שר החינוך הרב רפי פרץ (צילום: מארק ישראל סלם)
שר החינוך הרב רפי פרץ (צילום: מארק ישראל סלם)

השר פרץ אמיץ יותר מהעירייה: "בשכונות האדומות בירושלים דרוש סגר מוחלט, קיר ברזל"

בשיחה עם "כל העיר" מתייחס השר לירושלים ומורשת רפי פרץ לכאוס במאה שערים במהלך סגר החגים, ומדבר על הצעדים אשר לדעתו יוציאו את העיר ממשבר הקורונה

פורסם בתאריך: 14.10.20 18:47

כבר ארבעה שבועות שירושלים נאנקת תחת הסגר הכללי שהוטל, בהחלטת הממשלה – עסקים נסגרו, העיר הושבתה, ועל אף זאת, במהלך חגי תשרי קהילות קיצוניות בירושלים העדיפו שלא לשמור על הגבלות הקורונה ולזכות לאכיפה רכה, בראשה סוכות הענק במאה שערים שלא פורקו, והאלפים שהתקהלו בניגוד להנחיות הקורונה. על אף זאת, בשיחה עם "כל העיר", מגבה השבוע שר ירושלים ומורשת רפי פרץ את עבודת המשטרה: "המשטרה, בצדק, לא רוצה להגיע למחוזות קיצוניים מדי. היא עושה את הדברים בצורה ישרה, ומבצעת את תפקידה למופת. אני משבח את משטרת ישראל על העבודה המדהימה שלה".

היתה הפקרות של ממש במאה שערים, התפרעויות והתקהלויות מסוכנות בסוכות ובהקפות שמחת תורה – האם המשטרה לא נהגה במגזר החרדי בכפפות של משי?
"אני חושב שלא היתה איפה ואיפה, ושהשוטרים פועלים בצורה אחידה על מנת שהתקנות והחוק יתבצעו לאשורם".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בשכונות האדומות בירושלים, שכולן חרדיות, התחלואה ממשיכה להשתולל, ואת המחיר על כך שילמו השכונות הירוקות בירושלים – בעניין זה מדגיש השר פרץ, שבעצמו חלה בקורונה, את הצורך בהטלת סגר דיפרנציאלי על שכונות הקורונה. "יש צורך בסגר דיפרנציאלי. אני לא מבדיל בין חילונים לחרדים", מציין השר פרץ, "איפה שהנגיף משתולל, צריך שיהיה סגר. אם הנגיף משתולל מאוד, האזור צריך להיות סגור מאוד, אם הוא משתולל מעט, צריך שיהיה סגור מעט – ואם הוא לא משתולל בכלל, אז צריך שהאזור יהיה ירוק. לא הגיוני שניקח את כל ירושלים, שמכילה שכונות בגודל של ערים בישראל ונסגור את כולן. בשכונות האדומות בירושלים דרוש סגר מוחלט, קיר ברזל. כל השכונות בירושלים מתוחמות ולכן ניתן לעשות זאת".

לדבריו של השר פרץ, הגברת הציות להנחיות בקרב המגזר החרדי תלויה בהגברת השיח עם הרבנים וראשי הקהילות: "השורה התחתונה היא האכיפה של המשטרה. אבל קודם כל, הכל צריך להתחיל משיח. אני מצפה קודם כל מהרבנים והאדמו"רים שיובילו את המהלך ההגיוני – ונשמרתם לנפשותיכם מאוד. אני קורא לכל אדמו"ר ולכל מפגין – בואו איתי ליום אחד במחלקות הקורונה, תראו את המשפחות שבוכות וכואבות בחוץ, ותבינו שמדובר בחיי אדם. זו לא מחלה שמבריאים ממנה אחרי יומיים. ראיתי איך אנשים נאבקים על החיים שלהם, קשה מנשוא לראות את זה".

"אם לא נגיע לכך שכל ראש בית אב יגיד לכלל משפחתו לשמור על ההנחיות, לא נצליח לנצח את הקורונה. בכך המשטרה לא תעזור, אלא ההסברה. התפקיד של ממשלת ישראל הוא להעלות את המודעות בקרב המגזר החרדי ואנחנו עושים זאת. בנוסף, הממשלה צריכה להעביר סמכויות רבות לראשי הערים. נפגשתי עם ראש העיר של דימונה ונוכחתי לגלות שהוא מכיר את כל בתי הכנסת, את כל הרבנים ואת כל הגבאים בעיר. הוא כינס את כולם, ביצע פעילות הסברה ודימונה הפכה לעיר ירוקה. הממשלה הכניסה את ראש העיר מודיעין חיים ביבס להיות משקיף בקבינט הקורונה, שזה מעולה. יחד עם העברת סמכויות לרשויות, אני חושב שאנחנו צריכים לפעול גם בערוץ הצ'ופרים – עיר ירוקה תקבל הסכמי סיוע, תפתח את המלונות שלה ויהיה לה קל יותר".

עם זאת, מדגיש השר פרץ כי חשוב להימנע מהכללות. "ביקרתי השבוע במחלקות הקורונה בבית החולים שערי צדק ופגשתי שם את הפנים של הציבור החרדי, אלו שלצערי לא מראים מספיק בתקשורת. פגשתי את יעקב ומאיר, מתנדבים חרדים שנמצאים שעות רבות במחלקות הקורונה, אשר כמותם יש עוד רבים. חשוב שנדע שכל העם מגויס. אנחנו צריכים להיזהר מהכללות – יש בציבור החרדי לא מעט אנשים שנרתמים למלחמה מול הנגיף ומגיעה להם הערכה גדולה".

השר פרץ, האם נחוץ בכלל תפקיד של שר ירושלים, הרי יש ראש עיר לירושלים?
"לכל בירה בעולם יש זרועה ממשלתית שדואגת לה וחושבת אסטרטגית על העיר. ירושלים הינה עיר שהחשיבה האסטרטגית עליה מורכבת מאוד. יש צורך לטפל בחיבור שבין מזרח ומערב העיר, לטפל בנושא הכלכלה, התפתחות ההיי-טק והבאת כל עם ישראל לירושלים. אני וראש העיר (משה ליאון, ד"א) חברים טובים מאד, עובדים יחד ויודעים לחלק את המשימות. אנחנו נפגשים השבוע להמשך השיח הזה".


השר רפי פרץ מבקר במחלקת קורונה בשערי צדק (צילום: דוברות השר)

השר רפי פרץ מבקר במחלקת קורונה בשערי צדק (צילום: דוברות השר)


באשר לטיפול בקורונה בירושלים, השר פרץ מספר כי משרדו פועל במתן תמיכה לבתי החולים ובסיוע למינוף הכלכלי של העסקים בעיר. "אני עסוק בימים אלו בטיפול בקורונה בכמה רבדים. קודם כל, חשוב לי לחזק את הרוח של התושבים. אני מסתובב הרבה בבתי החולים ברחבי העיר במשך שעות רבות, ונמצא בשיח מתמיד עם הרופאים, האחיות וכוחות העזר. חשוב מאוד שהם ידעו שיש קשב מהממשלה לקשיים של הלוחמים הגדולים שלנו במערכה. כיום, מחלקות הקורונה בירושלים מלאות עד לאפס מקום. ביקרתי במיון בשערי צדק ואי אפשר היה להיכנס לשם מרוב המיטות. כיום, בתי החולים נאלצים לשלוח אנשים לבתי חולים אחרים. לכן אנחנו מבצעים פעולות חירום להגדלת חדרי המיון, מקדמים תוספת בנייה של שתי קומות נוספות, הופכים את חדר האוכל למתחם קורונה ועוד. כמובן שנפעל בכל כוחנו כדי לצאת מהמצב הזה. דיברתי על כך עם שר הבריאות ואנחנו מתכננים לסייע לבתי החולים באמצעות סכום כסף נכבד".

בין השאר אחראי משרד ירושלים ומורשת להנעת ענף התיירות בירושלים – שהתרסק לחלוטין במשבר הקורונה. "בגל הקודם המשרד שלנו השקיע רבות בנושא המלונות", מוסיף ומציין השר פרץ בראיון, "והבאנו לכך שכ-50 מהם חזרו לפעול. בגל הנוכחי, אני נמצא בשיח מתמיד עם משרדי ממשלה נוספים ואנחנו מתכוונים להשקיע בתיירות גם הפעם. ברגע שנצא מהסגר, נפעל שוב להחזרת התיירות ונראה לכל המדינה את העיר ירושלים. חשוב לי שלכל אזרח בישראל תהיה פינה ירושלמית עמוקה. אנחנו נעשה הכל בכדי לגרום לירושלים לפרוח, והיא תפרח. זה ייקח כמה חודשים אבל אנחנו נחזור לעמוד על הרגליים".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עד מתי???

    משה ליאון, מתוך שיקולי חנופה לחרדים ופוליטיקה עלובה, אחראי ליצירת המצב שמביא למותם של חפים מפשע בירושלים, ולקריסתה של מערכת הבריאות בעיר. לסגור כבר את השכונות החרדיות, כיוון שתושביהם אינם מתנהגים כחלק מחברה מתורבתת, ומסכנים בהתנהגותם המתועבת עיר שלמה ומדינה שלמה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר