פריחה בגן הבוטני, אירוע ט"ו בשבט במגדל דוד (צילומים: צביה אדלר, ריקי רחמן)
פריחה בגן הבוטני, אירוע ט"ו בשבט במגדל דוד (צילומים: צביה אדלר, ריקי רחמן)

ט"ו בשבט בירושלים: מגוון אירועים יתקיימו השבוע ברחבי העיר

בחירת מנהיג חדש בגן הבוטני, תחרות צילומים במוזיאון הטבע, עולם הצומח במוזיאון המדע ומגוון אירועים נוספים יתקיימו השבוע ברחבי העיר לכבוד ט"ו בשבט

פורסם בתאריך: 18.1.19 15:24

לכבוד ט"ו בשבט, שיחול ביום שני הקרוב, 21.1, יתקיימו ברחבי ירושלים פעילויות שונות במוסדות התרבות. האירועים הללו יחלו כבר מחר, שבת (19.1), בגן הבוטני שבגבעת רם עם בחירת מנהיג חדש לגן.



מהגן הבוטני נמסר כי "ברוח הימים בהם אנו נמצאים, המבקרים בגן הבוטני יוכלו לקחת חלק ב"בחירות" למנהיג חדש לגן. המתמודדים לתואר הנכסף הם 'האלון' – הפעיל החברתי, 'האלה' – בעלת המצב הערכי, 'ההדס' – המוביל את הפן הירוק ורבים טובים אחרים. כל מבקר יוזמן לגשת לקלפי ולהצביע לצמח שלדעתו ראוי להיות מנהיג הגן".


מוזיאון ישראל: תערוכה בכיכובה של הכוכבת ההוליוודית קייט בלאנשט


פרט לבחירות המיוחדות, יתקיימו פעילויות טבע ירוקות כמו שתילת פרחים ברחבי הגן הבוטני, סדנת כדורי זרעים – זרעי בר של הארץ, סדנת יצירה מחומרי טבע המצויים בגן, ציור וצביעה של דפי צביעה ענקיים שימתינו לילדים על הדשא וקיר ברכות בו יוזמנו המבקרים לכתוב ברכות לאילנות. הפעילות אינה כרוכה בתוספת תשלום וכלולה במחיר הכניסה לגן. בגן הבוטני מציינים כי יש סיכוי שכבר במהלך ט"ו בשבט יזכו המבקרים לראות את תחילת פריחת הדובדבן היפני שבכניסה לגן, במהלך סיור בין הפרחים הוורודים. (שבת, 19.1, 15:00-10:00).

פריחה בגן הבוטני (צילום: צביה אדלר)

פריחה בגן הבוטני (צילום: צביה אדלר)

בראשון הקרוב, ערב ט"ו בשבט, יקיים מוזיאון מגדל דוד בשיתוף חבורת 'כביש אחד' אירוע של התבוננות, ניגון, תנועה וריקוד תחת הכותרת "עצים מתגעגעים לגשם". האירוע מתקיים בהשראת מסורות עתיקות והוא יכלול גם ארבע כוסות של יין ארצישראלי.

בעקבות חבורת מקובלים צפתית מהמאה ה -17, יתבוננו המשתתפים בעצים הצומחים ויקבלו מהם השראה לחיים מלאי צמיחה ברוכה. הערב יכלול התבוננות בטקסטים ממקורות עבריים שונים, שירה מקודשת, ותנועה מונחית בהשראת הסופיים (זרם מיסטי באסלאם) ושבטים עתיקים. על הלימוד אחראית נעמה שקד, על התנועה מאיר אבינר ועל הניגון אורקה טופלר. האירוע הוא חלק מסדרת אירועים המתקיימים במגדל דוד סביב לוח השנה העברי המבקשים לגלות בחגים הישנים פנים חדשים ורלוונטיים. האירועים משלבים מקורות עבריים עתיקים וחדשים יחד עם פרקטיקות ממסורות סופיות ושבטיות תוך חיבור לגוף ולנפש, באמצעות התבוננות, מוזיקה ותנועה. (ראשון, 20.1, 20:00).

ט"ו בשבט במגדל דוד (צילום: ריקי רחמן)

אירוע ט"ו בשבט במגדל דוד (צילום: ריקי רחמן)

פעילות נוספת לט"ו בשבט תתקיים במוזיאון הטבע, שמזמין את הציבור לתחרות צילום של שקדיות. כל מתחרה יכול להשתתף עם עד שלושה צילומים (בגודל מועדף של 15X21), עם עדיפות לתמונות מירושלים וסביבתה. ניתן לצלם גם מהטלפון הנייד. לצילומים אפשר להוסיף טקסט שאינו עולה על שלושה משפטים.

את הצילומים יש למסור עד לסוף ינואר למזכירות המוזיאון, שם תמוקם תיבה שתאפשר למסור את הצילומים בכל שעה, כאשר יש לציין שם, טלפון וכתובת מייל. התמונות תשתתפנה בתערוכה באולם התערוכות של המוזיאון, ושלוש התמונות הנבחרות תזכו בתעודה המקנה כניסה משפחתית חופשית במשך שישה חודשים.

במוזיאון הרצל יתקיימו בימים ראשון ושני סיורים לכבוד ט"ו בשבט העוסקים בחזון, צמחיה ובהנצחה (40-30 שקלים למשתתף).

במוזיאון המדע תתקיים ביום שני, 21.1, תוכנית מיוחדת שתעסוק בעולמות הצומח. התוכנית תכלול 'הדגמה בפיתה': הדגמה מדעית חווייתית בהשתתפות הקהל בה ילמדו כיצד נוצר החור בפיתה, במסגרתה יחשמלו המבקרים מלפפון, יבעירו מקור אנרגיה מפתיע וייצרו מוס-חומוס. פעילות נוספת היא 'שתיל-פתיל', בניית עציץ מיוחד ואקולוגי תוך יישום מנגנון פיזיקלי. במוזיאון יתקיים גם מפגש וסיור "מה עושים הצמחים בלילות?" על חשיבות האור כמקור חיים. המפגש יתקיים בתערוכת 'שדות המחר'. המבקרים יכירו את חשיבות אור השמש לקיום הצמחים ואת תהליך הפוטוסינתזה, ויתנסו בדו תחמוצת הפחמן, אחד המרכיבים העיקריים בתהליך.

במתחם התחנה הראשונה יתקיימו בראשון ושני פעילויות מיוחדות לחג ללא תשלום וביניהן דוכני אוכל ויין מקומיים, סדר ט"ו בשבט, ערב שירה בציבור, הרצאות בנושאי מוצרי טבע, סדנת שמן זית ועוד.


בר בהר: הרפתקה קולינרית בהרי ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר