ראש העיר משה ליאון, המדורות במאה שערים בערב ל"ג בעומר (צילומים: שלומי כהן, אוהד צויגנברג)
ראש העיר משה ליאון, המדורות במאה שערים בערב ל"ג בעומר (צילומים: שלומי כהן, אוהד צויגנברג)

המדורות במאה שערים – ראש העיר ליאון ל"כל העיר": "מיעוט קיצוני בירושלים, שביטא למעשה הפקרות מוחלטת"

בשיחה עם "כל העיר" מתייחס ראש העיר משה ליאון למדורות ולחגיגות ל"ג בעומר במאה שערים בניגוד להגבלות הקורונה: "מלבד המקרה הקיצוני, בעיר שבה מתגוררים 300 אלף חרדים לא התקיימו מדורות, זה לא דבר מובן מאליו"

פורסם בתאריך: 13.5.20 08:05

סערת המדורות בערב ל"ג בעומר בבתי אונגרין במאה שערים עלולה להיות פצצה מתקתקת – האם בשבוע הבא צפויה להיות התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה בירושלים?

החגיגות, ההתקהלויות, ההצטופפות והעימותים עם כוחות המשטרה – המראות הקשים של מאות חרדים מפרים באופן בוטה את הגבלות הקורונה הובילו לתגובות קשות מכל קצוות הקשת הפוליטית ומכל גורמי הרפואה המקצועיים. רבים אף קראו להטיל סגר על השכונה החרדית כדי למנוע את התפשטות הקורונה, ביניהם חברי מועצת עיריית ירושלים. גם ראש העיר משה ליאון יוצא נגד האירועים החמורים ואומר בשיחה עם "כל העיר" כי "לצערי הרב, מה שראינו היה מיעוט קיצוני בירושלים, שביטא למעשה הפקרות מוחלטת. התנהגויות כאלה עלולות לפגוע בכל אחד מאיתנו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


יחד עם זאת מדגיש ליאון בשיחה כי "מלבד המקרה הקיצוני, בעיר שבה מתגוררים 300 אלף חרדים לא התקיימו מדורות, זה לא דבר מובן מאליו. היו שני ניסיונות להקמת מדורות והם נחסמו לפני שנדלקו. אני שלחתי את הפקחים. אני מבקש מכולם לשמור על ההנחיות, ושהמשטרה תאכוף את המקרים האלה. היה מקרה קיצוני חמור ביותר, אבל צריך לקחת אותו בפרופורציה המתאימה, בהחלט העיר כולה שמרה על ההנחיות".

ואיך משטרת ירושלים לא התערבה בזמן ולא פינתה אותם?
"המשטרה התערבה. אני דיברתי עם מפקד המחוז, הוא אמר לי שהוא פיזר אותם בסביבות 11:00 בלילה, יכול להיות שזה לקח זמן, אבל העובדה שבסופו של דבר האירוע הזה פוזר".

ליאון מתייחס בשיחה לזעם של התושבים בירושלים ששמרו לאורך כל סגר הקורונה על ההנחיות כלפי התושבים החרדים הקיצוניים במאה שערים ובגאולה, שזלזלו בהגבלות וסיכנו את בריאות הציבור. לדבריו, "עברנו פה חודשיים קשים, אבל רוב החרדים ורוב תושבי ירושלים, כולל מערב ומזרח העיר, שומרים על ההנחיות, נזהרים כמו כולם והולכים עם מסכות. אני מסתובב הרבה ברגל בשבתות בירושלים, ואני רואה איך אנשים מקפידים, גם חרדים וגם חילונים. אני מתגורר ליד שכונת שערי חסד, ואני רואה בתפילות שמתקיימות איך מקפידים מאוד לשמור על ההנחיות ועל המרחק החברתי".

איך ניתן לאחות את הקרעים בין החרדים לחילונים בירושלים?
"במהלך התקופה אני נפגשתי עם כמה אנשי מאה שערים ודאגתי שיוקמו שתי תחנות לבדיקת קורונה. הצלחתי להגיע להסכמה איתם. אני עושה כל מאמץ כדי להגיע למערכת יחסים שתשלב בין כל השכבות, שוב – תמיד יש מיעוט קיצוני, ובמקרה הזה המיעוט הוא קטן ביותר. אבל אני כן חושב שמערכת היחסים בין החרדים לחילונים בירושלים מאז שנבחרתי היא טובה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. שרון

    זה לא קומץ זה עשרות אלפים ולא רק ב100 שערים גם בשכונות בירושלים

  2. גדעון

    אין עיריה .אין שרות .מנתקים טלפונים לאנשים בפנים.אין קבלת קהל . אין ועדות בניה .אנשים תקועים בכל התחומים. אבל בכתבות ואווין אתם אלופים.

  3. אני

    מה יהיה ליאון עם החנופה הבלתי נגמרת לחרדים? 'המיעוט הקיצוני' הזה, יהרוג את כל תושבי ירושלים. מספיק כבר לחשוב על הכסא בבחירות הבאות, כי בקצב הזה כל ירושלים תהיה בסגר מוחלט עם אלפי חולים ומאות מתים. האופציה היחידה הקיימת היא סגר על האזור שבו נמצאים אותם אלפי חברים שלך מ'המיעוט הקיצוני'. לא לאפשר להם להסתובב בקירבנו, ובטח ובטח שלא לאפשר להם להגיע לבתי החולים ולסכן את כלל החולים ואת כל הצוותים הרפואייים. עד מתי נסבול אותם ואותך???

  4. חיים

    זה לא מיעוט זה כל מאה שערים וגם משכונות.מסביב
    המשטרה באה לשם שיראו אותם בטלויזיה ואחרי 10 דקות.הם הולכים.
    אף אחד לא רוצה להתעסק עם החרדים
    אתמול אמרו שעצרו 300 חרדים, אחרי שעה שחררו את כולם
    כם הם היו עצורים לכמה ימים הייתם רואים את ירושלים הפוכה
    אבל אם בן אדם עומד לפרוק סחורה במקום לא מקום אז ישר הקטנועים של העירייה שועטים לתת דוח
    אין לי חשק לחיות במדינה הזאת כולם פה חכמי חלם

  5. Sas

    ויראתה את ה' אלוקיך
    תמו ימיי ההפקרות התורנית בארץ ישראל

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר