ראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות עיריית ירושלים)
ראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

שנתיים אחרי הבחירות המוניציפליות: הרשימה של ליאון גייסה תרומות – כעשירית מסך חובותיה

רשימת "ירושלים שלנו" שבראשה עומד ראש העיר משה ליאון - שלא הצליחה להשיג תמיכה על מנת להכניס נציגים למועצה וצברה גרעון של 3.6 מיליון שקלים בעקבות קמפיין הבחירות ב-2018 - הצליחה לגייס תרומות בהיקף 387,000 שקלים במהלך השנתיים האחרונות. לשכת ראש העיר: "התרומות נועדו לכיסוי החובות של בחירות 2018"

פורסם בתאריך: 9.11.20 15:30

שנתיים אחרי הבחירות המוניציפליות: מבדיקת "כל העיר" עולה כי רשימת 'ירושלים שלנו', בראשות משה ליאון, הצליחה לגייס תרומות לטובת כיסוי גרעון בהיקף של כ-387 אלף שקלים. מדובר בכעשירית מהגרעון שעומד לרשימה על סך של כ-3.6 מיליון שקלים, שעיקרו תשלום לספקים.

ל"כל העיר" נודע כי בין התורמים לרשימה של ליאון, שכידוע לא הצליחה להכנס למועצה בבחירות המוניציפליות אך צברה חוב עצום, נמצאים בין היתר קבלנים, יזמים, אישי ציבור ואנשי עסקים המזוהים עם קבוצת 'שלומי אמונים' המאגדת מספר קהילות חרדיות בתוך סיעת אגודת ישראל. כל אחד מהאנשים ברשימה תרם 5,000 שקלים, כפי שמתיר החוק.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כך עולה מהרשימה כי הקבלן יהודה רחמים ובנו אריאל תרמו כ-10,000 שקלים. כמו כן, בני משפחת הקבלנים הירושלמים ברדריאן תרמו יחדיו כ-40 אלף שקלים. בנוסף, האחים למשפחת פאליק – ליאון, סימון וירום, מיליארדרים ממיאמי שתרמו בעבר גם לפריימריז שבו התמודד ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני שמונה שנים – תרמו במשותף כ-15,000 שקלים.

עוד עולה מבדיקת "כל העיר" כי תושבי העיר החרדית בית"ר עילית, בנימין הרשלר ויהושע רבינוביץ, יזמי הנדל"ן ערן הוכברג, יחיאל פוטש ויחיאל לופיאנסקי כל אחד כ-5,000 שקלים, כאמור, כפי שהחוק מתיר.

כזכור, סיעת "ירושלים שלנו" אמנם לא הצליחה להשיג תמיכה מספקת על מנת להכניס נציגים מהרשימה למועצת העירייה, ואף צברה גירעון תקציבי של 3.6 מיליון שקלים בעקבות קמפיין הבחירות ב-2018, אך מדובר בסיעה היחידה שהצליחה לגייס תרומות בהיקפים גדולים, ואפילו בתקופת משבר הקורונה ובהיקף כולל של כ-387 אלף שקלים בסך הכל בשנים 2020-2019, מתוכם, כאמור, כ-100 אלף ב-2020.

מבדיקה ב"דוח תרומות וערבויות לסיעות בבחירות לרשויות המקומיות", מתוך אתר מבקר המדינה, עולה כי כמעט אף אחת מהסיעות האחרות שהתמודדה למועצת העירייה לא קיבלה תרומות בתקופה זו. מהבדיקה עולה כי הרשימות התעוררות, ש"ס, דגל התורה, הליכוד, הבית היהודי, מאוחדים, מרצ ומצילים את ירושלים – לא גייסו במהלך השנתיים האחרונות כלל כספים. בדוח מצוין כי סיעת אגודת ישראל הצליחה בשנת 2019 לגייס כ-111,500 אלף שקלים. סיעת ירושלים תצליח, שבראשה עמד ביום הבחירות זאב אלקין, כיום שר משאבי המים והמל"ג, גייסה בשנה שעברה 19,800, וסיעת בני תורה גייסה 268 שקלים.

באתר מבקר המדינה נכתב כי המידע על התרומות מפורסם בהסתמך על הדיווח של הסיעה בלבד, ועל אחריותה.

"כל העיר" פנה ללשכת ראש העיר משה ליאון שמסרה את התייחסותה לידיעה: "התרומות נועדו לכיסוי החובות של בחירות 2018 והן מדווחות למבקר המדינה על פי חוק".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר