אמבולנס של מד"א בי-ם (צילום: תומר נויברג-ג'ני)
אמבולנס של מד"א בי-ם (צילום: תומר נויברג-ג'ני)

בת שנה וחצי טבעה בבריכה פרטית בעיסוויה: פונתה להדסה במצב אנוש

התינוקת טבעה בבריכה פרטית בבית בשכונת עיסוויה - היא פונתה במצב אנוש לבית החולים הדסה הר הצופים

פורסם בתאריך: 7.6.19 15:51

פעוטה בת שנה וחצי טבעה בבריכה פרטית בבית בשכונת עיסוויה במזרח ירושלים. הפעוטה הובאה על ידי בני משפחה לבסיס מג"ב מצודת אדומים – פרמדיקים של מד"א הוזעקו למקום והעניקו לו טיפול ראשוני. הפעוטה פונתה במצב אנוש לבית החולים הדסה הר הצופים.

במד"א ירושלים מספרים כי "בשעה 14:15 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על פעוטה שטבעה בבריכה פרטית בבית בשכונת עיסאוויה בירושלים והובאה על ידי בני משפחתה למצודת אדומים הסמוכה. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח הדסה הר הצופים פעוטה כבת שנה וחצי במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה".




בתוך כך, לפני ארבעה שבועות פורסם ב"כל העיר" על מקרה שבו בת שנה ושלושה חודשים הוכשה על ידי נחש צפע סמוך לירושלים. הילדה הובאה למרפאת 'כללית' בבית שמש – למקום הוזעקו צוותי מד"א ירושלים. פרמדיקים וחובשים של מד"א הגיעו למקום, לאחר שהתינוקת הוכשה סמוך למושב אדרת במועצה האזורית יהודה. על גופה נראו סימני ההכשה. הפרמדיקים פינו את התינוקת להדסה עין במצב בינוני.

לפי נתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, מתחילת שנת 2019 טבעו למוות 6 ילדים.  בשנה שעברה (2018) מתו בטביעה 37 ילדים, זהו מספר מקרי המוות בטביעה הגדול ביותר בעשור האחרון.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם: "טביעה היא סיבת התמותה השנייה בשכיחותה של ילדים.  ילדים מתחת לגיל 5 או שאינם יכולים לשחות חייבים השגחת מבוגר ליד מים.
בריכות פרטיות יש לגדר ולהתקין בגדר שער עם נעילה אוטומטית למניעת כניסת ילדים ללא השגחה".


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר