פרופ' אברהם בניאל ועובדות החנות (צילום: פרטי)
פרופ' אברהם בניאל ועובדות החנות (צילום: פרטי)

חגיגת המאה: צוות סטימצקי במושבה הפתיע את הלקוח מספר 1 שלהם, שחגג יום הולדת 100

פרופ' אברהם בניאל פוקד כמעט מדי יום את חנות סטימצקי בעמק רפאים. זה היה טבעי שבבוקר יום הולדתו ה-100 עובדות החנות הפתיעו אותו בחגיגה

פורסם בתאריך: 27.11.18 18:49

עובדות סניף סטימצקי בעמק רפאים הפתיעו, היום, שלישי, את פרופ' אברהם בניאל, הלקוח מספר 1 שלהם – שחגג את יום הולדתו ה-100. פרופ' בניאל פוקד מדי יום את חנות סטימצקי בשכונת המושבה בירושלים, מתעדכן, מעלעל בספרים החדשים ותמיד רוכש מגזין, עיתון או ספר. זה היה אך טבעי שבבוקר יום הולדתו ה-100 עובדות החנות הפתיעו אותו בסניף עם חגיגת יום הולדת.

פרופ' בניאל נולד בסוף מלחמת העולם הראשונה. הוא הגיע לארץ מפולין כנער חלוץ, נסע ללמוד כימיה בצרפת, חזר לארץ וייצר כימיקלים עבור הצבא הבריטי. לאחר מכן הוא התגייס לארגון ההגנה, היה ממייסדי חברה-בת של כיל, ייעץ לחברות ברחבי העולם וייסד סטארט-אפים. כיום, פועל פרופ' בניאל נמרצות כדי להקטין את צריכת הסוכר של האנושות.




פרופ' אברהם בניאל בסטימצקי (צילום: פרטי)

פרופ' אברהם בניאל בסטימצקי (צילום: פרטי)


המיזם האחרון שלו נועד לטפל בהתמכרות העולמית לסוכר. פרופ' בניאל מדגים שילוב נדיר של חשיבה מסורתית ושל מקוריות: הגמילה המיוחלת של האנושות מסוכר כנראה לא תגיע בשנים הקרובות, אז לפחות שתשתמש בפחות. על בסיס ההנחה הזו נהגתה "דו-מתוק", המגדילה את שטח הפנים של גבישי הסוכר באופן שמאפשר לגרגיר אחד לקבל אפקט מתיקות של שני גרגירים ויותר.

"זה פרויקט שהתחלתי לחשוב עליו עוד בתקופת המנדט", מספר פרופ' בניאל. "העניין שלי בסוכר החל בימים שבהם היה מחסור עצום בארץ, כמעט בכל דבר. אשתו של חבר, שהיתה מורה, פנתה אלי ככימאי צעיר כדי שאעזור לה להשיג עמילן עבור הפודינג שהילדים מקנחים עמו בצהריים. היא הבינה דבר פשוט: העמילן יאפשר לה לעבות את המנה, להפוך אותה לסמיכה וכך הטעם יישאר יותר זמן בפה. השגתי לה את העמילן, רשמתי לעצמי את הרעיון על פתקית – וחזרתי לזה אחרי יותר מ-50 שנה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר