תיאטרון החאן, לאה גולדברג (צילומים: דוברות תיאטרון החאן, פריץ כהן - לע''מ)
תיאטרון החאן, לאה גולדברג (צילומים: דוברות תיאטרון החאן, פריץ כהן - לע''מ)

תיאטרון החאן: ערב שכולו לאה גולדברג

האירוע יתקיים ביום שלישי הקרוב במסגרת סדרת מפגשים לרגל שנת ה-50 לתיאטרון. ינחה אותו פרופ' שמעון לוי, שהיה תלמידה של גולדברג

פורסם בתאריך: 18.1.18 13:30

ערב מיוחד לזכרה של לאה גולדברג יתקיים ביום ראשון הקרוב (21.1) בתיאטרון החאן. האירוע הוא השלישי מתוך סדרת מפגשי תרבות מעניינים שמתקיימים בתיאטרון החאן במסגרת חגיגות היובל של התיאטרון.

המפגש שיוקדש לגולדברג ז"ל, מהשמות המובילים בשירה ובספרות הישראלית המודרנית, יתקיים תחת הכותרת 'החלום הוא צייר גדול' – שמו של ספר שירה לילדים ובו קובץ משירייה. הערב יסקור תחנות חשובות בחייה של המשוררת והסופרת, ויעסוק במקומה של הכתיבה לילדים בעולמה של גולדברג.

לאה גולדברג (צילום: פריץ כהן - לע''מ)

לאה גולדברג (צילום: פריץ כהן – לע"מ)

את המפגש ינחה פרופ' שמעון לוי, חוקר תיאטרון, במאי ומתרגם, שאף זכה להימנות עם תלמידיה של לאה גולדברג עצמה. במפגש ישתתפו פרופ' אריאל הירשפלד, מבקר תרבות וספרות, מסאי וחוקר ספרות ופרופסור לספרות באוניברסיטה העברית; עו"ד יאיר לנדאו, מנהל עיזבונה של לאה גולדברג ובנה של מינה לנדאו, חברתה הקרובה ביותר; דורי פרנס, מתרגם ומלחין, שהלחין את פרויקט 'צריף קטן' שכלל שורה ארוכה של שירים משירי לאה גולדברג לילדים; דורון תבורי, שחקן, זמר ויוצר; ושחקניות תיאטרון החאן, עירית פשטן ונטלי אליעזרוב, שיציגו במהלך הערב בליווי מוזיקלי של עמרי דגן.

"השתתפתי בקורס או שניים בהנחיית לאה גולדברג באוניברסיטה העברית, בשנות ה-70", מספר פרופ' לוי לקראת האירוע. "היא היתה אישה אינטנסיבית, עצובה, שעישנה הרבה – גם בזמן השיעור. אני זוכר במיוחד כיצד היתה ממוללת גפרור בין שלוש אצבעות, במין תנועה כפייתית".

 

 

לוי נזכר ביכולות הפנומנליות של גולדברג: "למדנו אצלה את הרומן האירופי, והיא היתה מצטטת קטעים שלמים בעברית מתוך 'מלחמה ושלום'. היא סיפרה בהתרגשות עצומה על הנסיך אנדריי מתחת לעץ באוסטרליץ. אחזה בה ברגעים האלה התרגשות גדולה, זה בשונה מהאיפוק ומהמתח שהפגינה ברגעים אחרים. גולדברג היתה מורה מעולה עם אהבה גדולה לספרות. היא עשתה זאת בהצלחה ובאופן מרשים ביותר".

כאמור, זהו הערב השלישי שמתקיים במסגרת חגיגות היובל לתיאטרון החאן. הערב הראשון התקיים בחודש נובמבר והוקדש לאליעזר בן יהודה ולשפה העברית. הערב השני, 'כינור ברוך מיתרים', התקיים בחודש שעבר ועסק כולו בנכסי התרבות שהותיר אחריו זאב ז'בוטינסקי. את הערב הזה פתח הזמר והיוצר ערן צור, שביצע טקסטים שז'בוטינסקי כתב, ובראשם השיר 'כולה שלי'. במהלך הערב, שאותו הנחה מנכ"ל מכון ז'בוטינסקי, גדעון מיטשניק, התקיים רב-שיח שבו השתתפו הפוליטיקאי דן מרידור, הסופר והחוקר הלל הלקין, מחבר הספר 'ברית הבריונים' אורי אפנצלר-ירדני ופרופ' לוי.

תיאטרון החאן (צילום: דוברות תיאטרון החאן)

תיאטרון החאן (צילום: דוברות תיאטרון החאן)

מהנהלת התיאטרון נמסר כי בהמשך השנה צפויים מפגשי תרבות נוספים, שיוקדשו ליהודה עמיחי, לזלדה, למשפחת בנאי ועוד. נוסף על אלו יתקיימו במהלך השנה שיתופי פעולה עם מוסדות תרבות ירושלמיים, כמו מופע האופרה 'הנזל וגרטל' שיתקים בתיאטרון החאן בחודש מרץ, בשיתוף האקדמיה למוסיקה ולמחול.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר