יאיר סבח דניאל בכניסה לדירתו ברחוב רבקה (צילום: שלומי הלר)
יאיר סבח דניאל בכניסה לדירתו ברחוב רבקה (צילום: שלומי הלר)

אחרי 30 שנה: תושב בקעה כבן 70 קיבל צו לפינוי דירתו מחברת עמידר

יאיר סבח דניאל מתגורר ברחוב רבקה כבר 30 שנה. לפני שלושה חודשים הוא קיבל צו פינוי, כשלטענתו לא הוזמן כלל לבית המשפט. עורכת דינו טוענת כי "המקרה הזה משקף את התנהלות הממסד מול האנשים השקופים"

פורסם בתאריך: 17.1.19 13:29

כבר 30 שנה שיאיר סבח דניאל, בן 70, מתגורר בדירתו ברחוב רבקה בבקעה, אלא שלפני שלושה חודשים הוא קיבל צו לפינוי הדירה ב-28.2.19. את הצו הוציאה לו חברת 'עמידר', בטענה כי הוא פלש לדירה שאינה שייכת לו ואינה רשומה על שמו בטאבו.



בשיחה עם "כל העיר" מדגיש דניאל באופן חד משמעי כי "לפני 30 שנים חכרתי בדמי מפתח את הדירה. שילמתי כ-150,000 שקלים תמורת הנכס. הבעיה היא שלפני כמה שנים פרצו לי לדירה וגנבו את כל המסמכים, שם היה כתוב הכל. כעת אין לי שום הוכחה שהדירה שלי".

קיוסק האומה המיתולוגי פונה, הבעלים מוחה מול בניין העירייה

לדברי דניאל, ההוכחה היחידה לכך שהוא מתגורר באותה הדירה כבר 30 שנים היא הכתובת שמופיעה על המסמכים שהוא מקבל כבר 30 שנה מהביטוח הלאומי.


הדירה של יאיר סבח דניאל ברחוב רבקה (צילום: שלומי הלר)

הדירה של יאיר סבח דניאל ברחוב רבקה (צילום: שלומי הלר)


לדניאל, חשוב לומר, היו חיים לא קלים. הוא נפצע בראשו בזמן שירותו הצבאי בהנדסה קרבית, התגרש מאשתו והקשר שלו עם ילדיו רופף. לדבריו, בעקבות הפציעה שעבר במהלך השירות הצבאי הוא בקושי מתנייד.

שרון בר-צבי, עורכת דינו של דניאל, מותחת בשיחה עם "כל העיר" ביקורת נוקבת על הממסד וטוענת כי "המקרה הזה משקף את התנהלות הממסד מול האנשים השקופים, הנזקקים, שהמערכת לא שומעת ולא מגנה עליהם".

לדברי בר-צבי, צו הפינוי כנגד דניאל הוצא ללא ידיעתו ומבלי שהוא קיבל את הזכות להגן על עצמו. "מרשי קיבל פסק דין כנגדו בהיעדר הגנה", היא מציינת ומוסיפה, "פסק הדין אישר את פינוי מרשי מהדירה מבלי שנשמעה עמדתו. כיום, מרשי עומד על זכותו לקיום משפט הוגן ולביטול צו הפינוי. הצלחנו לעכב את הפינוי, שנקבע לתאריך 28.2.19, עד להכרעה בתביעה שהגשנו לביטול פסק הדין, שניתן בהיעדר הגנה".

בר בהר: הרפתקה קולינרית בהרי ירושלים

מחברת עמידר נמסר בתגובה: "בשלב זה פינוי הנכס מושהה. הפונה פלש לנכס שהינו בבעלות רשות מקרקעי ישראל ומתגורר בו באופן בלתי חוקי. חשוב להדגיש כי מדובר בנכס שאינו דיור ציבורי, ובמקרה בו יאיר נדרש לפתרונות דיור, נשמח לסייע לו בהליך לבדיקת זכאות לדיור ציבורי ולתאם איתו פגישה בהקדם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר