זאב אלקין, עופר ברקוביץ' (צילום: ראובן קפוצינסקי, אורן בן-חקון)
זאב אלקין, עופר ברקוביץ' (צילום: ראובן קפוצינסקי, אורן בן-חקון)

אלקין וברקוביץ, ראש בראש: הקרב בין המטות מחריף

בשבועות האחרונים מופצים ברשת סרטונים המתארים את המועמד ברקוביץ כמי שמסתייע בקרן הידועה כתומכת שמאל. אנשי ברקוביץ מכחישים בתוקף ומאשימים בזעם את אנשיו של המועמד אלקין בהפצת הסרטון; בתוך כך, בקרב על קולות הכיפות הסרוגות הודיע השר בנט על תמיכתו באלקין

פורסם בתאריך: 4.10.18 12:37

בשבוע האחרון ואף קודם לכן מופצים סרטונים שונים ברשת המציגים את המועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ כבעל עמדות שמאלניות, הנתמך על ידי קרנות הידועות כתומכות בארגוני שמאל ובגופים פוליטיים שמאלניים. אנשיו של ברקוביץ בד בבד מכחישים את הנטען אך חמור מכך מאשימים את סביבתו של המועמד לראשות העיר זאב אלקין בהפצת הסרטונים.



במהלך ימים אלה נאבקים ברקוביץ ואלקין על הקול של הציונות הדתית, ובתוך כך למשל הודיע יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט על תמיכתו באלקין לראשות העיר ואף קרא לציבור התומך בו לבחור באלקין.  כך גם הודיעה יו"ר סיעת הבית היהודי בירושלים חגית משה, שכיהנה תחת ראש העיר ניר ברקת כסגנית ראש העיר. בפוסט שכתבה משה בפייסבוק היא הודיעה על תמיכתה באלקין וכמו בנט גם היא קראה לציבור התומכים של הבית היהודי לבחור באלקין.

מנגד, גם המועמד ברקוביץ עושה כאמור מאמצים גדולים לגייס קולות מקרב הציונות הדתית, זאת מאחר ומאזן הקולות החילוניים הקלאסי בירושלים מוערך ב-40 אלף קולות עד 50 אלף קולות.

לפני כחודש, כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", נרשמה עליית מדרגה במאבק בין המחנות. כל צד תקף באופן בוטה וחריף את הצד המתחרה. במטה אלקין תקפו את מועמדותו של ברקוביץ, באמצעות הפצת סרטון רשת, באופן שתיאר מועמד בוסרי וחסר ניסיון שניהול העירייה והעיר גדול עליו. מנגד, במטה ברקוביץ שמו במוקד את השימוש לכאורה שעשה אלקין במעמדו כשר לענייני ירושלים על מנת לקדם את הקמפיין שלו לראשות העיר.

נפתלי בנט

נפתלי בנט

במהלך השבוע הוסיפו אף הצדדים למאזן האש והתעמתו באחת מתחנות הרדיו. ברקוביץ האשים את אלקין בניסיון לקשור אותו לארגוני שמאל, ואילו אלקין טען כי לברקוביץ לוקה בחוסר היכרות בעבודה מול מנגנוני ממשלה – אחת הפונקציות המשמעותיות לתפקודו לראש עיר.

חגית משה (צילום: יח"צ)

חגית משה (צילום: יח"צ)

כידוע, באחרונה נאבקו המחנות אף על תמיכתה של המועמדת (לשעבר) לראשות העיר רחל עזריה. ברקוביץ, שעוד לפני כן קיבל את תמיכתו של המועמד הפורש יוסי חביליו, טען כי הבסיס האידיאולוגי מחבר את עזריה דווקא אליו ואילו תמיכתה באלקין נובעת משיקולים פוליטיים-כלכליים על רקע קשיים במימון הקמפיין שלה. עזריה, מנגד, הסבירה באופן ברור מבחינתה מדוע היא מעניקה את תמיכתה לאלקין ולא לברקוביץ: "אני תומכת באלקין מאחר והוא המועמד הציוני היחיד בעל סיכויים אמיתיים לנצח", כך אמרה עזריה בשבוע שעבר במסיבת העיתונאים שערכו השניים בשכונת גילה. בהמשך עזריה התייחסה והסכימה לכך שבדעותיה היא אכן קרובה יותר לברקוביץ, אך אמרה: "עופר ברקוביץ לכאורה קרוב יותר לדעותיי, אבל לצערי הוא לא יכול לנצח. נאלצנו לעשות את הבחירה בין מה שנראה טבעי לבין מה שאחראי בשביל ירושלים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר