אולם מועצת עיריית ירושלים (צילום: טל הרדה)
אולם מועצת עיריית ירושלים (צילום: טל הרדה)

הבחירות בירושלים – מועצת העירייה החדשה: החרדים הגדילו את כוחם

חצי מועצה חרדית: הסיעות החרדיות - דגל התורה, ש"ס, אגודת ישראל ובני תורה כוללים 15 חברי מועצה, מתוך 31 מנדטים

פורסם בתאריך: 2.11.18 14:00

לצד החגיגות של סיעת התעוררות, בראשות המועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ על השגת 7 מנדטים, נראה כי מועצת עיריית ירושלים החדשה שתכהן בחמש השנים הקרובות דווקא תהיה חרדית יותר. לפי תוצאות הבחירות בירושלים – מתוך 638,065 בעלי זכות בחירה לבחירות למועצה הצביעו 250,675 קולות, המהווים 39.29 אחוזים.



לפי התוצאות – הסיעות החרדיות הכניסו 15 חברי מועצה. לעומת זאת במערכת הבחירות הקודמת בשנת 2013 סך חברי המועצה של הרשימות החרדיות עמד על 14.

רשימת דגל התורה זכתה ב–6 מקומות ורשימת אגודת ישראל בראשותו של המועמד, שהפסיד בבחירות לראשות העיר יוסי דייטש, השיגה 3 מקומות. גם נציג הפלג הירושלמי חיים אפשטיין – שמר על כוחו ויהיה חבר מועצה. כמו כן רשימת ש"ס בירושלים זכתה ב-5 מקומות. בסופו של דבר מדובר בזינוק חרדי וגדילת כוחן של הרשימות החרדיות, מה שגם גרם לתוצאה הגבוהה שקיבל ליאון לראשות העיר.

יוסי דייטש (צילום: דוברות העירייה)

יוסי דייטש (צילום: דוברות העירייה)

יוחנן ויצמן (צילום: ארנון בוסאני)

יוחנן ויצמן (צילום: ארנון בוסאני)

אליעזר ראוכברגר (צילום: פרטי)

בדגל התורה מברכים השבוע על התוצאה ואומרים ל"כל העיר": "דגל התורה שמחה ומאושרת בתוצאה שהושגה בירושלים, מדובר במהפכה של ממש ביחס שמגיע לציבור הליטאי בירושלים שהוא הגדול ביותר בעיר. אין ספק שהשינוי ביחס לציבור הליטאי היה אמור לקרות מזמן וההצלחה האדירה בירושלים, ובערים נוספות, היא ההוכחה שהצדק נעשה. נציגי דגל התורה ידועים בעשייתם המסורה למען כלל הציבור וימשיכו בכך ביתר שאת בשנים הקרובות".

צביקה כהן (צילום: יעקב כהן)

צביקה כהן (צילום: יעקב כהן)

צביקה כהן, יו"ר סיעת ש"ס בירושלים – רשימה שכידוע תמכה בליאון לראשות העיר, מסר ל"כל העיר": "הבחירות האלו היו גם בשבילי מסע ארוך ומרתק. כל חברי המועצה, ללא יוצא מהכלל עשו הכל להצלחת המערכה הזו. עברתי על פילוח הנתונים לפי שכונות, ורואים איך בכל שכונה לש"ס יש נוכחות חזקה. זו תוצאה של עבודה מאומצת, שנמשכה חמש שנים. העובדה שמספר בוחרי ש"ס בירושלים גדל בכמה אלפי קולות מהבחירות האחרונות לכנסת מעידה יותר מכל: הציבור יודע להעריך את ההישגים של הקדנציה החולפת. וכפי שהבטחנו במערכת הבחירות, פנינו להמשך העשייה. הצבנו לעצמנו יעדים ובעז"ה נעמוד בהם. בשבוע וחצי שנותרו נעשה כל מאמץ כדי לסייע למשה ליאון להיבחר לראשות העיר".

חיים אפשטיין (צילום: דוברות תנועת בני תורה)

חיים אפשטיין (צילום: דוברות תנועת בני תורה)

סיפוק במאוחדים ובבית היהודי

גם בסיעות הדתיות-לאומיות מביעים סיפוק השבוע מהתוצאה. רשימת "הבית היהודי בירושלים" בראשותה של חגית משה זכתה לשני מנדטים, לעומת הקדנציה הקודמת שעמדה על מנדט אחד. "מבחינת מספר קולות נרשם גידול משמעותי", נמסר מהבית היהודי בירושלים, "לעומת הקדנציה הקודמת לפני 5 שנים. אנחנו מרגישים מחוזקים לעבוד ביתר שאת ועוז, למען הציבור ולירושלים. הרכב הקואליציה מראה שתהיה עבודה לא פשוטה לראש העיר, ואנחנו מקווים לתרום את חלקנו לניהול שוטף ותקין של העיר למען ירושלים".

חגית משה (צילום: יח"צ)

חגית משה (צילום: יח"צ)

אריה קינג (צילום: יח"צ)

אריה קינג (צילום: יח"צ)

בנוסף, אריה קינג, שהתמודד גם השנה ברשימה נפרדת – "מאוחדים", זכה לשני מנדטים. "הצלחת מאוחדים בולטת במיוחד", נמסר מסיעת מאוחדים, "לנוכח ניסיונן של שתי המפלגות הארציות, ש"ס והבית היהודי, לפגוע בסיכויי 'מאוחדים'. זכייתנו בשני מנדטים באופן עצמאי מקבעת את העובדה שיש בירושלים ציבור רב מכובד, שרואה בדרך שנקטתי והובלתי בחמש שנים האחרונות כדרך הנכונה והראויה להנהגה הציבורית, דרך של הקפדה על שמירת קודשי ישראל מחד והובלת רעיון ייהוד ירושלים בתחום ההתיישבות. בטוחני שנהיה שותפים בכירים בקואליציה החדשה של ראש העיר החדש".

איפה נבחרות הציבור?

בזמן שבערים אחרות ברחבי הארץ, כמו חיפה, ירוחם ובית שמש, חוגגים ניצחון מגדרי של נשים שיעמדו בראש העירייה ועלייה במספר נבחרות הציבור – בירושלים, המצב הוא סטטי. מועצת עיריית ירושלים החדשה לשנת 2018, לא רשמה הישג בייצוגיות של נבחרות ציבור. מתוך 31 חברי מועצה – רק 6 נשים. יש לציין כי גם בקדנציה האחרונה היו 6 נבחרות ציבור במועצת עיריית ירושלים.

ואלו נבחרות המועצה: חגית משה (יו"ר הבית היהודי בירושלים), לורה ורטון (יו"ר סיעת מרצ-ירושלים), עינב בר-כהן (מס' 2 בהתעוררות), עליזה ארנס (מס' 4 בהתעוררות), ימית יואלי-אלה (מס' 6 בהתעוררות), פלר חסן-נחום (מס' 2 בירושלים תצליח).

עינב בר כהן (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

עינב בר כהן (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

 


התפלגות המנדטים במועצת העירייה:

התעוררות – 7 מנדטים (כ-18 אחוזים מבעלי זכות ההצבעה) – עופר ברקוביץ, עינב בר-כהן, אלעד מלכא, עליזה ארנס, דן אילוז, ימית יואלי-אלה, יובב צור.

דגל התורה – 6 מנדטים (כ-17 אחוזים) – אליעזר ראוכברגר, ישראל קלרמן, משה גורא, אהרן דוד בלומנשטוק, אלחנן גרויסבום, דוד זוהר.

ש"ס – 5 מנדטים (כ-14 אחוזים) – צביקה כהן, חיים כהן, פיני עזרא, אברהם בצלאל, שמואל מרציאנו.

אגודת ישראל – 3 מנדטים (כ-10.5 אחוזים) – יוסי דייטש, יוחנן ויצמן, מיכאל הלברשטאם.

ירושלים תצליח – 2 מנדטים (כ-5 אחוזים) – (זאב אלקין בחר שלא לשמש כחבר מועצה), פלר חסן-נחום, יהודה בן יוסף.

הבית היהודי בירושלים – 2 מנדטים (כ-6 אחוזים) – חגית משה, יהודה דה פרוידיגר

מאוחדים – 2 מנדטים (כ-5 אחוזים) – אריה קינג, יונתן יוסף.

מרצ ירושלים -1 מנדט (כ-4 אחוזים) – לורה ורטון.

חביליו – מצילים את ירושלים – 1 מנדט (כ-4 אחוזים) – יוסי חביליו.

הליכוד-מחל בירושלים – 1 מנדט (כ-3 אחוזים) – אלישע פלג.

בני תורה – 1 מנדט (כ-3.5 אחוזים) – חיים אפשטיין.


לא עברו את אחוז החסימה: פסגת זאב על המפה – כ-2.16 אחוזים; ירושלים שלנו – כ-2.12 אחוזים; ירושלים ביתנו – כ-1.32 אחוזים; ירושלים עירי – כ-1.19 אחוזים; ירושלים בדרך לפסגה – כ-0.89 אחוזים; צעירי ירושלים – כ-0.87 אחוזים; ותיקי וגמלאי ירושלים – כ-0.82 אחוזים; מעורב ירושלמי – כ-0.44 אחוזים; אני ירושלים בראשות אבי סלמן – כ-0.33 אחוזים; למען השכונות – כ-0.26 אחוזים.


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר