זריקה (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
זריקה (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

אמא ירושלמית – הטור של מיכל | התפרצות החצבת: ההתנגדות לחיסונים הפכה למגפה

חיסון או חיסול? הטרנד, מסכן החיים, של מתנגדי החיסונים כבר הפך למגפה - זינוק במספר מקרי ההידבקות מתחילת השנה בעיר לא מדליק להם נורה אדומה. פשוט תלכו להתחסן

פורסם בתאריך: 17.10.18 19:54

בואו נפתח את הנושא הטעון, הכל כך נפיץ, והכי מדובר בשבועות האחרונים, לפחות בקרב הורים. חצבת.

בדרך כלל אני ממש בעד שאיש באמונתו יחיה, אבל, וזה אבל חשוב ומשמעותי, איש באמונתו יחיה, כל עוד זה לא פוגע באדם אחר!

לצערנו, לא כך המצב עם אנשים שלא מחסנים. הנה עובדה. אם ניקח את החצבת לדוגמא. מחלה שעברה מן העולם ולא ביקרה בארץ יותר מ-50 שנה (למעט מקרים בודדים שניתן לסכם על אצבעות כף יד אחת), חזרה כמגיפה. ומתחילת השנה רק בירושלים חלו כ-340 אנשים!

וכל אחד שנדבק, הופך לסכנת חיים ממשית לעצמו, לסובבים אותו, ובעיקר לתינוקות ומדוכאי חיסון.

הפחד אמיתי.



בחמישי האחרון בכורי הופנה למיון. אך היונקת שטרם הגיעה לגיל החיסון היתה איתי, ולא יכולתי להתפנות עם הגדול למיון, מתוך סכנה ברורה לקטנה.

רתחתי והייתי מתוסכלת. בזבזתי 3 שעות להשיג שמרטפית, בעוד הגדול מתפתל מכאבים. איך ייתכן שבשנת 2018, אני לא יכולה להיכנס עם תינוקת לבית החולים? זה לא הגיוני בכלל! אבל רק המחשבה שחלילה אפגוש חולה חצבת בבית החולים, במעלית או במחלקה שיתקה אותי.

נקודת אור שזכינו לה במירוץ הזה, היא לפגוש בחדר מיון שערי צדק את ד"ר גיורא וייזר, מנהל המחלקה לרפואה דחופה ילדים. הוא עצמו נראה צעיר לגילו, ויחסו למטופליו הצעירים גורם להם להרגיש כמו עם חבר ולהוריד מגננות. אז אחרי שהילד שלי סיים להתבדח איתו, לספר לו בדיוק מה קרה ואיך, לקבל הנחיות מדויקות מהרופא ולהדגים ציות מה-הוא. ביקשתי מד"ר וייזר שיעשה לי קצת סדר בעניין המחלה הנוראית.


ד"ר גיורא וייזר, שערי צדק (צילום: יח"צ)


"ההדבקה של חצבת נעשית דרך האוויר ולכן הסיכון הוא בעיקר במקומות סגורים", אומר ד"ר וייזר. "במידה ויש חשש להימצאות אנשים שנחשפו או חולים בחצבת יש להימנע ממקומות אלה. במרחבים פתוחים אין חשש ממשי ולכן אפשר ואף רצוי לצאת למרחב הפתוח עם הילדים. חשוב לזכור שההדבקה נפוצה יותר בקרב אוכלוסיות, שאינן מחוסנות. מחלת החצבת מתאפיינת במחלת חום ממושכת המלווה בנזלת, שיעול ואודם בעיניים. אם יש חשד לחשיפה או לצורך בחיסון יש לפנות לרופאי הקהילה המתודרכים על ידי משרד הבריאות בנושא. הסכנות בהדבקה הן בעיקר מסיבוכי המחלה, שבעיקרן הן סיבוכים נשימתיים ודלקת ברקמות מערכת העצבים. אמנם סיבוכים אלה בדרך כלל נדירים, אך לאור ההתפרצות המשמעותית הנוכחית – הסיכוי לסיבוך עולה בהתאם ועדיף שלא להיות מי שנופל בסטטיסטיקה. ממה שנחשפנו בינתיים בבתי החולים עיקר הסיבוכים היו אצל אנשים שאינם מחוסנים שהיו קשורים באירוע של התפרצות רחבה אצל כל בני המשפחה".

בשורה התחתונה הורים יקרים – אל תסכנו את ילדיכם בגלל שטיפות מוח אלו ואחרות. פנו עם השאלות שלכם לאנשי רפואה מוסמכים ומביני עניין. בידקו היטב את הסכנות האמיתיות הצפויות למי שלא מתחסן. גלו אחריות אמיתית. לא לחסן את הילד שלכם, זה חוסר אחריות כלפיו וכלפי הסביבה שלכם. אל תקחו את הסיכונים האלו על מצפונכם. מדובר בסכנת חיים! לא פחות.

מי שלא לוקח אחריות ממקום של אחריות והבנה, הלוואי שתגיע אליו חקיקה. הלוואי ועוד השנה יחקק חוק שמי שלא מחוסן, לא נרשם למוסדות חינוך.

בלי פנקס מעודכן אין כניסה לגן/בית ספר. זה עובד בכל העולם מצוין. הגיע הזמן שגם כאן תיושם מערכת ההגנה.

בברכת בריאות שלמה, ובעיקר שלא נדע ורפואה שלמה.

מיכל

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מוזר שאת מצביעה לאורך הכתבה על כל הגורמים שמעמידים אותך כביכול בסכנה אבל בסוף את באה בטענות ללא מחסנים? תינוקת שטרם הגיעה לגיל חיסון, חדר מיון שלא מבודדים בו אנשים עם מערכת חיסונית מדוכאת או חלשה? כמה בורות כמה. מי שנושא את הנגיפים ומפיץ אותם ומוטציות שלהם לכל עבר הם המחוסנים. מי שמעמיד את עצמו בפני סכנת הדבקה הם המחוסנים. מי שחושף את עצמו לתופעות לוואי מזיקות וארוכות טווח הם? נכון מאד! המחוסנים. טור אמוציונלי שמבוסס על הפחדה בשקל ואין בו שום הגיון.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קצת אבסורד שיש בביהח אלף ואחת וירוסים ומחלות מלבד החצבת הנוראי. הזו… ומהם אף אחד משום מה לא מפחד

  3. נפגע ,mmrv

    נו באמת כמה בורות וחוסר ידע בכל שורה לפחות דבר אחד טוב יצא מיזה לא לקחת את התינוקת למיון
    עד שיחוקקו חוק בורות כללי למקרה כמו שלך ממליצה לך לקחת את גורלך וגורל ילדיך בידיים ולהשכיל גם בענייני מחלות וגם בעניין החיסוני רעל שמפציצים את ילדנו

  4. אנונמי

    חבל שאת הולכת בעיניים עצומות ולא קוראת חוקראת ולומדת
    מקווה בשבילך שלא יקרה וגם לא תפגשי ילדים שנפגעו מחיסונים שהוריהם מתמודדים יום יום עם הפגיעות האלה

    וסתם לעשות סדר בדבריך כמה אנשים מתו מחצבת???
    כמה אנשים מתו מחיסונים?
    כמה אנשים מתו מזיהומים בביהח?
    כמה אנשים מתו בכבישים?
    כמה חולי סרטן מתו?

    את התשובה תוכלי למצוא בגוגל ואולי קצת להחכים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר