אילוסטרציה תיכון (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
אילוסטרציה תיכון (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

הנתונים נחשפים: מיהם התיכונים המצטיינים בירושלים ומי החלשים?

הרשימה המלאה נחשפת לראשונה, ובאמצעותה הורים יכולים להשוות את ההישגים ואת אחוזי הנשירה בתיכונים ברחבי העיר

פורסם בתאריך: 27.4.17 11:06

מי התיכונים המצטיינים בירושלים? ומי התיכונים החלשים בעיר? הרשימה המלאה נחשפת לראשונה, ובאמצעות הורים יכולים לבדוק את ההישגים, את שיעור המצטיינים, אחוזי הנשירה, הזכאות לבגרות וגם את שיעור הנבחנים במתמטיקה ברחבי העיר ולמעשה ברחבי הארץ.

הרשימה המלאה, המבוססת על מאגר הנתונים של משרד החינוך נחשף השבוע ב-Themarker על ידי הכתב ליאור דטל (לרשימה המלאה) – הורים ותלמידים מוזמנים להיכנס, לבדוק ולהשוות את מצב התיכונים בירושלים.

 בצמרת רשימת התיכונים המצטיינים תיכון עירוני דתי אוולינה דה רוטשילד בשכונת רחביה, שבו שיעור הזכאים לבגרות עומד על 100 אחוז, שיעור המצטיינים עומד על 5.56 אחוז ושיעור הנשירה כמעט אפסי – 0.39 אחוז. במקום השני מדורג תיכון הגמנסיה העברית הוותיק ברחביה עם שיעור זכאות לבגרות של 99.14 אחוז, שיעור מצטיינים 8.62 אחוז ושיעור נשירה של 0.11 אחוז.

בית הספר אוולינה דה רוטשילד

בית הספר אוולינה דה רוטשילד

 

הגמנסיה העברית ירושלים (צילום: תמר הירדני)

הגמנסיה העברית ירושלים (צילום: תמר הירדני)

לפי הרשימה במקום השלישי ממוקמת אולפנא תיכון לאמנויות בקטמון – שיעור זכאים לבגרות 98.53 אחוז, שיעור מצטיינים 5.88 אחוז ואחוז הנושרות עומד על 0. במקום הרביעי – התיכון היוקרתי ליד האוניברסיטה בגבעת רם עם שיעור זכאים לבגרות שעומד על 98.19 אחוז, שיעור מצטיינים 35.54 אחוז ו-0.68 אחוז שיעור נשירה.

תיכון ליד האוניברסיטה (צילום: יהונתן ויצמן)

תיכון ליד האוניברסיטה (צילום: יהונתן ויצמן)

מפתיע לראות כי התיכון הישראלי למדעים בקרית היובל – בית ספר פרטי שנחשב לבעל הישגים גבוהים במיוחד בתחום המדע, מדורג במקום החמישי עם שיעור זכאות של 97.62 אחוז, אולם נראה כי מבחינת שיעור הצטיינות בית הספר עולה על כולם עם  41.98 אחוז של מצטיינים. שיעור הנשיה עומד על 0.38 אחוז.

התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות (צילום: רפי קוץ)

התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות (צילום: רפי קוץ)

מיד אחריו מדורגים בעשירייה הראשונה התיכונים אולפנא תורנית חורב, האקדמיה למוזיקה, תורני ניסויי בנות פלך ודרכי שרה.

יש לציין כי תיכון דרור בקרית משה ותיכון הניסויי במרכז העיר מדורגים במקום ה-42 וה-43 בהתאמה, עם שיעור זכאות לבגרות זהה – 70 אחוז.

 ומי בתחתית? לפי הרשימה במקום ה-96 ממוקם מכון בית יעקב למורות ובית הספר בנות ויזניץ, שבהם נראה כי לא ניגשים לבגרויות. בתיכונים החרדים האחרים שיעור הזכאים לבגרויות נמוך מאוד.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר