הגרפיטי ברחוב הע"ח במוסררה (צילום: באדיבות המנהל הקיהלתי מורשה)
הגרפיטי ברחוב הע"ח במוסררה (צילום: באדיבות המנהל הקיהלתי מורשה)

הפנתרים חוזרים לשכונת מוסררה

במסגרת סדנת גרפיטי של בית קנדה, יצרה קבוצת צעירים ציור גרפיטי מרשים של פנתר. מטרת הסדנה: קישוט הרחובות בשכונת מוסררה

פורסם בתאריך: 6.12.18 19:18

שכונת מוסררה על בתי האבן והאופי האדריכלי המיוחד שבה, הפכה מזמן בית ליצירה בלתי פוסקת ובמה לאמנות עכשווית מקומית. בשכונה המתחדשת, שממנה יצאו 'הפנתרים השחורים', צמח לאחרונה פנתר נוסף, הפעם כציור גרפיטי גדול ברחוב הע"ח 9. מאחורי הציור המרשים עומדת קבוצת מתנדבים צעירים ממרכז בית קנדה של מינהל קהילתי מורשה, שהתנסתה באמנות הגרפיטי בסדנה ייחודית שהתקיימה לאחרונה.



בסדנה השתתפו כ-20 צעירים בגילאי 18 ומעלה שעמלו על היצירה בשעות הקטנות של הלילה. את הסדנה הנחה נמרוד טקסלר, אמן גרפיטי שמוכר בשם "חששין" וכבר כמה שנים מקשט את רחובות ירושלים בציורי גרפיטי, כאקט של מחאה ויצירה חופשית במרחב הציבורי.

במהלך הסדנה, למדו הצעירים על היסטוריית ציורי הגרפיטי ברחבי העולם ובארץ, בהמשך התנסו בטכניקות שונות של ציורי רחוב ולבסוף יצרו את הפנתר הסגול. הסדנה היא חלק מפרויקט גדול יותר שמובילה שלי לנקרי, מנהלת התרבות והחינוך במרכז קהילתי בית קנדה לקישוט וחידוש פני השכונה. "מוסררה היא שכונה מהממת ביופייה, אבל יש בה הרבה אזורים מוזנחים שדורשים חידוש", מסבירה לנקרי. "בפרויקט, אנחנו מחפשים קירות ואזורים עם חזות מוזנחת, יוצרים קשר עם אומני גרפיטי ומצוותים להם מתנדבים מהשכונה שביחד מעצבים ומציירים ציורי גרפיטי מושקעים על הקירות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר