ד"ר ישי לב בשבוע הבריאות של ערי ישראל (צילום: שלומי הל)
ד"ר ישי לב בשבוע הבריאות של ערי ישראל (צילום: שלומי הל)

שבוע הבריאות של ערי ישראל: "הדיגיטל לא בא במקום הטיפול הפיזי אלא בנוסף"

בהרצאה מרתקת שהעביר ד"ר ישי לב, מומחה ברפואת המשפחה במרכז הרפואי כללית מבשרת ציון, הוא דיבר על יחסי הרופא-מטופל בעידן הדיגיטלי, זאת במסגרת במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל, יוזמת "רשת שוקן" ו"כל העיר" בשיתוף "כללית"

פורסם בתאריך: 20.11.19 09:54

רופא בטייקאווי: מה קורה כשמטופלת מודיעה לך בוואטסאפ שהיא קיבלה אבחנה שהיא חולה בסרטן? איך הקדמה מאפשרת לרופא להיות זמין גם במרפאות המרוחקות יותר בלי להגיע אליהן פיזית? ומה עוד צפוי לנו במהפכה הדיגיטלית בתחום הרפואה? על השאלות הללו ואחרות ענה ד"ר ישי לב, מומחה ברפואת המשפחה במרכז הרפואי כללית מבשרת ציון, בהרצאה שנתן אתמול, שלישי, במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל.

שבוע הבריאות של ערי ישראל, יוזמת "רשת שוקן" ו"כל העיר" בשיתוף "כללית", רשם במהלך הימים האחרונים הצלחה גדולה. אל ההרצאות, שנערכו בטרמינל במתחם התחנה, הגיעו עשרות תושבי ירושלים ששאלו שאלות, התעניינו ושמעו הרצאות מרתקות מפי מומחי ורופאי 'כללית'. שבוע הבריאות עמד בסימן מהפכת הדיגיטל והקדמה ברפואה, וזה היה גם הנושא של הרצאתו של ד"ר לב.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בתחילת דבריו שיתף ד"ר לב על ימיו הראשונים כרופא וסיפר כי "עשיתי את ההתמחות בתקופה שמחשבים רק התחילו להיכנס למרפאות והיו רופאים שניסו להדוף את זה. כשנכנסו המחשבים היו גם כאלה שהיה חשוב להם להשאיר את התיקים הרפואיים הירוקים של פעם. זו התקופה שבה אני למדתי. האינטרנט היה בחיתוליו, ובמיוחד השימוש הציבורי בו".

בשנים האחרונות הולכת ומתגבשת מול עניינו המהפכה הדיגיטלית של הרפואה, ועל פי ד"ר לב, זה קורה בכמה היבטים: "כמובן שהתיק הרפואי הפך להיות ממוחשב לחלוטין כולל האבחנות והמרשמים. גם הקשר עם המטופל הופך לאט לדיגיטלי וכן, זה דורש גמישות מסוימת. דברים שלמדנו והתרגלנו לבדוק פיזית, מקרים בהם למדנו שצריך להסתכל בעיניים, לשים יד על הכתף, עכשיו זה אחרת. היום גם אם אנחנו לא יוזמים את זה, המטופל יכול להגיש פנייה מקוונת. השבוע למשל הגעתי בצאת שבת לעשות ניירת במרפאה, וקיבלתי פניה דחופה בוואטסאפ המאובטח, שבו המטופלים שלי מתייעצים איתי. מטופלת נדרשה לעצה ועזרה לאחר שאובחנה עם סרטן לפני הסוף שבוע. אז אחרי שדאגתי לה לכל ההפניות בכל זאת ביקשתי שתבוא פיזית. כי יש מקרים שבכל זאת צריך להסתכל בעיניים ולשים יד על הכתף, אבל לפחות היה לה סעד דחוף גם בשיחה וגם טכני ביעוץ ובכל ההפניות וההתחייבויות . אני מספר את כל זה כדי להבהיר שהדיגיטל לא בא במקום הטיפול הפיזי אלא רק בנוסף".

לדברי ד"ר לב, "משרד הבריאות התיישר עם מה שקורה בשטח. למשל פעם אי אפשר היה לגבות כסף על טיפול אונליין כי היה פחד שזה יחליף את הרפואה הפיזית, היום בהחלט אפשר".

ד"ר לב גם ענה לשאלות מהקהל, אחת מהן היתה לגבי הקשר הבין-אישי. ד"ר לב הסביר: "היום כל הקופות מקיימות תיק ממוחשב שמחזיק את כל המידע הרפואי אונליין ולמטופל יש גישה לחלק הולך וגדל מהמידע הזה, אנחנו בכללית היינו הראשונים בגישה זו. וזה ממש משנה את הפרידגמה ולמעשה הופך את היחסים בין הרופא והחולה ליותר שוויוניים. כשאתה כמטופל מרגיש שותף אמתי, יותר מודע ויותר מעורב, זה מקרב אותך לרופא. כל האינטראקציה עם הרופא הופכת ליותר אינטראקטיבית ויותר דומה לשיחה".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר