הסינמטק, מתוך הסרט "זה בידיים שלך", מתוך הסרט "לשחות או לא להיות" (צילומים: אורן בן-חקון, באדיבות רד קייפ, באדיבות סרטי נחשון)
הסינמטק, מתוך הסרט "זה בידיים שלך", מתוך הסרט "לשחות או לא להיות" (צילומים: אורן בן-חקון, באדיבות רד קייפ, באדיבות סרטי נחשון)

השבוע בסינמטק: פסטיבל קולנוע צרפתי

במסגרת הפסטיבל, שזוהי השנה ה-16 לקיומו, יוקרנו שוברי קופות מהשנה האחרונה לצד קלאסיקות צרפתיות מכל התקופות

פורסם בתאריך: 17.3.19 10:47

החל מסוף השבוע הנוכחי ועד לסוף חודש מרץ יארח הסינמטק את פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה-16. כמו בשנים הקודמות, גם השנה תוכנית הפסטיבל משלבת בין סרטים מצליחים בביקורות ובקופות מהשנה האחרונה, לצד כמה קלאסיקות. רבים מסרטי הפסטיבל מועמדים לפרסים רבים במסגרות שונות, פסטיבלים ותחרויות סיכומי השנה. הפסטיבל מופק על ידי חברת ההפצה עדן סינמה בע"מ בראשות קרולין בונה והמכון הצרפתי בישראל ונערך בחסות יוניפרנס פילמס, המכון הצרפתי בפריז ואחרים. את הסרטים בחרו מנהלת הפסטיבל קרולין בונה ונספחת האודיוויזואלית של המכון הצרפתי בישראל סטפני רבורדין.



מתוך הסרט "זה בידיים שלך" (צילום: באדיבות סרטי נחשון)

מתוך הסרט "זה בידיים שלך" (צילום: באדיבות סרטי נחשון)

אז מה בתוכנית השבוע? מחר, שבת (16.3) יוקרן הסרט "לולה ואחיה", בבימויו של ז'אן פול רוב. זוהי דרמה משפחתית שהצליחה לזכות באהדת הקהל בזכות הקולנוע האלגנטי והיכולת להציע חוויה רגשית מספקת. ביום ראשון (17.3) יוקרן הסרט "בידיים טובות", דרמה על עובד סוציאלי שלוקח למשפחתו תינוק. ז'יל ללוש המככב בתפקיד הראשי היה מועד על התפקיד לפרס סזאר לשחקן הטוב ביותר.

מתוך הסרט "לשחות או לא להיות" (צילום: באדיבות סרטי נחשון)

מתוך הסרט "לשחות או לא להיות" (צילום: באדיבות רד קייפ)

בשני השבוע ניתן יהיה לצפות בשני סרטים קלאסיים בכיבובה של קתרין דנב בכרטיס אחד: "מטריות שרבורג", ו"קלייר דארלינג". לפני מספר שבועות הלך לעולמו המלחין מישל לגראן, שהלחין את המוזיקה לעשרות סרטים בצרפת ובהוליווד. שיתוף הפעולה הקולנועי הבולט שלו היה עם הבמאי ז'אק דמי בסרט "מטריות שרבורג", וההקרנה היא חלק ממחווה עבורו במסגרת הפסטיבל.

בשני תתקיים גם הקרנה מיוחדת של אחד הסרטים הטובים והמצליחים של השנה בצרפת "לשחות או לא להיות". הסרט מועמד ל- 10 פרסי סזאר, ומספר על חבורת גברים במשבר גיל ה-40 המקימים נבחרת של שחייה צורנית. ההקרנה תתקיים בנוכחות הבמאי ז'יל ללוש והמפיקים אלאן אטאל והוגו סליניאק.


הסינמטק (צילום: אורן בן-חקון)

הסינמטק (צילום: אורן בן-חקון)


במהלך השבוע הקרוב יוקרנו הסרטים "צילום משפחתי" דרמה בבימויה של ססיליה רואו, "המעבר לאהבה" בבימויים של רומן בורנג'ה ופיליפ ריבו, והדרמה התקופתית "על המשמר" בבימויו של קסביה בוואה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר