפיקוח המחלקה לפיקוח על הבנייה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אליה

    הלכה השכונה, החרדים נכנסים ומתחילים להשטלת, תוך כמה שנים אתם תראו בכמה בנינים באיזור יהיו חרדים ואז זה יתפשט עד שהם פשוט ירגישו שזה נורמלימלהתעלל בכם, אני דתיה שכרה בקרית משה ולפני 10 שנים נכנסו החרדים, מאז אין לנו מרכז קהילתי הכל עכשיו לחרדים, גני העירי הפכו פתאום מופרדים, בתי הספר לאט לאט מתחרדים, השכונה נהיית מוזנחת יותר ויותר וככל שהיא נהיית מוזנחת יותר מחירי הדירות עולים בצורה הזויה, קרית משה כבר שרופה, הם פשוט מתעללים גם בדיירים איתם בבניין מלכלכים גוררים אותם למשפטים לתוכניות תמא מושים מלא רעש עם הילדים, והחוצפה של הילדים שלהם זה משהו שאין לתאר!!
    ובסוף הם גם אומרים לך אין לנו שום התנגדות אם תעזבו,!!
    כאילו שהשכונה דל אמא שלהם
    והאמת שזה נכון כי אין אף אחד בעיריה לפנות אליו בנוגע לגנים ולמרכז הקהילתי ותוכניות התמא פשוט הזויות ואיך שהוא מעבירים את זה בעיריה.
    ירושלמית ששוקלת לעזוב כי נמאס לה ממלחמות עם שכנים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה בדיוק נגה לבציון עשתה למען הפסקת פעילות הפרוייקט ההזוי הזה ? אנחנו קבוצת תושבים קטנטנה שפועלת ומנסה להשיג את תמיכת המנהל והעירייה להפסקת הבניה הלא חוקית הזאת ..לא ראינו אותם איתנו בשטח או תשובה לפניות שלנו לעזרה רק מסכת סיפורי בדייה ..אפילו בישבת מועצת המנהל המקומי לא הגיעו חברי הנהלה . 2 נמענו בהצבעה ..והחלטה היא לשלוח מכתב התראה לייזם והעירייה .."מס שפתיים" בלבד !!! יש התארגנות אזרחית של הקהילה בשכונת בית הכרם ..ראשי המנהל השכונתי בואו והצטרפו אלינו ..הרכבת יצא לדרך ..זאת קריאה לכולם מכל שכבות האוכלוסיה והחברה ..

  3. משתמש אנונימי

    נגה לבציון שתקה ארוכות ורק אחרי שהתושבים הפעילו עורך דין פרטי היא פתאם שלחה מכתב לבעלי הקרקע. אבל לעיריה לא שלחה. בדיוק כמו שהיה עם המדרשה ועם התוכנית אב של השכונה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר