הדמיית מנהרת הגבעה הצרפתית (צילום: עיריית מעלה אדומים)/
הדמיית מנהרת הגבעה הצרפתית (צילום: עיריית מעלה אדומים)

העבודות להקמת המנהרות בצומת הגבעה הצרפתית: התקציב השנתי שאושר – 753 מיליון שקלים

הפרויקט התחבורתי הגדול בצפון ירושלים - ועדת הכספים בעירייה אישרה את תקציב 2020 לעבודות להקמת ארבע מנהרות בצומת הגבעה הצרפתית, שצפויות להקל על הפקקים. היקף ההשקעה הכולל - כמיליארד שקלים

פורסם בתאריך: 28.1.20 08:11

העבודות להקמת ארבע מנהרות בצומת הגבעה הצרפתית עולות הילוך – ועדת הכספים בעיריית ירושלים אישרה השבוא תקציב של 753 מיליון שקלים לטובת פרויקט התחבורה הגדול בצפון ירושלים. ההיקף הכולל של הפרויקט נאמד בכמיליארד שקלים.

העבודות בשטח החלו ביולי 2019, והן צפויות להסתיים בשנת 2023. מדובר בבניית ארבע מנהרות באורך כולל של כ- 4.5 ק"מ – ההפרדה עתידה להקל באופן משמעותי על עומסי התנועה בצפון העיר, עבור הבאים ממעלה אדומים – תתאפשר נסיעה רציפה ללא רמזורים בשני הכיוונים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כמו כן, במסגרת העבודות יוקם חניון 'חנה וסע' עם 1,000 מקומות חניה לנוסעי הרכבת הרכבת. הפרויקט בצומת הגבעה הצרפתית אשר נעשה בשיתוף עיריית ירושלים ומשרד התחבורה ומבוצע באמצעות חברת מוריה, כולל הפרדה מפלסית מתחת לשלושה צמתים ראשיים – צומת הגבעה הצרפתית, צומת הקברים וצומת 'קוקה קולה'. ההפרדה המפלסית תתבצע באמצעות שתי 2 מנהרות דו-מסלוליות ממזרח למערב ובחזרה לכיוון מעלה אדומים, וצמד מנהרות נוסף חד-מסלוליות מכיוון רמות לפסגת זאב ונוה יעקב – ובחזרה. השלב הראשון של העבודות כולל את הרחבת צירי התנועה הסמוכים לצומת, והכנת התשתיות הנדרשות לטובת ביצוע המנהרות שיחלו בשלב השני של העבודות.

כידוע, צומת הגבעה הצרפתית הוא אחד הצמתים העמוסים ביותר בירושלים במרבית שעות היום, אליו מתנקזים מדי יום עשרות אלפי כלי רכב.


צומת הגבעה הצרפתית (צילום הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)

צומת הגבעה הצרפתית (צילום הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)


אישור התקציב לפרויקט המנהרות בצומת הגבעה הצרפתית בוצע במסגרת אישורי תקציבים נוספים לפרויקטים אחרים בעיר, זאת בהמשך לפרסום ב"כל העיר" על כך שדירקטוריון חברת מוריה אישר בשבוע שעבר את תוכנית העבודה בירושלים לשנת 2020, בהיקף כולל של כ-1.8 מיליארד שקלים. 

בין השאר – עבור הקמת מקטע הקו הירוק של הרכבת הקלה קו – בין רחוב שרי ישראל לבין רחוב ירמיהו, אושר תקציב של 86 מיליון שקלים – העבודות כוללות ביצוע עבודות עפר, תימוך, קונסטרוקציה, עבודות בטון שונות, בנייה ופירוק קירות, בניית מבנה תחנת מיישרים, העתקת ובניית תשתיות, סלילת כבישים, עבודות פיתוח נופי, העתקת חניות ושינויים גאומטריים.

עבור הרחבת ציר 60 – הכפלת כביש המנהרות לגוש עציון אושר תקציב של 424 מיליון שקלים – התקציב מיועד להמשך הרחבת כביש 60, כביש המנהרות, ממחלף הרוזמרין עד צומת כביש 375. העבודות כוללות את החלק הדרומי מגשר גילה ועד לצומת 375 באורך של 3.5 ק"מ. כריית מנהרה חדשה והרחבת הכביש כך שיבוצעו 5 נתיבים: 2 נתיבים לכל כיוון ונתיב נוסף עבור נת"צ מתחלף. הפרויקט עתיד להקל על עומסי התנועה בכניסה וביציאה מהעיר ולהפחית באופן משמעותי את עומסי התנועה בציר בגין ובשכונת גילה.

בנוסף, אושר תקציב להמשך כביש המנהרות עד לצומת אלעזר – בגובה 50 מיליון שקלים. העבודות בשלב זה כוללות: ביצוע תפיסה חזקה בשטח, עבודות חישוף, העתקת עצים, העתקת חשמל ועוד.

כמו כן, עבור הקמת חניון אוטובוסים בסמוך לרחבת הביטוח הלאומי אושר תקציב בגובה 25 מיליון שקלים – התקציב מיועד להקמת חניון זמני כמענה לפינוי חניוני האוטובוסים בכניסה לעיר והקמת חניון חלופי לרכבים פרטיים עבור עובדי הביטוח הלאומי במקום החניון הקיים. מדובר בחניון שהיה מיועד לקום בהיכל המשפט, אך בעקבות התנגדות התושבים בשכונת משכנות האומה, כפי שפורסם ב"כל העיר", הוחלט על הקמת חניון אוטובוסים חלופי בכניסה לעיר, בציר שבין רבין לבין משרדי הביטוח הלאומי.

עוד אושר בוועדת הכספים: 17 מיליון שקלים עבור בניית תחנות אוטובוס מונגשות במזרח ירושלים; הקמת נתיב תחבורה ציבורית ברחובות שמגר ושפע חיים ברוממה – 39 מיליון שקלים; תכנון מחלף בייט כחלק מכביש 16 – 36 מיליון שקלים. התכנון יכלול מעברים להולכי רגל לשכונות הסמוכות ולמבני ציבור קיימים ועתידיים וכן תכנון חניון חנה וסע במחלף בייט.

בתוך כך, אישרה ועדת הכספים גם תקצב לסלילת כביש ברחוב פייר קניג בתלפיות, בקטע המחבר בין רחוב משה ברעם לרחוב התעשייה – 11.5 מיליון שקלים.

ראש העיר משה ליאון מסר כי "גם בשנת 2020 עיריית ירושלים שמה לה למטרה להוביל בתחום התשתיות, נראות העיר ותחבורה ציבורית. מגוון הפרויקטים שאושרו היום בועדת הכספים העירונית יביאו להמשך עבודה אינטנסיבית, תכליתית ויעילה. אנו עושים הכל 24 שעות מסביב לשעון על מנת לייעל את העבודה לצמצמם למינימום את הפגישה בחיי התושבים בעיר".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דבש

    תושבי ארמון הנציב וארנונה, סובלים מתחבורה ציבורית לקויה.
    כמו כן, ישנו מחסור במבני ציבור ומסחר, התושבים חיבים לנסוע לכל צורך אפשרי.
    אנו חיבים רכבת קלה, ע"מ לנהל אורח חיים סביר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר