מכבי שירותי בריאות (צילום: יח"צ)
מכבי שירותי בריאות (צילום: יח"צ)

הסוד‭ ‬לרפואה‭ ‬מנצחת‭ ‬במטרופולין‭ ‬ירושלים: שילוב‭ ‬בין‭ ‬אנושיות‭ ‬לחדשנות‭ ‬

‭"‬מודל‭ ‬משולב‭ ‬של‭ ‬רפואה‭ ‬אישית‭ ‬ואנושית‭ ‬לצד‭ ‬חדשנות‭ ‬ושימוש‭ ‬בטכנולוגיה‭ ‬מתקדמת‭ ‬הוא‭ ‬הדרך‭ ‬הטובה‭ ‬ביותר‭ ‬לשיפור‭ ‬בריאות‭ ‬המטופלים‭ ‬שלנו‭"‬. לרגל‭ ‬יום‭ ‬ירושלים, ראש‭ ‬מחוז‭ ‬ירושלים‭ ‬והשפלה‭ ‬של‭ ‬מכבי‭ ‬שירותי‭ ‬בריאות, ד"ר חגי פרנקל, בריאיון מיוחד על רקע תנופת הצמיחה של מכבי בעיר

פורסם בתאריך: 18.5.23 13:35

"ירושלים היא מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית ומהווה את הלב הפועם של המחוז שלנו", אומר ד"ר חגי פרנקל, ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי שירותי בריאות, הקופה הצומחת ביותר בעיר בשנים האחרונות. "בעשור האחרון אנחנו מובילים מהפכה בשירותי הבריאות במטרופולין הירושלמי. אנחנו משקיעים בקהילה הירושלמית ומרחיבים את התשתיות, מחזקים את השירותים ופועלים באופן יומיומי לשיפור הזמינות וחוויית השירות. במקביל אנחנו מגייסים את מיטב הרופאים והרופאות, שהם העוגן המרכזי של מכבי".

לדברי ד"ר פרנקל, השילוב בין רפואה אישית ואנושית המותאמת לצורכי החברים במכבי יחד עם שימוש בטכנולוגיות מתקדמות בשירות ובטיפול, הוא שילוב מנצח שמקדם את בריאות כלל הציבור, בירושלים ובכל הארץ. "עולם הרפואה מתפתח בקצב מסחרר ורפואה דיגיטלית הפכה להיות אחד הכלים המרכזיים כיום לקבלת טיפול, אך חייבים להמשיך ולהשקיע בקשר הבינאישי בין הרופאים למטופלים. קשר משמעותי בין אנשים מבוסס על יחס אישי, אמפתיה וחמלה. דבר המקבל משנה תוקף כשמדובר בבריאות ובהצלת חיים. הקשר בין המטופלים לצוותים חשוב לאין שיעור, גם בשימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר. החיבור בין הגישות – האנושיות לצד החדשנות הטכנולוגית, הוא שיוצר מודל רפואה אופטימלי".

ד‭"‬ר‭ ‬חגי‭ ‬פרנקל' ראש‭ ‬מחוז‭ ‬ירושלים‭ ‬והשפלה במכבי‭ ‬שירותי‭ ‬בריאות (צילום: עילאי כנפו)

ד‭"‬ר‭ ‬חגי‭ ‬פרנקל' ראש‭ ‬מחוז‭ ‬ירושלים‭ ‬והשפלה במכבי‭ ‬שירותי‭ ‬בריאות (צילום: עילאי כנפו)

ד"ר פרנקל, ששימש סגן קצין רפואה ראשי, חיבר גם בצה"ל בין המגמות. הוא ייסד את תחום החדשנות הרפואית בצה"ל, פעל לשילובן של טכנולוגיות פורצות דרך בחיל הרפואה, קידם פיתוח מנהיגות רפואית בהכשרות של אלפי מפקדים בסדיר ובמילואים ויזם רפורמה במערך הסיעוד הצה"לי. "יוזמות שמטרתן הייתה לבנות הון אנושי מקצועי, שייתן שירות איכותי ואישי תוך שימוש בתשתית מתקדמת".

"המטרה המרכזית שעומדת לנגד עינינו במכבי, בהובלתה של המנכ"לית סיגל דדון-לוי, "היא להעניק למטופלים שלנו את השירות הטוב ביותר מלידה ועד זקנה, בשגרה ובמצבי חירום", הוא מדגיש. "אנו יוצרים עבור החברים שלנו בירושלים מעטפת שירותים קהילתית בהתאמה אישית לכל מגזר: חילוני, חרדי, דתי לאומי וערבי – זוהי העוצמה והחוזקה שלנו בעיר".

 

 

צמיחה חסרת תקדים בירושלים

"בשנה האחרונה פתחנו בירושלים ובסביבתה מרפאות חדשות, בין היתר בארנונה, ברמת שלמה, במבשרת ציון ובמזרח ירושלים. הקמנו מרכז מומחים לילד במרכז העיר, בו ניתנים שירותי רפואה לילדים ממגוון מקצועות בזמינות גבוהה. גייסנו את רופאי ורופאות הנשים הטובים ביותר והרחבנו את פעילות מרכז בריאות האישה, שנותן שירות איכותי לאלפי נשים. הרחבנו את שירותי הרפואה הדחופה, כדי לתת מענה זמין ונגיש בזמן אמת. אנו מספקים שירותי מרפאה תורנית במספר מרכזים רפואיים למקרים הדחופים מדי ערב. ועל הפרק – הקמת מרפאה בשכונת בית וגן והקמת מרכז רפואי גדול וחדיש בהר חומה.

"הצמיחה מקבלת חיזוק משמעותי באמצעות שותפויות עם חברות קבוצת מכבי – אסותא, בית בלב, מכבי טבעי, מכבי דנט ומכבי פארם. לפני כשנתיים פתחה רשת אסותא מרכז מכונים מתקדם במיקום מרכזי בעיר. השילוב של קבוצת מכבי בירושלים מייצר עוצמה של בריאות ומעטפת טיפולית הוליסטית. אנו מבינים את האחריות שלנו לעשות כאן ועכשיו ולחזק את הרפואה בקהילה ובמקביל להניח את התשתיות לעתיד".

חיזוק הקשר עם הרופאים – תנאי להצלחה

"אחד הנושאים החשובים ביותר שתורמים להצלחה של מכבי הוא הקשר החזק עם הרופאים, שהם המשאב היקר ביותר שלנו. רופא שירגיש מוערך ומשמעותי ייתן שירות אנושי מעולה", אומר ד"ר פרנקל. הוא מוסיף כי צוותי הרפואה והרופאים בקהילה בפרט, מתמודדים עם עומס אדיר. "המחסור בכוח אדם רפואי בישראל הוא אתגר לאומי והמדינה חייבת להיערך עם תוכנית ארוכת טווח להתמודדות עם הסוגיה".

החשיבות שהוא רואה בחיזוק הקשר עם הרופאים הביאה את ד"ר פרנקל להוביל מיזמים ייחודיים במחוז ירושלים והשפלה: "מועצת הקולגות" – פורום של רופאים עצמאיים, שמסייע להנהלת המחוז בגיבוש אסטרטגיות פעולה ובהתוויית מדיניות, ו"קפה ראש מחוז" – מפגשים עם רופאים בשטח, בהם מקיימים דיאלוג משותף לשיפור וייעול השירות.

מדברים ירושלמית

מדוח שנתי של הביטוח הלאומי, שמנתח את ניוד המבוטחים בין קופות החולים השונות עולה, כי מכבי היא קופת החולים היחידה, שצומחת במספר החברים במטרופולין ירושלים כבר שבע שנים ברציפות. גם דוח מכון ברוקדייל שהתפרסם לאחרונה וסוקר את רמת השירות בקופות החולים, הצביע על כך שמכבי היא הקופה המובילה בשביעות הרצון של מבוטחיה ביחס לשאר קופות החולים עם 91 אחוז מהחברים שהיו מרוצים מהשירות.

"נתונים אלה הם ההוכחה שמודל הרפואה, המשלב רפואה אנושית וחדשנות, הוא הנוסחה המנצחת", מסכם ד"ר פרנקל. "אנחנו יודעים לדבר בשפה הירושלמית וזה בעצם מה שעושה את ההבדל. זה הופך את מכבי לארגון הבריאות המוביל והצומח ביותר בעיר. החברים הירושלמים בוחרים להצטרף אלינו ובוחרים להישאר איתנו כי אנחנו מעניקים להם את השירות הטוב ביותר, המקצועי ביותר והאישי ביותר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר