הלוויית הרב משולם סולובייצ'יק (צילום: RONEN ZVULUN/רויטרס)
הלוויית הרב משולם סולובייצ'יק (צילום: RONEN ZVULUN/רויטרס)

החרדים הם הפריבילגים החדשים | דעה

על רקע תלמודי התורה הפתוחים באין מפריע והלוויות הענק בירושלים: החרדים-החסידים נהנים מזכויות יתר - אין אכיפה, אין סמכות שלטונית, אבל יש נחל ארוך-ארוך, בלתי נגמר ושופע של יותר מדי כספים ציבוריים, שממומנים על ידי הציבור היצרני - מצב שמנציח ומעצים את היעדר הצדק החלוקתי במדינה. קוראים לזה פריבילגיה

פורסם בתאריך: 10.2.21 15:46

היום לא חייב לסגור נחל ציבורי שופע בצפון כדי להיות פריבילג. מספיק להיות חרדי, שמשתייך לאחד הפלגים הקיצוניים, והופ, כבר קפצת לקאסטה הגבוהה במדינה, לזו שנהנית מזכויות יתר ומהעלמת עין בוטה מצד רשויות האכיפה.

בחודש האחרון, וגם היום, תלמידי תלמודי התורה מגיעים למוסדות החינוך באוטובוסים צפופים ויושבים בכיתות, בחיידרים, בניגוד להנחיות. בזמן הזה שרי הממשלה הפריטטית מתכתשים ומתקשים להחליט על מתווה חזרה בטוח לבתי הספר, והדור האבוד קורס לתוך ניהול ממשלתי מטורלל. בשבוע שעבר סערה המדינה אחרי שנערכו שתי הלוויות ענק, באותו יום, של מנהיגים רוחניים בציבור החרדי-ליטאי – ראש ישיבת בריסק הרב משולם סולובייצ'יק (99), וראש ישיבת קמינץ הרב יצחק שיינר (98) – שניהם נפטרו לאחר שנדבקו בקורונה. נהר של מנחמים ליווה אותם בדרכם האחרונה, מסע הלוויה שהפך למסע הדבקה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


והרי למען השם, משפחות שלמות איבדו במשבר הקורונה את יקיריהן, אחרות מתמודדות עם מוות של קרוב ממחלות אחרות, תאונות דרכים, שיבה טובה, לא חסרות נסיבות, רובן נפרדו ממתיהן באופן מצומצם. שמעתי אפילו על כאלה שערכו הלוויות בזום, ומשפחות שכולות נמנעו, בהוראת הממשלה, מלעלות השנה לקבריהם של הנופלים והנופלות, אבל יש ציבור שלגביו אין דין, אין סמכות שלטונית, אין שוטרים באופק. השוטרים, כך נמסר לאחר מכן, חששו משפיכות דמים. גם השוטרים יודעים עם מי יש להם עסק, מדובר בבריונים.

בינתיים, מערבה משם, לא פחות מארבעה שוטרים הוזעקו לאכוף אדם שעושה יוגה לבדו על חוף הים. באמת חוצפה מצדו, הוא עלול להדביק את הצדפים בקורונה.

ובכל זאת, הפרות נרשמות בשני המגזרים. אך מה שמבדיל בין ההלוויות ההמוניות של החרדים-החסידים לבין מסיבות החילונים הוא עקרון המודעות. בשני המקרים הציבור שמפר את הנחיות הקורונה מודע לכך שמדובר בעבירה על החוק, ההבדל הוא שבמסיבות החילונים מארגניה ומשתתפיה מנסים להתחמק מגורמי האכיפה, לא רוצים להיתפס, וכשנתפסים – אין ספק שהעונש צריך להיות חמור. מנגד, ההלוויות וההתקהלויות של החרדים-החסידים נערכות בריש גלי, אין מה להסתיר, הכל על השולחן, או מדויק יותר – מתחת לגשר המיתרים בירושלים בואכה הר המנוחות גבעת שאול, דרך כביש 1, לעיני הציבור והמשטרה – שכולם יראו, ישמעו וידעו – אנחנו הציבור בישראל שלוקח לעצמו בכוח זכויות יתר.


פתיחת תלמוד תורה הבוקר בירושלים (צילום: אמיל סלמן)

פתיחת תלמוד תורה בירושלים, בניגוד להנחיות – אוקטובר 2020 (צילום: אמיל סלמן)


והמשטרה – היא אוכפת את ההנחיות היכן שנוח לה, כי היא יודעת שאכיפה בפארק או במסיבות הנוער החילוניות לא תפיל ממשלה, אך אכיפה בהלוויות הענק, בשטיבלך, במעוזי הקהילות החרדיות בירושלים, בבית שמש, באשדוד, בבני ברק, תוביל למלחמת עולם פוליטית. ככה זה כשקבוצה קטנה ופריבילגית מנהלת את החיים של כולנו.

הבריונות לא קיימת רק בהפרת הנחיות הקורונה – אנחנו מרגישים אותה בצמתים החשובים של חיינו. אביעד משה, שניסה לרצוח את אשתו, סירב לתת לה גט, בשם כוח הרבנות הבלתי סביר, שירה איסקוב היתה כבולה לגוף שאותו מנהל מיעוט חשוך. עוד מהלך שמתקיים בישראל ההייטקיסטית, המודרנית, זו שאליה כולם מתקשרים ונושאים עיניים – ערים בישראל יתוכננו ללא ספסלים מטעמי צניעות. מה אם זו לא השתלטות כוחנית של הפריבלגיה.

מעמדם במדינה הוא גבוה מכל אחד אחר. ראש הממשלה בנימין נתניהו מתקשר לרב קנייבסקי כדי לסגור איתו פינות בנוגע לסגר; תחבורה ציבורית בשבת שתשרת את הציבור החילוני? לא, הכל צריך להיות ברגישות, בעדינות; להכניס חמץ בפסח לבתי החולים? צריך להגיע כאן עד לבג"ץ כדי לאפשר לאנשים לאכול מה שהם רוצים, מתי שהם רוצים.

ובינתיים, בריאות הנפש גוססת, התוכנית לבלימת אלימות במשפחה מוקפאת, המורים נאבקים לשכר ראוי, העצמאיים, אלה ששרדו את משבר הקורונה – נאבקים לפרנסה, ויש שנלחמים על פת לחם ונאלצים לגנוב סימילאק מהמכולת. תקציבים לא מועברים למקומות שבאמת צריכים, אבל העיקר שתלמידי הישיבות נהנים מקצבה חודשית במימון מסי הציבור היצרני, במקרה הזה אף אחד לא הוצא לחל"ת.

בפריבלגיה החברתית של גידולי הפרא צריך במקרה הזה להילחם בקלפי. הגיע הזמן שהציבור היצרני ידרוש את הזכויות והתקציבים המגיעים לו. נהר הכספים שייך לציבור כולו, ולא רק לקיבוץ החרדי-החסידי. בבחירות הקרובות תצביעו למפלגות היחידות, שבאמת-באמת לא יישבו עם החרדים בממשלה הבאה, אחרת, באמת, אוי א-ברוך איזה צורעס.



 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. עזרא

    כל מילה מדוייקת על שני המגזרים, הממשלה המשותקת אבל צועקת , והשוטרים שהפשכו לכלי שרת של אוחנה וחבריו.

  2. אביה

    ממש פריבילגיה….להשתייך לזרם קיצוני ולא משנה דתי או חילוני ערבי או יהודי במדינה זה פריבילגיה ובריונות לצערינו זה נמצא בכל חברה ללא קשר לשיוך של דת מגזר ומגדר
    הם חיים בתוכנו וחלק מהחברה שלנובכל המגזרים צריך לדעת לקבל את כווולם ללא קשר לדת מגזר או מגדר!!!
    למרות שדעתי האישית שקיצוניות מובילה רק להרס וחורבן!!!!

  3. בטלנותם אמונתם

    לא עובדים
    לא לומדים
    לא משרתים
    לא משלמים מיסים
    רק נזק החרדים האלה עושים
    ואנחנו משלמים אליהם
    וגם מנקים אחריהם

  4. ויוי

    אתם יודעים מה הבעייה שלכם שאתם מוזנים מהתשקורת שלצערי שונאים חרדים וזה לא פייר לשמוע צד אחד..שופט שומע שני צדדים..שכחתם את האירגונים שעושים חסד לכל עם ישראל:יד שרה ..עזר מציון..לב לאחים שמסכנים את חייהם למען בנות שנשבו בידיי ערבים..ועוד הרשימה ארוכה..אנחנו לא צריכים להיות כפויי טובה..והעיקר לא לשנוא שום יהודי..ואם אתם רוצים לשמוע עוד צד אז כדאי שתפנו להרב זמיר כהן..הרב שלמה בניזרי..שי לפידות..הרב אורי זוהר..ואז תבינו כמה שאתם טועים וטועים בגדול..

  5. יהושע

    החרדים לא עובדים? לא מייצרים? חיים על חשבון המדינה? מי הכניס לכם את זה בראש, התקשורת הקלוקל?
    זה רק שנאה לשמה, אנטישמיות במילה אחרת…
    קודם כל תבדקו את הנושא לפני שאתם כותבים!
    החרדים כמו רוב אזרחי המדינה עובדים קשה ומשלמים מיסים כמו כולם.
    אבל לקבל תקציב על המוסדות הם בקושי מקבלים, רק אחרי דיונים קשים ומפרכים מקבלים איזה חתיכה קטנה מהעוגה כשרוב הכספים הולך למוסדות חילוניים דווקא!
    זה עוד כתבה שלכם שהוא מלא בשנאה, תתביישו!!!!

  6. חיה

    בושה בושה בושה!!! איך אתם יכולים לכתוב כזאת כתבה??? חושבים שכל החרדים לא עובדים? חיים על קופת המדינה??? קניתם את השקרים של הטלויזיה אבל תבדקו את מה שאומרים לכם!!! תלכו לעיר חרדית כמו בני ברק או ביתר ותראו מי העובדים שם!? המוכרים העורכי דין המנהלים וכו תבדקו טוב טוב איזה שקרים מחלקים לכם…
    ותקציבים זה שטויות שחבל על הזמן ההבדל בין תלמיד ישיבה לסטודנט שלומד לדוגמא אומנות היא הבדל שמים וארץ!!! אל תאמינו לכל מה שאומרים לכם לכו תחפשו את האמת!!

  7. כתבה מגעילה ושקרית

    כמה שנאה? נכון, הם לא בסדר, אבל אם להורים יש ילד מרדן הם יסיתו את כל האחים לשנוא אותו? יטיפו שימות,ירקב, או ירעב? כולנו אחים, ושנאה תהרוג אותנו יותר מהקורונה, הכח שלנו הוא אהבה אז תשתמשו בו זה יוביל את כולנו. חבל שהכתבה מסכסכת בין אחים….

  8. אזרח ותיק בירושלים

    החרדים סבורים שהחילונים הינם " החמור של המשיח"
    ולכן בגלל הריבוי העצום שלהם וביגלל ש"תורתם אומנו תם" ,מיתכוון שר הפנים דרעי לקחת כסף מהרשויות העשירות ( רעננה,הרצליה,כפר שמריהו ,רמת השרון,ראשון לציון,מודיעין ועוד) ולחלקו בין ביתר עילית,מאה שערים ,בני ברק ,אלעד ,מודיעין עילית,בית שמש. לכן החילונים ימרדו כנגד החיים על חשבונם , שתפסו עליהם טרמפ ויסרבו בתוקף להסדר שכזה .
    אם החרדים ישרפו במחאה ,פחי אשפה ,יש להשאירם
    ללא פחי אשפה. אם ישליכו אבנים על אוטובוסים ,יש להשאירם ללא תחבורה ציבורית . רק כך ילמדו ש"חיסון"
    רבניהם לא יצילם ממוטציה חילונית …!!

  9. מאיר k

    לא מהדבש ולא מהעוקץ.
    זו חברה שחייה בכלא עצמי ובפחד מתמיד מהעסקנים שלהם ומהרעבנים שלהם.
    משקרים לנו שהם לומדים תורה, זה לא נכון, הם לומדים תלמוד הזוי שאין לזה כל קשר למציאות. הם קוראים לנו חילונים, בזמן שהם בעצמם חולנים ללא תקנה, שחיים בשקר ובפחד תמידי בחברה רשעית.

  10. לאן הגענו?

    הכו בחרדים והצילו את ישראל
    בואו נגרש את כל החרדים

  11. נכון - זכויות יתר

    את יודעת למה יש להם זכויות יתר ?
    אסביר :
    הם פשוט יוצאים להצביע בהמוניהם בניגוד לשאר הציבור.
    120% הצבעה – שמעתי שגם המתים מצביעים שם.
    אם שאר המגזרים היו יוצאים גם הם להצביע באחוזים גבוהים, המשקל שלהם בשולחן שבו מחליטים היה זהה לגודלם באוכלוסייה, הם לא היו מקבלים את ועדת הכספים ושאר תיקים כלכליים שמאפשרים לקבל ולחלק זכויות יתר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר