יום הכיפורים בירושלים (צילום: אמיל סלמן)
יום הכיפורים בירושלים (צילום: אמיל סלמן)

סיכום יום הכיפורים בירושלים: 112 לידות בהדסה ובשערי צדק; דליפת גז חמורה בגבעת מרדכי ושריפות

שירותי כבאות והצלה ירושלים הגיבו לעשרות אירועים חירום במהלך הצום וטיפלו, בין השאר, בפינוי בניין בגבעת מרדכי בשל דליפת גז חמורה; בנוסף, טופלה שריפת חורש גדולה דרומית לשכונת גילה

פורסם בתאריך: 9.10.19 20:20

יום הכיפורים 2019 בירושלים עבר עם עשרות אירועי חירום שבהם טיפלו כוחות ההצלה והחירום. בין האירועים הבולטים בירושלים: פינוי דיירי בניין בגבעת מרדכי בשל הצטברות גז באחת הדירות וכמו כן שריפת חורש גדולה דרומית לשכונת גילה.

הבשורות המשמחות יותר הן כי במהלך יום הכיפורים התרחשו בירושלים עשרות לידות, 40 מתוכן במרכז הרפואי הדסה ו-72 לידות במרכז הרפואי שערי צדק.

מהדסה נמסר כי "325 ילדים ומבוגרים טופלו במהלך יום הכיפורים בבתי החולים של הדסה. עיקר הפגיעות בילדים היו מאופנים, חתכים, שברים ומקרים קלים נוספים. במבוגרים – בעיקר התייבשויות או מחלות רקע בהחרפה. מזל טוב ל-40 היולדות שילדו במהלך החג".

משערי צדק נמסר: "במהלך יום הכיפורים צוותי המלר"ד במרכז הרפואי שערי צדק העניקו טיפול רפואי ל 205 מטופלים בחדרי המיון מתוכם
135 מבוגרים ו-70 ילדים. כ-50 מהילדים קיבלו טיפול בחבלות וחתכים.

"72 תינוקות חדשים נולדו בחג. 52 מתוכם בשערי צדק ו-20 בביקור חולים".

מנכ"ל שערי צדק, פרופ' עופר מרין: "כבכל שנה שערי צדק נערך ומעניק שירות רפואי מהיר ואיכותי לתושבי ירושלים. אני רוצה להודות לצוותי המלר"ד , למערך המיילדות ולכל צוות שערי צדק על ההיערכות והטיפול המצויין לכל אורך החג".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת" 

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


משירות כבאות והצלה ירושלים נמסר כי "במהלך הצום הגיבו הצוותים של כבאות לעשרות אירועי חירום, ובהם, שריפות, חילוצים, חומרים מסוכנים ועוד. בין שלל האירועים, בלטו מספר אירועי חירום שאך ורק בזכות התגובה המהירה והמקצועית של לוחמי האש, נמנעה פגיעה בתושבים רבים. בשעות הצהריים של יום הכיפורים, פרצה שריפת חורש גדולה בוואדי הנמצא דרומית מערבית לשכונת גילה. 8 צוותי כיבוי והצלה, בסיוע רביעיית מטוסים מטייסת הכבאות "אלעד" ובסיוע אנשי קק"ל השתלטו לאחר מספר שעות של לחימה באש על הלהבות, ומנעו את התפשטות האש אל עבר בתי שכונת גילה ומבני ציבור ותשתית חיוניים סמוכים".

בכבאות והצלה ירושלים מוסיפים כי "בשעות אחר הצהריים של יום רביעי הוזעקו צוותי כיבוי והצלה מתחנות ירושלים, בעקבות דיווח על דליפת גז חזקה בבניין ברחוב השח"ל הנמצא בשכונת גבעת מרדכי. לוחמי האש שהגיעו תוך זמן קצר מאוד למקום, גילו באמצעות גלאים מיוחדים, כי באחת הדירות, ישנה הצטברות של גז ברמה קריטית בתחום הנפיצות, וזאת כתוצאה מברז של גז שהושאר פתוח בדירה. לוחמי האש פינו את הבניין מתושביו עקב הסיכון לשלומם, וכדי למנוע ניצוץ בפריצה לדירה שהיתה נעולה, נכנסו לוחמי האש לדירה דרך החלון באמצעות מנוף גבהים, ותוך כדי סיכון עצמי גבוה, סגרו את ברז הגז, פינו את הגז מהדירה והבניין, ומנעו פיצוץ בבניין".



גם כוחות מגן דוד אדום, שסיירו ברחבי ירושלים במשך כל שעות הצום עבדו שעות נוספות. יש לציין כי במהלך הצום לא נרשמו אירועים מיוחדים מבחינת מגן דוד אדום, כשהאירוע המרכזי הוא שצוות מד"א שהוזעק כדי לפנות יולדת לבית החולים, נאלץ ליילד אותה בעצמו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר