אמל חאיק (צילום: אביב שרפשטיין, באדיבות בית''ר נורדיה)
אמל חאיק (צילום: אביב שרפשטיין, באדיבות בית''ר נורדיה)

חאיק: "כואב לי להגיד את זה, אבל הרגשתי כאילו יצאתי מהכלא"

השוער אמל חאיק, אדום בנשמה, עובר לנורדיה. הוא מודאג מהמצב של הפועל, ועם הצהובים מכוון גבוה: "פלייאוף עליון ומעלה"

פורסם בתאריך: 14.9.18 12:49

ביום שני שעבר, בתום הליך בוררות מזורז אצל עו"ד תגר עמיאל ברמת גן, התבשר שוער הפועל ירושלים עד לעונה שעברה, אמל חאיק, שהוא שחקן חופשי, ושהוא יכול לעבור לבית"ר נורדיה תמורת תשלום של 90 אלף שקלים. בפועל שילם חאיק רק 48 אלף שקלים, אחרי קיזוז החובות של הפועל ירושלים אליו – וזכה בחירותו.

"הוועדה למעמד השחקן קבעה לפני חודש וחצי שאני צריך לשלם 160 אלף שקל לקבוצה מקצוענית", מספר חאיק בראיון ל"ספורט כל העיר". "ולא היה ברור מה קורה אם אני עובר לשחק בקבוצה בליגה א'. כיוון שלכל צד היתה הפרשנות שלו, ומשום שמשפחת סאסי סירבה לשחרר אותי, החלטנו ללכת להליך בוררות מהיר וכך יצא שהשתחררתי לצמיתות מהפועל. כעת אני לא תלוי בהם".



למרות האהבה המטורפת שלו להפועל, השנה החולפת היתה עבורו שנה אחת יותר מידי. "בכל שנה בשלוש השנים האחרונות עלתה האופציה שאעזוב. קטמון רצו אותי, והיו עוד הצעות. תמיד זה נדחה על הסף – או בגללי או בגלל דמי ההשבחה. בסופו של דבר נשארתי, והפעם השחרור יצא לפועל".

איך הגבת כששמעת שאתה משוחרר מהפועל ויכול להירשם בנורדיה?
"ברגע ששמענו את פסיקת הבורר, התחבקנו: אני, אבא שלי עאיד, העו"ד שלי, ארז טיקולסקר, שהוא גם היועץ המשפטי של נורדיה, ונציגת הוועד המנהל של הקבוצה, אלית מזא"ה. כואב לי להגיד את זה, אבל בתחושות שלי הרגשתי שיצאתי מבית כלא. הייתי מאוד מאושר, אבל היו גם רגשות מעורבים. ובכל זאת, הרגשתי שאני לא עוזב את הפועל בעצם, כי זאת לא הפועל שהכרתי בתחילת הדרך שלי בקבוצה".

היית מעורב מאוד רגשית בנעשה בקבוצה.
"נכון. גדלתי בהפועל. מגיל שמונה ליוויתי את הקבוצה כאוהד, ומגיל 12 אני במחלקת הנוער של המועדון. אני זוכר היטב את שחקני העבר שהערצתי – אסי טובי שהיום הוא רב גדול, מישל דיין, יאיר אסייג, הסלמנים – עמר ומוסה… הפועל ירושלים  זה הדי.אן.איי שלי".

איך היית מגדיר את האהבה שלך להפועל?
"הייתי ממשיל את האהבה שלי להפועל לאהבה למישהי או למישהו שחשובים לי, ולא משנה כמה מהמורות או משקעים היו או ישנם בינינו – האהבה תמיד נשארת בלב".

מי שמכיר אותך טוען שאפשר להוציא אותך מהפועל, אבל אי אפשר להוציא את הפועל ממך.
"הפועל ירושלים זה בית. אתה לא יכול להוציא את זה מעצמך, בשום שלב, למרות החוויות המורכבות. מצד שני, אני שמח שכל התהליך הזה קרה, כי הגיעה העת לקחת פסק זמן. במבט לאחור אני מסתכל ומבין כמה מתיש היה כל התהליך הזה, וכמה טוב שהכול מאחוריי. כרגע אני רק רוצה לחוות את נורדיה, את היום-יום, את האימונים בקבוצה החדשה שלי".

השמועה אומרת שאבא שלך רצה שתעזוב כבר לפני שנה, ואתה סירבת.
"זה נכון. היו לי שיחות עם המשפחה בקיץ שעבר, היו הצעות על הפרק שניתן היה לממש, אבל התגובה הראשונית שלי היתה 'לא. אני רוצה להישאר'. קיווינו למישהו שיגיע ויציל את המולדת ויגאל אותנו מהייסורים. זה לא קרה".

מתי הבנת שהפועל במצב של מוות קליני?
"בחיים שום דבר לא מקרי. כששנה אחרי שנה לא מצליחים לנהל עסק בצורה ברורה ושקופה, מגיע השלב שהוא קורס. שנה אחרי שנה דחו את הקץ, אבל כשאתה לא מתנהל נכון לאורך זמן, קשה לשרוד. לקראת סוף יולי הבנתי שנס כבר לא יקרה, והתחלתי להפנים שצריך להיפרד גם ממשהו שאהבת ולהתמודד עם אתגרים חדשים".

שחקן מזן אחר - חאיק (צילום: הפועל ירושלים)

שחקן מזן אחר – חאיק (צילום: הפועל ירושלים)

כאמור, הפרק של הפועל בקריירה של חאיק הסתיים, לפחות לזמן הקרוב, והיום (שישי, 14.9) הוא פותח פרק חדש בקריירה שלו, כשיעמוד בשער של בית"ר נורדיה במשחק נגד עירוני קרית מלאכי (14:30 בטדי).

"אני מתרגש בטירוף", אומר חאיק. "הגעתי למקום מאוד חם, מקום אוהב ומלטף. לאנשים בנורדיה אכפת איך אתה מרגיש, אכפת להם מהתחושות שלך. אלו דברים שגורמים לך לרצות להיות שם, לעבוד הכי קשה על מנת להתקדם, ובלי להתעסק בשום דבר מסביב. לצערי לא הורגלתי לזה, אבל כך הדברים אמורים להתנהל. נורדיה זה מקום טוב וראוי לכל שבח. אי אפשר שלא להיקלט כאן".

בית"ר נורדיה הוקמה בגלל הגזענות ביציעי בית"ר ירושלים, בתור שחקן ערבי-נוצרי, זה מורגש?
"אני יכול לומר שאני מתחבר מאוד לערכים שנורדיה מנחילים, אחווה, כבוד, הדדיות. אני אוהב את השילוב הזה של הקידום החברתי יחד עם המקצועי, שילוב מאוד נכון".

 

נורדיה תהיה השנה בסוג של עונה פיננסית. זה מורגש?
"זה לא מורגש. יש תנאים מצוינים, שכל שחקן היה שמח וגאה לקבל. לא חסר לנו דבר, הכול מתוקתק, ומבחינתי זה לא מובן מאליו".

איפה נורדיה תסיים את העונה לדעתך?
"הכי גבוה שאפשר – מבחינתי פלייאוף עליון ומעלה. אין לנו תירוצים כי אנחנו מקבלים הכול".

עליית ליגה?
"עליית ליגה זה החלום שלי, שלא הצלחתי להגשים עם הפועל ואני מקווה להגשים בנורדיה. אם נראה שאנחנו יכולים להתקדם בפלייאוף העליון, אני בטוח שכולם יירתמו למשימה. יש בנורדיה אווירה ששואפת למצוינות ורצון להשתפר".

יש חלום שקשור להפועל?
"שהמועדון ישתקם. זה יהיה הניצחון הכי גדול של כל מי שאוהב את הפועל. אמשיך לעקוב אחרי המועדון: גם כשאתה עוזב בית, זה עדיין הבית שבו גדלת, והבית הזה משפיע על ההתפתחות שלך".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר