כונני איחוד הצלה (צילום: שירה הרשקופ)
(צילום: שירה הרשקופ)

על רקע ההפגנה המתוכננת ביום שלישי בעיר – בכיר באיחוד הצלה אומר ל"כל העיר": "מד"א ממדרים אותנו מקריאות החירום"

בארגון איחוד הצלה טוענים כי הם ממודרים מקריאות החירום. מנגד, במשרד הבריאות אומרים היום, ראשון, ל"כל העיר" כי "מד"א פועל בהתאם להנחיות המשרד; טוב יעשה איחוד הצלה אם היה פועל לחבר את כלל הכוננים למערכת הזנקת הכוננים כפי שנדרש"

פורסם בתאריך: 9.12.18 13:57

המחלוקות בין מד"א לבין ארגון איחוד הצלה עולות מדרגה. באיחוד הצלה טוענים בשיחה עם "כל העיר" כי מד"א ממדר אותם מקריאות החירום שמתקבלות במערכת הזנקת הכוננים. ביום שלישי מתנדבי איחוד הצלה בירושלים יפגינו מול משרד הבריאות, שברחוב ירמיהו, באזור הכניסה לירושלים.

מנגד, במשרד הבריאות תוקפים את איחוד הצלה ואומרים כי על הארגון לחבר את כלל הכוננים שלו למערכת הזנקת הכוננים, כפי שנדרשו.



בשיחה עם "כל העיר" מסביר גורם בכיר בארגון איחוד הצלה כי "אחרי שמנכ"ל משרד הבריאות הורה לארגון מד"א לשתף את מתנדבי ארגון איחוד הצלה בקריאות של פונים למוקד 101 דרך אפליקציה ייעודית, מתנדבי איחוד הצלה חשים שזה לא קורה. לאחר התנגדות ממושכת פנינו למשרד הבריאות שיפתור לנו את המצוקה הזו ,מכיון שהמשרד בסופו של דבר הוא הרגלוטור ולנו אין דין ודברים מול מד"א. אנחנו מגלים שבמד"א מתחמקים מאיתנו. למשל, ברגע שיש קריאה אומרים לנו שיש כבר אמבולנס בדרך, למרות שהמתנדבים שלנו יכולים להיות קרובים יותר. בסופו של דבר, חולה עלול לשלם על כך בבריאות שלו".

"הרושם שלנו שמד"א לא באמת רוצה לבוא לשתף את איחוד הצלה בקריאות החירום", טוענים באיחוד הצלה, "אלא הם יוצאים ידי חובה, רק בגלל ההתערבות של משרד הבריאות".

שיירת מחאה, המורכבת מאופנועים של איחוד הצלה תצא מלטרון לירושלים בשעה 10:00. עצרת המחאה תתקיים מול משרד הבריאות בשעה 11:10 ומשם תמשיך לכיוון משכן הכנסת בשעה 12:10.


ממשרד הבריאות נמסר: "בהתאם לחוזר מנכ"ל משרד הבריאות, הזנקת כוננים והעברת מידע אליהם צריכה להיעשות באמצעות מערכת הזנקה ייעודית שהוקמה לצורך כך, שמאתרת אוטומטית את הכוננים הקרובים ביותר לזירת האירוע ומזניקה אותם. עד כה חוברו מעל 1,100 כוננים של איחוד הצלה למערכת זו אשר מוזנקים באופן שוויוני כשאר כונני מד"א על ידי מערכת האפליקציה לאירועי חירום, ועל ואיחוד הצלה לפעול לחיבור שאר הכוננים למערכת זו כדי שגם הם יוכלו לקבל קריאות ולהיות מוזנקים באמצעות האפליקציה.


תרגיל שריפה בקו הרכבת המהיר לירושלים (צילום: יוסף קסוטו, תיעוד מבצעי מד"א)

למצולמים אין קשר לנכתב בידיעה (צילום: יוסף קסוטו, תיעוד מבצעי מד"א)


עוד נמסר ממשרד הבריאות ל"כל העיר" כי "משרד הבריאות מלווה באופן שוטף את אופן יישום החוזר בשטח. על פי הנתונים הנמצאים במשרד הבריאות מתחילת חודש נובמבר הוזנקו כונני איחוד הצלה למעל 46,000 מקרים. יצוין כי מספרים אלה, אינם כוללים קריאות המגיעות לאלפי כוננים של איחוד הצלה אשר פועלים גם במסגרת מד"א ומקבלים את הקריאות באמצעות האפליקציה של מד"א. הפעלת הכוננים באמצעות מערכת זו, בהתאם לחוזר משרד הבריאות אמורה להחליף את כל דרכי התקשורת האחרים להעברת הקריאות לכוננים. מקרים פרטניים שהופנו למשרד הבריאות שבהן נטען כי הכוננים אשר לא קיבלו מידע, נבחנים על ידי המשרד מתוך כוונה לייעל את המערכת במידת הצורך".

"למרות העובדה כי איחוד הצלה טרם השלים את חיבור כלל הכוננים של הארגון למערכת כפי שנדרש על ידי משרד הבריאות, ולא עמד בלוחות הזמנים שהוגדרו ליישום חוזר מנכ"ל משרד הבריאות, כבר לפני קרוב לחצי שנה, הנחה משרד הבריאות כי מד"א ימשיך להעביר טלפונית מידע לכונני איחוד הצלה הנמצאים בקרבת מקום האירוע", כך נמסר ממשרד הבריאות, "ואשר טרם חוברו למערכת הכוננים וזאת בנוסף לחמשת הכוננים המוזנקים לכל אירוע באמצעות האפליקציה. מעבר לכך, כל אירוע מציל חיים של החייאה, אבדן הכרה ותאונה קשה מועבר גם ישירות למוקד איחוד הצלה, בנוסף להזנקת כוננים קרובים כמקובל. ומגן דוד אדום פועל בהתאם להנחיות משרד הבריאות. לאור הדברים, הטענה של איחוד הצלה על הסתרת מידע מציל חיים מקוממת ואינה נכונה, וטוב יעשה הארגון אם היה פועל לא מכבר לחבר את כלל הכוננים של הארגון למערכת הזנקת הכוננים כפי שנדרש ולסיים את התהליך".

ממד"א נמסר בתגובה: "כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל פועל מד"א בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות ועל פי המדיניות והנהלים הנקבעים על ידו. כך גם בכל הקשור להזנקת כונני תגובה מיידית. על פי הנוהל, מוזנקים חמשת הכוננים (מכלל הארגונים) הקרובים ביותר למקום האירוע על מנת להעניק טיפול רפואי ראשוני מהיר ומקצועי, תוך שמירה על חוק הגנת הפרטיות והוראות הדין בחיסיון רפואי ואין הצדקה וסיבה רפואית לשלוח לאירוע כוננים נוספים מחשש לפגיעה בפרטיות והפרעה לטיפול הרפואי. בהתאם להנחיית משרד הבריאות, כונני תגובה מיידית מכלל הארגונים מחוייבים לקבל את אישור משרד הבריאות עפ"י הכשרתם המקצועית ולהוריד את האפליקציה היעודיית שמזניקה את הכוננים. עמותת איחוד הצלה יכולה לבוא בטענות רק אל עצמה. אם הם היו ממלאים אחר ההוראות של משרד הבריאות, כפי שמתנהלים באחריות כל שאר הארגונים, הכל היה נראה אחרת. המחאה המדומה שלהם נועדה אך ורק למטרת יחסי ציבור ולמען הסר ספק יצויין כי אין כל פגיעה או סכנה לחיי אדם. מדובר בפייק ניוז".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר