מתחם התחנה הראשונה. (צילום: דודי סער)
מתחם התחנה (צילום: דודי סער)

הדרמה הגדולה בעירייה: ניסיון חדש לסגירת מתחם התחנה בשבתות

במכתב שנשלח אל מ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר, יו"ר ועדת התכנון והבנייה, עולה דרישה לקיים דיון אודות פעילות המתחם בשבתות. "הבחירות האחרונות הראו כי רוב הציבור בעיר רוצה בשמירת השבת"

פורסם בתאריך: 19.7.19 09:01

פורום תושבי ירושלים למען השבת דורש מסגן ומ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר (דגל התורה) להפסיק את הפעילות של מתחם התחנה בשבתות.

ממכתב, שנשלח השבוע על ידי פורום תושבי ירושלים למען השבת, גוף שמאגד תושבי ירושלים משכונות שונות העיר, אל ראוכברגר, יו"ר הוועדה לתכנון ולבנייה, ופרטיו הגיעו לידי "כל העיר" עולה קריאה חד משמעית להפסיק את פעילות מתחם התחנה בשבתות.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

במכתב ששלחו חברי הפורום למען השבת לראוכברגר נכתב, בין השאר, "אנו פונים אליך, כמי שמוביל והוביל את סיעת 'דגל התורה' במהלך מסע הבחירות האחרון, בו חרטתם על דגלכם בין השאר גם את שמירת השבת במרחב הציבורי בעיר, וכמי שעומד כיום בראש הועדה המקומית לתכנון ובניה, בה אמור להתקיים הדיון הנוסף, לפעול בהקדם על מנת לקדם את הדיון המדובר, לא להתמהמה ולא לאפשר לדבר לחמוק. נפלה לידיך הזדמנות זו לחיזוק צביון השבת בעיר, לשינוי המגמה הקיימת בירושלים בשנים האחרונות, ועיני כל תושבי ירושלים נשואות אליך לראות האם תפעל כמצופה או שמא חלילה תאבד הזדמנות יקרה זו".



ברוך שכטר, חבר הפורום, מציין כי "פנינו לאליעזר ראוכברגר, כמי שהבטיח שיפעל לחזק את השבת בעיר, על מנת שיפעל לשנות מגמה ולהפסיק את חילולי השבת במתחם התחנה. הבחירות האחרונות הראו כי רוב הציבור בעיר רוצה בשמירה על צביון העיר ועל השבת בה, ואנחנו מקווים שגם סגן ראש העיר יהיה קשוב לקולות האלו ויפעל לחזק את השבת במרחב הציבורי בעיר".



הטריגר, יש לציין, הוא משיכת עתירה בנושא מתחם התחנה. העתירה, שהגיש לפני למעלה משנה חבר המועצה יוחנן ויצמן (אגודת ישראל) נגד העירייה וראש העיר הקודם ניר ברקת, נגעה באישור חורג שניתן בזמנו למתחם התחנה – אישור שניתן בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ולא בוועדה המקומית. את העתירה משך ויצמן בעקבות דברים נחרצים של השופט בנושא החזרת הנושא לדיון בוועדה המקומית לתכנון, זאת במידה שתעלה דרישה כזו מהשטח.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. יוסף

    יאללה נמאס מהחרדים האלו כבר זה שמשה ליאון נבחר זה לא אומר שהרוב רוצה שבת יש הרבה חרדים שהצביעו שהם בכלל לא גרים בירושלים לעומת זאת ברקוביץ נבחר רק על ידי תושבי ירושלים ואם כל החילונים היו יוצאים להצביע למשה ליאון לא היה סיכוי

  2. ו. הוגו

    "דת היא הצל אשר מטיל היקום על האינטיליגנציה האנושית".
    טפילים נבערים.

  3. רחל

    נראה אתכם מסתדרים בלעדינו החילוניים כשתגרמו לנו לעזוב את ירושלים עם כל הכפיה הדתית שלכם וחוסר הסובלנות שלכם כלפינו ולצורך שלנו לבלות קצת בעיר שלנו בשבת. העיר תקרוס תרבותית וכלכלית. איזו צרות עין לרצות לסגור את המקום היחיד כנעט לבילוי נעים בירושלים. ממש ואהבתך לרעך כמוך.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נו ? גם רוב הציבור רוצה שתתגייסו , תעבדו ותפסיקו לגזול ….

  5. ירושלמי שנימאס לו

    תמשיכו, תמשיכו לעצבן את החילונים. מי שבאמת יפסיד מזה זה אתם. כי בסופו של דבר אתם מיעוט. ככל שתמשיכו, יותר ויותר קולות יזלגו למפלגות שיוצאות נגדכם. ולא חסרות כאלה בימינו. בסוף תמצאו את עצמכם עם מפלגות מנודות שאף אחד לא יכול להכניס לקואליציה. ואז לכו תדעו איזה חוקים יעברו. יש מצב שאפילו יכריחו אתכם להתגייס לצבא. ואז כולנו נבוא לצחוק עליכם, כי אתם הבאתם את זה על עצמכם.

  6. בני

    ומה יעשו בעלי העסקים שכבר פתוחים בשבת שם בשנים האחרונות? יפסידו את הכסף שלהם בגלל הרצון הדבילי הזה של הדתיים הקיצוניים שלא יודעים מה זה דו קיום? אני מקווה שאנשים העירייה לא יתייחסו למכתב הזה ברצינות.

  7. ירושלמי בנשמה

    הלוואי הלוואי! כן יהי רצון!! עם ישראל צדיקים. נשמור על השבת באהבה וברצון, והיא תשמור עלינו.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ליוסף אצלכם תמיד הרציפה העקומה ולא אתם יודעים לרקוד בקיצור רוב תשובי ירושלים זה30 אחוז חרדים 50 אחוז ערבים ורק עשרים אחוז חילונים שעושים רעש כאלו הם שבעים אחוז

  9. שי

    נראה לי נכון שלא שייך שירושלים תהיה עיר בילויים בשבת.
    מי שרוצה שילך לת"א.
    ירושלים תמיד סימלה את הפאן הדתי.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר