גן החיות התנ"כי (צילומים: מיכל פישמן-רואה)
גן החיות התנ"כי (צילומים: מיכל פישמן-רואה)

דעה | גן החיות של כל המשפחות הירושלמיות

יום ירושלים 2019: גן החיות התנ"כי הפך למתחם הבילוי האהוב על כל המשפחות - יהודיות וערביות, חילוניות וחרדיות. רק חבל שמחיר הכניסה הפך עם השנים להיות יקר. יקר מדי | טור דעה

פורסם בתאריך: 30.5.19 10:05

גן החיות התנ"כי הוא ללא ספק אחד האתרים המזוהים ביותר עם ירושלים. לירושלמים הוא זיכרון ילדות, בכל התחנות שעבר בטרם הגיע למשכנו הנוכחי.

אין ספק שהיום, כשגן החיות הירושלמי הוא כבר עיר קטנה, הממשיכה להתפתח בקצב מסחרר – קסמו רק הולך ועולה.

כל תצוגה מושקעת יותר מקודמתה. הכל חדיש, נגיש וממגנט לצפות ולחקור. מעבר לכך, חווית הטיול בגן כל כך עשירה, שניתן לטייל בו בכל יום מימות השנה, למעט אולי ימים גשומים. המרחבים האין סופיים, השבילים החבויים, פינות החמד, גן השעשועים ופארק הפסלים, הם רק חלק קטן מכל מה שניתן למצוא בו.


גן החיות התנכי (צילום: מיכל פישמן-רואה)

(צילום: מיכל פישמן-רואה)


יש כמובן את כל הביתנים הממוזגים והמסודרים, לחיות קטנות, לבעלי כנף ולשוחים במים (מי צריך ללכת לאקווריום עם תצוגה מושקעת כזאת?), יש את פינת ההאכלה של הלורים, ופינת הליטוף של חיות החווה. המחילות של הנבחניות וחלונות ההצצה של הסוריקטות. בקיצור, בכל צעד אפשר למצוא חוויה חדשה או הרפתקה מרנינה.





בנוסף לכל הטוב הזה, ללא ספק אחד המאפיינים הבולטים ביותר בגן, הוא היכולת שלו לרכז את כל אנשי העיר, הארץ והעולם, ללא הבדלים של דת או גזע. בגן החיות תמיד ניתן לצפות במגוון האנשים המבקרים, דתיים וחילוניים, ערבים וחרדים, מוסלמים ונוצרים. ירושלמים, ישראלים ותיירים. כולם מגיעים לצפות בקסם המיוחד שקיים רק בגן החיות התנ"כי. זה משהו מעבר למבחר החיות העשיר, מעבר לתצוגות, מעבר לצוות מסביר הפנים. זאת ירושלים במלוא הדרה. המקום שמחבר את כולם באופן שווה.


גן החיות התנכי (צילום: מיכל פישמן-רואה)

(צילום: מיכל פישמן-רואה)


ולמרות כל הטוב הזה, אם יכולתי לבקש לשנות בו משהו, הייתי מבקשת לשנות את יוקר הביקור בו. מחיר הכניסה בעיניי יקר מאוד. משפחה של זוג+2, תאלץ להיפרד מ-200 שקלים לכניסה חד פעמית! ואם יחליטו בני המשפחה ליהנות מגלידה לקינוח, ייפרדו מעוד כ-50 שקלים. וזה בעיניי פוגע בכל ההנאה שבביקור. אם רק היה ניתן להגיע למחירים הוגנים יותר בכניסה, ומחירים שפויים יותר במזנון, זה היה מושלם.


מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)


נותר רק לקוות שפנינת החמד הזאת המסמלת כולה אחדות ומגוון קהילתי משובח, תמשיך לפעול 7 ימים בשבוע לטובת כלל מבקריה ללא הבדלים. בדיוק כמו הקהל הפוקד את גן החיות התנ"כי, גן החיות של ירושלים. גן החיות של כולנו.

מיכל פישמן-רואה, מנהלת קבוצת הפייסבוק "אמהות ירושלמיות (והסביבה)", בעלת טור קבוע ב"כל העיר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    באמת מחירי הכניסה עולים ועולים. גם במוזיאון המדע זה כך. התחיל כמחיר שווה לכל נפש, והפך למחיר מופקע. למען האמת, כך זה בכל אתר. לגבי גן החיות התנ"כי – משתלם לעשות מנוי. עד כמה שידוע לי (אבל זה נכון ללפני למעלה מחמש שנים), מחיר מנוי שנתי למשפחה לא היה גבוה בהרבה ממחיר כניסה חד פעמית למשפחה, ואז אפשר להיכנס כמה פעמים שרוצים במהלך השנה למקום המופלא הזה. אלא אם כן, גם מחיר המנוי זינק בשנים האחרונות (צריך לבדוק)

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר