פעילות בנקודת זכות (צילום: שרית עוזיאלי)
פעילות בנקודת זכות (צילום: שרית עוזיאלי)

שישים שנה לאחר שעלתה לישראל, שרה הוכרה כניצולת שואה

שרה לא קיבלה קצבה חודשית כניצולת שואה מאז שעלתה לישראל. בעקבות מפגש עם יועץ זכויות של עמותת אביב לניצולי השואה ב"נקודת זכות ירושלים", היא הוכרה כניצולת שואה וחייה השתנו

פורסם בתאריך: 25.12.18 11:13

שרה, ניצולת שואה בת 80 מירושלים, לא קיבלה קצבה חודשית מהאוצר, רק משום שעלתה לישראל מרומניה אחרי אוקטובר 1953. במשך שנים רבות היא חיה בדוחק, עד שהגיעה ל"נקודת זכות" – מרכז מיצוי זכויות בקהילה, שמפעילה עמותת אביב לניצולי השואה, בשיתוף עיריית ירושלים, כשירות ללא תשלום לניצולי שואה תושבי העיר וחייה השתנו.

שרה נפגשה עם עו"ד דוד נויהוף, יועץ זכויות בעמותת אביב לניצולי השואה, שהסביר לה שכיום היא זכאית לקצבה חודשית מהרשות לזכויות ניצולי שואה משום שהתלוותה לאביה בעבודות כפייה וייתכן שתהיה זכאית גם לתגמול מוגדל לפי הכנסה משום שהיא מתקיימת רק מקצבת ביטוח לאומי ולמענק של 2,500 יורו מוועידת התביעות.

עו"ד נויהוף סייע לשרה בהגשת כל הבקשות לכל הגופים בארץ ובחו"ל ותוך כמה חודשים הבקשות של חיה אושרו וחייה השתנו מן הקצה אל הקצה, כאשר בחשבון הבנק שלה התקבל תשלום רטרואקטיבי בסך 15,000 ₪, לצד קצבה חודשית בסך 6,000 ₪ ממשרד האוצר ומענק חד פעמי בסך 2,500 יורו.

"כל השנים לא קיבלתי קצבה וכבר לא האמנתי שיהיה שינוי לטובה, ואז פגשתי את עו"ד דוד נויהוף שבזכותו חיי השתנו. ללא הסיוע המקצועי שלו לא הייתי מקבלת את הזכויות שלי!", סיפרה לנו שרה בהתרגשות.

סיוע אישי לניצולי השואה
עמותת אביב לניצולי השואה מפעילה 18 נקודות זכות ברחבי הארץ, בשיתוף רשויות מקומיות.
בירושלים פועלת נקודת זכות בשותפות עם עיריית ירושלים בשלושה מוקדים שונים: בלשכה אזורית דרום העיר ברחוב אוסישקין 38 (02-5456327), בלשכה אזורית צפון העיר ברחוב קלרמון גאנו 1 (02-6587914), ובמנהל קהילתי פסגת זאב ברחוב משה דיין 135 (02-5848905/6).
יש לתאם פגישה מראש בטלפון.

אורלי סיון, מנכ"לית עמותת אביב לניצולי השואה: "אלפי ניצולי שואה בישראל טרם מיצו את זכויותיהם, ולעיתים הזכויות יכולות להוות את ההבדל בין עוני לחיים בכבוד וברווחה. יועצי הזכויות של עמותת אביב לניצולי השואה ממתינים לכם בנקודות הזכות בכל רחבי הארץ. אנחנו קוראים לכל ניצולי השואה ובני משפחותיהם לפנות לנקודת הזכות בעירם או למוקד הסיוע הארצי של העמותה: 072-2424404 עוד היום. הסיוע כולו ניתן במקצועיות – וללא תשלום".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר