עודד קטש (צילום: ניר קידר)
עודד קטש (צילום: ניר קידר)

דעה | בידיים שלו – העבודה שממתינה לעודד קטש בבנייה לעונה הבאה

מלאכת הרכבת הסגל החלה, כשבסיס איכותי - פלדין ותומאס - כבר יש. כעת יצטרך המאמן להתאים את החלקים החסרים ולבנות קבוצה חזקה ואטרקטיבית | טור דעה

פורסם בתאריך: 1.7.19 12:02

כמו בכל קיץ, החודשיים הקרובים, שבהם ייבנו עודד קטש וגיא הראל את סגל הקבוצה, הם קריטיים להפועל ירושלים מודל 2019/2020. אמנם ניתן לערוך שינויים במהלך העונה ולרוב גם יש צורך בכך, אבל בתקופה הזו בונים את השלד לעונה כולה. מה שיקרה בחודשיים הקרובים יהווה בסיס לאיך תיראה הפועל ירושלים בעונה הבאה.

משימת הרכבת הסגל היא תהליך לא פשוט. לא מדובר רק על הבאת השחקנים הכי טובים ככל האפשר (כמובן עם הגבלות תקציביות), אלא התאמת השחקנים אחד לשני – על הפרקט ומחוצה לו – והתאמתם לשיטת כדורסל מסוימת שתפיק מהם את המיטב.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

הפועל ירושלים של שני הקיצים הקודמים עבדה בגישות שונות. אחרי האליפות עם סימונה פיאניג'ני על הנייר הגיעו שני שחקנים שאמורים היו לשדרג את הסגל, שאפילו משלימים אחד את השני מבחינה מקצועית, אוסטין דיי ואלן אומיץ'. אבל המציאות הוכיחה שעל הנייר לפעמים נשאר רק על הנייר וזה לא מה שמקבלים על הפרקט. השחקנים לא התחברו למאמן, לא התחברו אחד לשני, האווירה לא היתה טובה וזה בא לידי ביטוי על הפרקט עם עונה שבארנה מעדיפים לשכוח. בקיץ הקודם הוחלט לשים דגש על שחקנים רעבים, שיש להם לאן להתקדם ועם אופי נוח יותר. למרות הסיום המר והביקורת שהקבוצה מקבלת על ההופעה בפיינל-פור – זה עבד. לדעתי בניית הקבוצה בעונה האחרונה היתה מוצלחת, הן מבחינת השחקנים עצמם והן מבחינת החיבור ביניהם.

כמובן שיש מה לתקן. הצעד הכי חשוב, שכבר בוצע ועל כך שאפו לקודקודים, היה להשאיר את שני השחקנים המשמעותיים של הקבוצה, ג'יימס פלדין וטיישון תומאס. פלדין היה הסקורר המרכזי בקבוצה וברור שהוא מתאים גם לרמות גבוהות יותר (וגם היה שם), ולא פחות חשוב מזה היה נטול אגו והשקיע הרבה על הפרקט. תומאס, לטעמי, הוא אחד הזרים הכי טובים ששיחקו כאן. אימפקט אדיר בשני צידי המגרש, שיפור בהתקפה, מינימום טעויות ואנרגיות בלתי נגמרות.



המשימה החשובה כעת היא להתאים לשניהם שחקנים מתאימים – פלדין יצטרך גיבוי התקפי למשחקים בהם הוא מתקשה לבוא לידי ביטוי, וצריך לציין שזה קרה לא מעט דווקא במאני טיים. תומאס מאוד מגוון ויכול לשחק בכמה עמדות ולצד כמה שחקני פנים, אבל מול קבוצות עם סייז משמעותי, הפועל צריכה מישהו שיכול לשמור על מספרי 5.


אלון אקרמן (צילום: פרטי)

אלון אקרמן (צילום: פרטי)


הפועל צריכה להמשיך ולשים דגש על שחקנים חיוביים שמגיעים בנקודה טובה בקריירה, עם גרף שיפור ומוטיבציה להצליח. מבחינה מקצועית צריך לשדרג את הסגל בנקודות מסוימות, כדי לאפשר גמישות. בהתקפה יש צורך בשחקנים יותר יציבים בקליעה מבחוץ. בהגנה חשוב שתהיה אופציה להעמיד הרכבים שיכולים להחליף הרבה בהגנה עם שחקנים שמסוגלים לשמור על מספר עמדות, אבל גם חמישיות עם סייז משמעותי יותר ויכולת להגן על הצבע.

מעל הכל – הפועל צריכה להמשיך להיות קבוצה רעבה. התהליך שהחל בקיץ הקודם הוא חיובי, ולמרות הסיום הלא מוצלח, הסגל הזה צריך ריענון ותיקונים קלים כדי ללכת צעד אחד קדימה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר