דורון נויוירט מנכ"ל מוריה (צילום: אורן בן-חקון)
דורון נויוירט מנכ"ל מוריה (צילום: אורן בן-חקון)

מנכ"ל חברת מוריה דורון נויוירט הודיע על סיום תפקידו

מנכ"ל חברת מוריה דורון נויוירט הודיע על סיום כהונתו לאחר שש שנים בתפקיד. "מוריה זו חברה מצוינת, שצריך לשמור עליה – קשה לבנות, קל להרוס", כך אמר נויוירט בראיון ל"כל העיר" שפורסם לפני חודש

פורסם בתאריך: 23.10.18 21:32

מנכ"ל חברת מוריה – לפיתוח ירושלים עו"ד דורון נויוירט הודיע בתחילת השבוע על סיום תפקידו. נויוירט הודיע על החלטתו בישיבת הדריקטוריון החגיגית שהתכנסה בפעם האחרונה בראשותו של יו"ר דירקטוריון החברה, ראש העיר ניר ברקת.

נויוירט אינו בעל התפקיד הבכיר הראשון במערכת העירונית שהודיע על עזיבה, וזאת לקראת תום עשר שנים שבהן כיהן ניר ברקת כראש העיר. לפני שבועיים הודיע מנכ"ל עיריית ירושלים אמנון מרחב, שנחשב למקורב לברקת, על פרישה מתפקידו מיד לאחר הבחירות לראשות העיר ולעירייה, שיתקיימו ב-30.10.18.

השבוע אמר עו"ד נויוירט בישיבה כי "מאחר ואיני מעוניין להשאיר את מוריה ללא מנכ"ל בתקופה זו, בכוונתי לסיים את כהונתי בפועל כמנכ"ל מוריה לאחר סיום הליכי בחירת המנכ"ל החדש של החברה וכניסתו לתפקיד, שתלווה בחפיפה מסודרת עימו".

נויוירט ביקש מדירקטוריון החברה להתחיל בקידום הליכי בחירת המנכ"ל הבא סמוך ככל האפשר לכניסת ראש העיר החדש לתפקידו. נויוירט הודה לברקת ולדירקטוריון החברה על האמון, הגיבוי והחזון שלאורו פעל במהלך כהונתו כמנכ"ל החברה.

בראיון מיוחד ל"כל העיר" שפורסם לפני חודש, במסגרת ציון 20 שנה לכביש בגין, אמר נויוירט כי "מוריה זו חברה שצריך לשמור עליה – קשה לבנות, קל להרוס. לא חושב שתהיה מנהיגות חדשה שלא תנצל את היכולות והניסיון והיכולות ביצוע של החברה הזו לקדם דברים. באים אלינו מרחבי הארץ כדי ללמוד איך מרימים פרויקטים, כולל התחדשות עירונית ובניית כיתות, לא רק בתחום התחבורה – נבנתה פה בשנים האחרונות חברה מאוד חזקה, שבאמת הפכה לשחקן משמעותי בעולם התשתיות בארץ".



נויוירט התבטא בראיון נגד קידום מדיניות הרכב הפרטי, ובעד פיתוח והשקעה במערך תחבורה ציבורית המוני. "כבישים זה פאסה", הוא הדגיש, "היום זה רק תחבורה ציבורית. פחות כלי רכב על הכביש, פחות חניות. זה קורה בכל העולם. אין סיבה שהילדים שלנו ישתעשעו ב’איזה אוטו יש לי’. בגין זה ממש היסטוריה, פרויקט שהסתיים בכביש בגין דרום, וזה בסדר. אבל העתיד הוא תחבורה ציבורית, שלא נצרוך מכוניות. בעוד בתל אביב זה בחיתולים, פה בירושלים אנשים כבר נהנים מרכבת קלה. בעיר יסתובבו בתחבורה ציבורית, באופניים, בסאגווי – זו הבשורה שצריכה להיות".

נויוירט, 58, מתגורר ברמת השרון, סוגר שש שנים בתפקיד. ממוריה נמסר כי "נויוירט הוביל את מוריה לצמיחה חסרת תקדים והכפיל את היקפי הביצוע של החברה מעשרות פרויקטים בהיקפים של 500 מיליון שקלים ל-400 פרויקטים והיקפי ביצוע של למעלה ממיליארד שקלים. צבר ההזמנות העתידות מחברת מוריה עומד כיום על כ-10 מיליארד שקלים. בין הפרויקטים המרכזיים אותם קידמה חברת מוריה בתקופת כהונתו של נויוירט: השלמת פרויקט כביש בגין, קידום פרויקט הכניסה לעיר, הכולל פיתוח והקמת רובע העסקים החדש בכניסה לירושלים בהשקעה 1.4 מיליארד שקלים, הארכת תשתיות הרכבת הקלה בירושלים , בקו האדום וקידום העבודות בקו הירוק וקידום תיכנון הקו הכחול, בניית קרית הספורט הבינלאומית של ירושלים עם בניית הארנה היכל הפיס ירושלים והגדלת איצטידון טדי, קידום פרויקט הכפלת כביש המנהרות שיהווה שער הכניסה הדרומי לירושלים, קידום פרוייקטי תחבורה בצפון העיר כשהמרכזי שבהם הוא פרויקט מינהור צומת הגבעה הצרפתית ועוד. כמו כן, נויוירט, הוא ממקימי המינהלת להתחדשות עירונית בירושלים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עד

    חברה מושחתת ובניה מהעקומות שנראו. שמתם גדר הפרדה מיותרת בדרך הר הזיתים, שיוצרת פקקים בכל יום בכביש שעד כה היה פנוי (למה? כי הבתים החדשים ברחוב של יהודים, קיבלו שני מגרשי חניה גדולים על חשבון הרחוב).

    המדרכות החדשות בכניסה לגבעת רם ענקיות בלי יחס למטרתן. מי האידיוט שתיכנן את המקום? למה אוטובוסים שם ובדרך הר הזיתים, חייבים לעלות על הכיכרות כדי להסתובב? למה אין מתכנן שחושב איך אוטובוס ארוך יתמרן? שימו אנשי מקצוע בחברה, לא ילדים.

  2. חוט

    צריך להביא מנכ"ל רציני עם האתגרים והתכניות העתידיות. או שיחזירו את מנכ"ל סיטיפס למנכ"ל כאן בירושלים, או שיביאו את אחד הסמנכ"לים או שיביאו מנכ"ל בחברה גדולה אחרת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר