חניה בכחול לבן בירושלים
חניה בכחול לבן בירושלים

אכיפה מוגברת? זינוק בהכנסות העירייה מדוחות חניה בשנת 2019

מנתונים שהגיעו ל"כל העיר" עולה כי הכנסות העירייה מגביית דוחות חניה בשנת 2019 זינקו בכ-20 אחוזים לעומת השנה שקדמה לה

פורסם בתאריך: 12.5.20 08:17

מנתונים שהגיעו לידי "כל העיר" עולה כי נרשם זינוק משמעותי בהיקף הכנסות העירייה מדוחות חניה בשנת 2019, לעומת שנת 2018.

מהנתונים עולה כי הכנסות העירייה מגביית דוחות החניה לשנת 2018 עמדו על כ-64 מיליון שקלים, לעומת זאת בשנת 2019 עמדו ההכנסות על כ-77 מיליון שקלים – מדובר בעלייה של כ-20 אחוזים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


עוד עולה מהנתונים כי בחציון השני של 2018 עמדו ההכנסות מדוחות חניה על סך של 35.7 מיליון שקלים, ובחציון השני של שנת 2019 עמדו על סך של 36.5 מיליון שקלים.

מדובר בעלייה דרמטית ומשמעותית של שיעור הדוחות לעומת השנים האחרונות, שנובעת בין השאר בשל שימוש נרחב בפקחי עירייה ובפריסה מוגברת של מצלמות האכיפה בעיר, שלמעשה מתעדות את העבירות והמערכת הממוחשבת שולחת את הדוחות ישירות לבתי הנהגים.

יש לציין כי במהלך סגר הקורונה, עד ליום 3.5, החליטה העירייה שלא לאכוף חניה בכחול-לבן, כחלק מההקלות על תושבי ירושלים במשבר. יחד עם זאת, כאמור, נאכפו עבירות חניה מסכנות חיים, כמו למשל חניה באדום-לבן, חניה על מדרכות וחניה במקומות אסורים נוספים.


עליזה ארנס (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

חברת המועצה עליזה ארנס, יו"ר ועדת הביקורת העירונית (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


יו"ר ועדת הביקורת העירונית חברת המועצה עליזה ארנס (התעוררות) טוענת ותוקפת את התנהלות העירייה בכל הנוגע למסירת הנתונים לוועדה: "עיריית ירושלים בראשות ליאון מתגלה שוב ושוב כבלתי שקופה וכזו שפועלת ללא שיתוף הציבור. זה לא סוד שירושלים היא העיר המובילה בארץ בגביית דוחות חניה וזה רק טבעי שהעיריה תחשוף לציבור את הכנסותיה מכך. בתשובה לבקשתנו לקבל נתונים עבור חציון השני של 2019, קיבלנו נתונים שגויים גם לאחר ניסיון שלנו להבהירם וגם כעבור 29 יום. זוהי דוגמא אחת מיני רבות בה הציבור הירושלמי זוכה ליחס כה מזלזל מנציגיו בעירייה", ממשיכה וטוענת ארנס. "שאילתות ישירות אינן נענות, בקשות לפי סעיף 140א אינן נענות במהימנות ולא בטווח הזמן שנקבע בחוק. צר לי שכך נוהגת העיריה בבקשות של נבחרי הציבור שלה. האם זו ההתנהלות שלה ראויים תושבי ירושלים?".

מנגד, בעיריית ירושלים דוחים את טענותיה של ארנס ומוסרים כי "העירייה נוהגת במדיניות שקיפות מוחלטת, וחברת המועצה קיבלה תשובה לשאלתה בו ביום".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושבת ירושלים

    עיריית ירושלים מצמצמת כל הזמן את מספר מקומות החנייה, ואם בעבר היה אפשר למצוא פה ושם חניה ללא כחול לבן, גם זה הולך ומצטמצם. העבודות בכנפי נשרים בעיצומן והבאים לאזור התעשיה גבעת שאול סובלים מאד, ומה עשתה העיריה לטובת התושבים? הרחיבה את המדרכות במקום שאף אחד לא זקוק להם וביטלה עשרות מקומות חניה. כך אפשר לחלק דוחות לכל מי שהצליח למצוא מקום לשים את רכבו ולהגדיל הכנסות. שרות במיטבו… אני יודעת למי לא אצביע בבחירות הבאות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר