שלט חוצות שמזמין עסקים לעבור למודיעין ביציאה מירושלים (צילום: שלומי הלר)
שלט חוצות שמזמין עסקים לעבור למודיעין ביציאה מירושלים (צילום: שלומי הלר)

שבועיים זה הרבה זמן: ליאון וברקוביץ כבר לא מתייחסים לקמפיין להעברת משרדי עסקים למודיעין

קמפיין בשילוט חוצות בעיר, ברדיו ירושלים וגם ב"כל העיר", קורא למשרדי עסקים ירושלמים לעבור למודיעין. שבועיים אחרי הסיבוב השני בבחירות לראשות העיר ליאון וברקוביץ כבר לא מוסרים את התייחסותם לנושאים כגון זה

פורסם בתאריך: 26.11.18 13:35

"מזל טוב למשה ליאון", זועק בהתרגשות קריין של פרסומת שרצה בשבוע האחרון ברדיו ירושלים, וממשיך ואומר: "אבל גם ראש העיר החדש של ירושלים יודע שמשרדים עוברים למודיעין". מדובר על קמפיין גדול ברחבי ירושלים, כשפרט לפרסום ברדיו נתלו ברחבי ירושלים שלטי חוצות רבים עם הכיתוב: "משרדים בירושלים עוברים למודיעין". שלטים כאלה ישנם בצומת היציאה מהעיר, בכביש בגין ובמיקומים נוספים ברחבי ירושלים. כמו כן מתפרסם הקמפיין גם ב"כל העיר".



בעירייה מודיעין אומרים ל"כל העיר" כי לא מדובר על פרסום מטעם העירייה אלא יוזמה של חברות פרטיות. גורמים בעיריית מודיעים מוסיפים כי "אין לעיריית מודיעין-מכבים-רעות' שום קשר לעידוד עסקים לעבור מירושלים למודיעין".

משה ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado photography)

משה ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado photography)

מאחורי הקמפיין הפרסומים, כאמור, עומדת חברת שיווק פרטית, שפונה למגזר הפרטי. יש לציין כי הקמפיין עולה חודשים ספורים אחרי הכישלון של עיריית ירושלים במניעת העברת מרכזי המיון של חברת דואר ישראל מירושלים למודיעין, מה שמוביל את החשש בקרב יזמים בשוק המשרדים בעיר מהתרחבות התופעה של מעבר משרדים למודיעין.

אין ספק כי אם תתרחש אכן מגמה כזו של העברת משרדים, יחליש הדבר את מעגל הכלכלה והעובדים בירושלים. גם כך סובלת ירושלים זה שנים רבות מהגירה שלילית. לאורך כל קמפיין הבחירות לראשות העיר עמד נושא ההגירה השלילית והצלת מקומות העבודה בירושלים, על ראש סדר היום של המועמדים בבחירות לראשות העיר. פאנלים בנושא, פליירים שאמנם זיהמו את העיר אך הבהירו חד משמעית מהי תוכנית ההצלה להשארת מקומות עבודה, ראיונות, הצהרות, פוסטים ומה לא. הכל דובר ונאמר על ידי הפוליטיקאים בנושא שימור וחיזוק מקומות העבודה בירושלים.

עופר ברקוביץ (צילום: ראובן קפוצינסקי)

עופר ברקוביץ (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

אולם, "כל העיר" פנה השבוע לשני המועמדים בסיבוב השני בבחירות לראשות העיר, משה ליאון ועופר ברקוביץ. נדמה כי שבועיים הם הרבה הזמן. מי שעד לפני שבועיים דיברו בלהט על ירושלים והצלתה, לא מוצאים לנכון להתייחס כעת לקמפיין המתואר. הן בלשכת ליאון והן בלשכת ברקוביץ, בחרו שלא להתייחס לנושא, למרות פניית "כל העיר".

לעומת ליאון וברקוביץ, חבר המועצה יוסי חביליו (מצילים את ירושלים) דווקא כן מבקש להגיב ואומר ל"כל העיר": "אני חושב שפרסום השלט צריך להדליק נורה אדומה לראש העיר משה ליאון ולמועצת העירייה שאני חלק ממנה. אני כרגע נאבק בבג"ץ כנגד העברת הדואר מירושלים, שזה 1,200 מקומות עבודה. בכוונתי לפנות למשה ליאון ולבקש שהעירייה תצטרף לעתירה. צריך גם ללחוץ על הממשלה, שמדברת על חשיבות ירושלים ובפועל פועלת הפוך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר