מתנדבת התעוררות בפתח ביתו של הקשיש בגילה (צילום: התעוררות)
(צילום: התעוררות)

משבר הקורונה: המחווה המרגשת של מתנדבת התעוררות לקשיש בגילה שחגג יום הולדת. צפו

כשמתנדבת תנועת "התעוררות" הגיעה בשבוע שעבר לביתו של קשיש, ניצול המצור על לנינגרד, כדי להעביר אליו חבילות מזון היא הפתיעה אותו כשבירכה אותו ברוסית לכבוד יום הולדתו ה-85

פורסם בתאריך: 28.3.20 21:25

מתנדבת תנועת התעוררות הגיעה בשבוע שעבר לפתח ביתו של קשיש, שמתגורר בשכונת גילה בירושלים, על מנת להעביר אליו חבילות מזון במסגרת משבר הקורונה – וכשגילתה כי הוא חוגג יום הולדת 85 היא כבר הכינה מראש בלונים, בקבוק יין ושוקולד. המתנדבת אינגה-גל מדורסקי בירכה את הקשיש, ניצול המצור על לנינגרד, ברוסית לרגל יום הולדתו.

"הגענו עם המתנות והברכות", מספרת מדורסקי, "הבאנו במתנה בקבוק יין ושוקולדים שנאום כל כך אוהב. וכמובן, בלונים! הרי בלונים תמיד מביאים שמחה ומחזירים לילדות. בגלויה כתבנו לו בין היתר -'שתדע רק שלוות נפש ואהבת חינם ושמעליך יהיו תמיד שמים של שלום, בכבוד והערכה אליך צעירי ירושלים'".

מדורסקי בירכה אותו, כאמור, גם בפתח ביתו, עם שמירת מרחק: "נאום היקר! מכל הלב אנחנו מברכים אותך ביום הולדתך וזהו למען האמת יום חשוב לכולנו. אנחנו מאחלים לך שמים של שלום מעליך, שלוות נפש בלי דאגות, אהבה עם בת הזוג שלך, בריאות חזקה בנפש ובגוף וכמובן, אנשים קרובים וחברים לצדך. אוהבים ומעריכים! צעירי ירושלים וחברים למועדון התעסוקה בגילה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אינגה-גל מדורסקי מברכת את נאום בפתח ביתו בשכונת גילה:



מדורסקי, פעילת התעוררות מזה 3 שנים, התגייסה לחמ"ל שהקימה התנועה עם פרוץ משבר הקורונה. החמ"ל פועל בבית הספר לאומנויות ועד כה התגייסו קרוב ל-1,000 מתנדבים ומתנדבות שמשתתפים במבצעי חלוקת מזון למשפחות נזקקות בשיתוף עם העירייה, והגשת תרופות ומזון לקשישים בבידוד.

בהתעוררות מציינים כי "המתנדבים מגיעים מידי יום לעשות בתים ונתקלים באינספור סיפורים מרגשים: קשיש בודד שמבקש שיחגגו לו יום הולדת; משלוח צעצועים לילדי חינוך מיוחד; קריאה לרשויות הרווחה במקרה של גילוי עוני מחפיר של אחת הקשישות בבידוד ועוד ועוד. מרגש עוד יותר הוא הירתמותם של צוות התא החרדי בהתעוררות. ברקע הדווחים על הפרות הוראות משרד הבריאות במאה שערים, עשרות פעילים חרדים בהתעוררות לא רק נשמעים להנחיות אלא אף יוצאים לסייע למבוגרים בבידוד".

אלחנן יונס, פעיל בתא החרדי בחמ"ל מוסיף ומספר כי "קיבלנו פנייה בחמ"ל על זוג קשישים שאין להם משפחה ונמצאים כבר שבועיים בבית כשחסרים להם תרופות חיוניות, מזון ומוצרים נוספים. יצאתי ביחד עם איתמר לוי, מתנדב נוסף בתא החרדי של התנועה לביתם. שמרנו על כל הכללים, כשאנחנו עם כפפות ומסיכה על הפנים. לקחנו מהם את כרטיסי קופות החולים ורשימה של מוצרים החסרים להם. תוך שעה וחצי כבר היינו אצלם בחזרה עם כל מה שהיו צריכים. אני לא טיפוס רגשי בדרך כלל, אבל כשראיתי את דמעות האושר שלהם כשהם ראו מישהו שהם בכלל לא מכירים ובכל זאת יצא וקנה להם ללא כל תמורה, לא יכולתי להתאפק ואני בעצמי הזלתי דמעה של אושר עילאי. הסיפוק ותחושת הנתינה, זהו סיפורו של עם ישראל שבימים קשים יודע לעזוב את הכל בצד ונותן מעצמו אחד בשביל האחר. זאת ירושלים שאני מכיר. מקבלת ומחזירה אהבה לכולם. כמובן, שהשארתי להם את מספר הפלאפון שלי למקרה שיצטרכו דברים נוספים ובמיוחד שעכשיו זאת תקופה שלפני חג הפסח. נפרדנו בעיניים, זה מחזה שלא רואים בכל יום".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. איילת

    יישר כח על פעלכם.
    יברך אתכם ה' בעל מילי דמיטב.
    אין כמו עם ישראל בעולם!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר